Mergi la conţinutul principal

Mesterii populari sint invatati ca ceea ce fac ei apartine prezentului, viitorului si nu trecutului

Ieri, 12 dulgheri si tesatoare au participat la cursurile de management si marketing pentru mestesuguri sustinut de doi reprezentanti ai Fundatiei pentru Mestesuguri Bucuresti, Florin Jianu si Cristina Morar. Actiunea s-a desfasurat in Atelierul pentru Revitalizarea Textilelor Traditionale de la Centrul de Creatie, institutie partener a Fundatiei pentru Mestesuguri Bucuresti in proiectul "Managementul si marketingul mestesugurilor". Acest proiect beneficiaza de finantare de la Administratia Fondului National Cultural al Ministerului Culturii, iar in cadrul sau a fost realizata o cercetare asupra nevoilor pe care le au mesterii pentru a-si dezvolta o afacere din mestesugul pe care il practica. "Chestionarul a fost aplicat pe 180 de mesteri din zonele in care traditiile sint puternice, exista preocupari in acest sens: Braila, Maramures, Suceava, Botosani, Iasi, Bacau, Vaslui, Vrancea, Galati, Vilcea, Gorj, Ilfov, Buzau, Constanta, Tulcea, Olt si Bucuresti. Pe baza raportului de cercetare s-a construit acest curs care, daca ar fi fost dupa noi, ar fi durat doua saptamini, insa din cauza bugetului am fost nevoit sa-l reducem la o zi. Pe baza suportului de curs insa, lucrurile se pot dezvolta ulterior. In toamna vom edita un manual care va fi primit gratuit de toti mesterii aflati in baza noastra de date, care au participat la curs. Trebuie sa ne integram in Uniunea Europeana, unde concurenta este foarte dura, si asa ajutam mesterii sa-si incropeasca o afacere", a spus FLorin Jianu.
Directorul Centrului de Creatie, Maria Puscaciu a precizat ca acesta este doar inceputul unei actiuni de anvergura care va cuprinde multi mestesugari din localitatile judetului. "Mesterii trebuie ajutati sa depaseasca o limita a mentalitatii lor, ca lucrul pe care il fac apartine trecutului indepartat si ca nu pot fi platiti bine pentru asa ceva. Atita vreme cit exista mesteri de virsta medie, care vor avea instrumente, informatii si sprijin logistic, trebuie dezvoltate aceste activitati si transmise urmatoarelor generatii, astfel incit sa se atinga cel putin doua obiective majore: sa se pastreze mestesugurile ca o forma de mentinere a identitatii nationale - foarte putine state din Uniunea Europeana mai au acum aceasta zestre, si sa se asigure un trai decent mestesugarilor", a mai explicat directorul Maria Puscaciu. Ea a mai spus ca la tirguri lumea este interesata de lucrurile realizate de tesatoare, insa majoritatea nu sint dispusi sa plateasca pentru ca nu sint pregatiti pentru asta.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro