Mergi la conţinutul principal

Milioane de euro irosite pe studiul de fezabilitate la Dobrogea Expres

Milioane de euro, bani publici, aruncaţi pe fereastră prin studiu de fezabilitate în proiectul Drum Expres Brăila - Tulcea - Constanţa. Deşi ministrul Transporturilor, Ioan Rus, şi-a propus în MasterPlanul pe Transport ca abia după 2020 să vorbim despre acest drum expres, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) se grăbeşte să cheltuiască o grămadă de bani, lansând o licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent proiectului. Iar suma pe care compania este dispusă să o plătească este de-a dreptul halucinantă: între 19 şi 22,5 milioane de lei, fără TVA, adică între 4,3 şi 5,1 milioane euro. Banii urmează să vină, cum altfel, de la bugetul statului, pentru cheltuieli de investiţii. Totuşi, CNADNR-ul îşi propune să încerce să obţină finanţare europeană pentru execuţia acestui proiect, a cărui valoare totală este de circa 1,3 miliarde euro. Potrivit anunţului publicat în SEAP (Sistemul Electronic de Achziţii Publice) de către autoritatea contractantă, termenul limită pentru depunerea ofertelor este de 6 februarie 2015, ora 11.00, acestea urmând a fi deschise o oră mai târziu. Garanţia de participare la licitaţie este de 330.000 de lei, iar cea de bună execuţie de 10% din valoarea de contract. Agenţii economici interesaţi trebuie să facă dovada că au realizat în ultimii 3 ani o medie a cifrei de afaceri globale de 15 milioane lei, precum şi că au prestat trei astfel de studii de fezabilitate, în valoare cumulată de 6 milioane lei. Contractul de achiziţie publică va include elaborarea studiului, asistenţă tehnică pentru pregătirea documentaţiei necesare pentru accesarea finanţării din fonduri structurale, a documentaţiei de atribuire pentru contractele de lucrări aferente proiectului, inclusiv consultanţă pe parte de eventuale exproprieri ce s-ar impune pe itinerarul drumului expres.
Studiul de fezabilitate are ca termen de finalizare 12 luni de la data atribuirii contractului, ceea ce înseamnă că, undeva pe final de 2016, va fi predat celor de la CNADNR. După cum se cunoaşte, astfel de studii, dacă nu sunt puse în practică, au o durată de viaţă limitată, iar până în 2020, când se va lua în discuţie proiectul cu Dobrogea Expres, cel mai probabil, va fi necesară updatarea lui, adică alţi bani, altă distracţie.
Reamintim că drumul expres spre litoral este cel de-al treilea proiect pe parte de infrastructură rutieră care vizează Brăila, alături de Milcovia Expres, şi Muntenia Expres. Proiectul de faţă, nominalizat în MasterPlanul pe Transport al României ca Dobrogea Expres, este gândit să plece din Brăila, pentru a traversa viitorul pod peste Dunăre - prins şi el în bugetul acestui proiect, şi apoi, pe ruta Măcin - Tulcea, să facă legătura cu litoralul, mai precis cu oraşul Constanţa. Acest drum ar avea o lungime de 186 km, iar valoarea estimată - inclusiv costul realizării podului peste Dunăre - ar fi de 1,369 miliarde euro.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro