Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nici o sansa pentru marinarii de pe slepul "Andreea"

Marinarii de pe slepul "Andreea", apartinind firmei brailene "Comision Trade", nu au avut nici o sansa de supravietuire, in urma coliziunii produse vineri, 14 noiembrie, in jurul orei 10.30, cu convoiul de barje austriac "Linz". Aceasta este concluzia la care s-a ajuns, ieri dimineata, dupa ce o a treia echipa de scafandri a reusit sa ajunga la epava slepului. "Impactul a fost atit de puternic incit nava noastra nu mai are cabina. Practic, puntea a fost maturata de la un capat la altul, iar acum nava arata ca o barca", ne-a declarat Florin Cirligea, candidat PD-L la alegerile parlamentare si administrator al firmei "Comision Trade". In cadrul unui interviu telefonic acordat reporterului nostru, Cirligea, care ieri dupa-amiaza inca se mai afla in judetul Calarasi, in zona kilometrului fluvial 357, unde s-a produs tragedia, s-a declarat convis ca vina apartine echipajului impingatorului austriac. "Exista inregistrari ale apelurilor radio facute de marinarii nostri, care le cereau austriecilor sa se opreasca. Ai nostri aveau prioritate sa treaca prin acea zona, deoarece navigau in aval, insa convoiul "Linz" nu a respectat in nici un fel regulile de navigatie. La un moment dat, capitanul slepului a strigat: "Opriti motoarele, ca va urcati pe noi!", dar austriecii au mers inainte si i-au izbit in plin. Va dati seama ce impact a fost acolo, din moment ce cabina slepului, care era facuta din tabla de 6 milimetri, a fost strivita ca o coaja de ou?!", ne-a spus Cirligea. Acesta si-a exprimat indignarea ca echipajul convoiului austriac a fost lasat sa-si continue cursa, simbata dupa-amiaza, dupa ce a dat declaratii la Procuratura. "Daca am fi facut noi asa ceva intr-o tara straina, n-am fi fost lasati sa ne miscam un metru, pina la terminarea anchetei. Pe ei, bravii nostri anchetatori i-au lasat sa plece, pur si simplu". Cirligea este complet nemultumit si de felul cum au decurs operatiunile de cautare a celor doi marinari. "Prima echipa de scafandri a venit de la Constanta complet nepregatita. Cred ca mai mult au vrut sa li sa faca poze de ziaristii aflati la fata locului. A doua echipa, de la Galati, era mai profesionista, in schimb a trebuit sa abandoneze cautarile deoarece Capitania Calarasi a permis reluarea navigatiei in zona si din cauza asta unul dintre scafandri era sa fie accidentat. Abia cea de-a treia echipa, venita tot de la Constanta, apartinind firmei "Hunter Company" a fost suficient de determinata incit sa gaseasca epava. Dupa ce acesti scafandri au iesit la suprafata si au spus ce au vazut acolo, a fost clar pentru toata lumea ca marinarii nu aveau cum sa supravietuiasca. Chiar si sansele ca trupurile lor sa mai fie gasite vreodata sint minime. De altfel, eu am fost convins, de vineri seara, de pe la ora 20.00, ca sansele sint nule. La cit de rece este apa Dunarii in perioada asta, nimeni nu poate supravietui mai mult de 6-7 ore", ne-a declarat Cirligea. Simbata, autoritatile mai aveau, totusi, sperante ca marinarii ar putea fi in viata. "Este posibil ca unul sau amindoi marinarii sa fie intr-un compartiment al navei care se etanseaza in timpul scufundarii", declara, a doua zi de la producerea tragediei, subprefectul de Calarasi, Cornel Coman.

Victimele - marinari cu peste 20 de ani de experienta

Reamintim ca "Andreea" transporta pietris si se indrepta spre Tulcea, iar "Linz" impingea opt barje cu steril si naviga spre Viena. Coliziunea dintre cele doua nave s-a produs in zona kilometrului fluvial 357. Victimele accidentului de vineri sint braileanul Viorel Panturu, 42 de ani, mecanicul navei, si tulceanul Marian Cetenici, 46 de ani, capitanul. Potrivit administratorului firmei "Comision Trade", acestia aveau peste 20 de ani de experienta in domeniul navigatiei si este exclus sa fi comis o eroare de pilotaj atit de grava, care sa duca la un asemenea dezastru.
In momentul de fata, epava slepului "Andreea" este prinsa intre zidurile unei vechi cetati acoperite de apele Dunarii, la o adincime de peste 6,40 metri. Data fiind aceasta adincime, potrivit lui Florin Cirligea, navigatia in zona nu este afectata. De altfel, autoritatile fluviale au permis reluarea circulatiei tuturor tipurilor de nave, prin zona in care s-a produs accidentul, inca de simbata dupa-amiaza.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii