Mergi la conţinutul principal

Mircea Florin, numărul 1 pe lista PSD pentru Camera Deputaților: Brăila, punct nodal de transport

* Master Planul General de transport prevede mai multe proiecte investiționale gândite să lege Brăila de coridoarele mari de transport rutier, consolidând poziția de punct nodal a județului nostru * este vorba despre construirea de drumuri de mare viteză precum Dobrogea Expres, Milcovia Expres și Muntenia Expres

           

Brăila ar urma să-și consolideze poziția de oraș de tranzit pentru mărfuri, atât în ce privește transportul rutier cât și cel fluvial și feroviar. Drept dovadă, în forma finală a Master Planului General de transport (MPGT) sunt prevăzute mai multe investiții importante pentru județul nostru care vin să completeze impactul pozitiv asupra economiei locale generat de construirea Podului peste Dunăre Brăila-Tulcea. Per ansamblu, MPGT are ca scop fundamentarea obiectivelor majore ale sistemului național de transport, garantând eficiența, durabilitatea, flexibilitatea și siguranța strategiilor de implementare a proiectelor. Deputatul PSD, Mircea Florin, membru în Comisia pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților, a explicat care sunt punctele de interes pentru județul nostru. Astfel, principalele obiective din zona noastră pe care Master Planul General de Transport le are sunt:

- construirea unui drum expres prin proiectul ,,Dobrogea Expres” pe sectorul Brăila - Tulcea, având o lungime de 187,7 km cu o valoare estimată la 1,141 milioane euro;

- construirea unui drum expres între Focșani și Giurgiulești, cuprins în proiectul ,,Milcovia Expres”, drum ce va trece prin orașul Brăila, având o valoare estimativă de 399,44 milioane euro și o lungime de 102 km;

- construirea unui drum expres între Buzău și Brăila prin proiectul ,,Muntenia Expres”, cu o lungime de 98 km și o valoare estimativă de 384,16 milioane euro.

„De asemenea, CNAIR în calitatea sa de beneficiar, a semnat în data de 25.09.2019 Contractul de finanțare pentru proiectul ,«Pod suspendat peste Dunăre» în zona Brăilei, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 ani”, ne-a declarat sursa citată. După cum ”Obiectiv - Vocea Brăilei” v-a informat în repetate rânduri, proiectul podului este finanțat prin POIM și are ca scop dezvoltarea unui sistem de transport multimodal de calitate, durabil și eficient. Se întinde pe teritoriul administrativ al localităților Brăila și Vădeni dar și Smârdan și Jijila ( jud.Tulcea) și este încadrat conform Regulamentului din 21 noiembrie 1997, în categoria de importanță B - construcții de importanță deosebită. Valoarea totală a proiectului este de 2,572 miliarde lei iar perioada de derulare este de 48 luni, din care 36 luni execuție.

“Dezvoltarea infrastructurii din România prin construirea de drumuri expres în diferite regiuni ale țării va avea un efect pozitiv asupra economiei locale dar și naționale. Prin racordarea acestora la rețeaua națională de autostrăzi se va  facilita legătura cu restul Europei atragând noi investitori pentru țara noastră. Finanțarea infrastructurii rutiere din țara noastră nu se realizează doar din bugetul de stat ci și prin fonduri europene nerambursabile în baza POIM. Compania Națională  de Administrare a Infrastructurii Rutiere a investit anul trecut în infrastructura rutieră a României aproximativ 2,6 miliarde lei, iar pentru anul acesta bugetul aprobat pentru investițiile în infrastructura rutieră se ridică la 3,1 miliarde lei, continuând lucrările începute în guvernarea PSD”, a punctat social-democratul Mircea Florin, insistând asupra faptului că o serie de îmbunătățiri sunt necesare și în privința transportului feroviar, în sensul creșterii atractivității transportului pe calea ferată, îmbunătățirea condițiilor de deplasare și modernizarea rețelei feroviare naționale.

„Beneficiind de aceste investiții, poziționarea Brăilei ne oferă șansa pentru o dezvoltare/revigorare a economiei prin încurajarea investițiilor private românești sau străine. Un acces rutier facil, cu un port dezvoltat și cu facilități economice pentru investitori poate însemna încă un pas în dezoltarea județului Brăila.

Chiar dacă în activitatea din cadrul Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților și ulterior în ședințele de plen susținem și votăm proiecte pentru întreaga țară, fiind brăilean am solicitat și voi solicita în continuare către Ministrul Transporturilor informări cu privire la stadiul proiectelor ce au impact direct asupra județului Brăila”, a încheiat sursa citată.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro