Mergi la conţinutul principal

Nervi de mai, sănătate bolnavă

În timp ce autorităţile încercau să dea asigurări că sistemul funcţionează, bolnavii leşinau pe holurile spitalelor, în farmacii sau în sălile de aşteptare ale cabinetelor medicale, după ore de stat la coadă, sau renunţau efectiv la serviciile medicale oferite de un sistem de sănătate bolnav.
"Nu este haos, nu este adevărat, sistemul nu este blocat. A fost o perioadă de jumătate de oră când sistemul a răspuns cu întârziere", declara relaxat Vasile Ciurchea, din fotoliul de preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
Adevărul este că sistemul se bloca o perioadă de jumătate de oră după jumătate de oră de funcţionare. Deşi medicii de familie şi-au prelungit programul de consultaţii până aproape de miezul nopţii, pentru a nu-şi lăsa pacienţii fără reţete sau alte servicii medicale, iar asistentele înroşeau telefoanele apelând casa de sănătate pentru deblocarea cardurilor, autorităţile nici măcar nu conştientizau care este în realitate situaţia generată de sincopele majore în funcţionarea sistemului informatic menit să permită utilizarea cardurilor de sănătate.
Cum altfel s-ar putea explica declaraţiile şefilor din Sănătate că sistemul funcţionează în parametri normali? Care este normalitatea, când pacienţii îşi pierd ore întregi aşteptând să se deblocheze un sistem care ar fi trebuit să vină în ajutorul lor, nicidecum să le împovăreze starea de sănătate şi aşa destul de precară? Ce stare de normalitate poate fi în cabinetele medicale, unde activitatea medicilor este practic întreruptă, iar asistentele se roagă ca la sfintele moaşte în faţa cititoarelor de carduri să funcţioneze pentru a elibera o prescripţie medicală?
"Trebuia să învăţaţi să folosiţi cardul din decembrie", a transmis preşedintele CNAS, adăugând că, "dacă ne jucăm cu cardul pe cititor, se blochează şi, dacă introduci cardul de fiecare dată când foloseşti stetoscopul, normal că îl blochezi".
Altfel spus, în loc să recunoască implementarea unui program prost gândit de către Guvern privind cardul de sănătate, preşedintele CNAS îi trage de urechi pe medici, pe farmacişti, pe toţi furnizorii serviciilor de sănătate şi încearcă să ne demonstreze ce frumos este vopsit gardul, când în cuşcă este leopardul.
În viziunea şefului de la Sănătate, situaţia care a dat peste cap toată activitatea din cabinetele medicilor de familie sau din spitale tinde să evolueze spre o stare de normalitate, dar nimeni nu suflă o vorbă despre cauzele tehnice care au dus la blocarea cardurilor de sănătate. Gurile-rele spun că serviciile tehnice au fost atribuite exclusiv unei companii care se află în insolvenţă, iar CNAS a fost nevoită, pe ultima sută de metri, să apeleze la câteva artificii pentru a salva aparenţele. Să înţelegem că, dincolo de blocarea cardurilor de sănătate, se întrevede un nou scandal privind circuitul banilor din sistem?

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro