Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Mesterii populari sint invatati ca ceea ce fac ei apartine prezentului, viitorului si nu trecutului

Ieri, 12 dulgheri si tesatoare au participat la cursurile de management si marketing pentru mestesuguri sustinut de doi reprezentanti ai Fundatiei pentru Mestesuguri Bucuresti, Florin Jianu si Cristina Morar. Actiunea s-a desfasurat in Atelierul pentru Revitalizarea Textilelor Traditionale de la Centrul de Creatie, institutie partener a Fundatiei pentru Mestesuguri Bucuresti in proiectul "Managementul si marketingul mestesugurilor". Acest proiect beneficiaza de finantare de la Administratia Fondului National Cultural al Ministerului Culturii, iar in cadrul sau a fost realizata o cercetare asupra nevoilor pe care le au mesterii pentru a-si dezvolta o afacere din mestesugul pe care il practica. "Chestionarul a fost aplicat pe 180 de mesteri din zonele in care traditiile sint puternice, exista preocupari in acest sens: Braila, Maramures, Suceava, Botosani, Iasi, Bacau, Vaslui, Vrancea, Galati, Vilcea, Gorj, Ilfov, Buzau, Constanta, Tulcea, Olt si Bucuresti. Pe baza raportului de cercetare s-a construit acest curs care, daca ar fi fost dupa noi, ar fi durat doua saptamini, insa din cauza bugetului am fost nevoit sa-l reducem la o zi. Pe baza suportului de curs insa, lucrurile se pot dezvolta ulterior. In toamna vom edita un manual care va fi primit gratuit de toti mesterii aflati in baza noastra de date, care au participat la curs. Trebuie sa ne integram in Uniunea Europeana, unde concurenta este foarte dura, si asa ajutam mesterii sa-si incropeasca o afacere", a spus FLorin Jianu. Directorul Centrului de Creatie, Maria Puscaciu a precizat ca acesta este doar inceputul unei actiuni de anvergura care va cuprinde multi mestesugari din localitatile judetului. "Mesterii trebuie ajutati sa depaseasca o limita a mentalitatii lor, ca lucrul pe care il fac apartine trecutului indepartat si ca nu pot fi platiti bine pentru asa ceva. Atita vreme cit exista mesteri de virsta medie, care vor avea instrumente, informatii si sprijin logistic, trebuie dezvoltate aceste activitati si transmise urmatoarelor generatii, astfel incit sa se atinga cel putin doua obiective majore: sa se pastreze mestesugurile ca o forma de mentinere a identitatii nationale - foarte putine state din Uniunea Europeana mai au acum aceasta zestre, si sa se asigure un trai decent mestesugarilor", a mai explicat directorul Maria Puscaciu. Ea a mai spus ca la tirguri lumea este interesata de lucrurile realizate de tesatoare, insa majoritatea nu sint dispusi sa plateasca pentru ca nu sint pregatiti pentru asta.




Categorie articol: 

Comentarii