Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Meritele descentralizarii

- Cind e vorba de proiecte, mai toate Agentiile pentru Dezvoltare Regionala spun ca se merge foarte mult pe axa 2, dedicata imbunatatirii infrastructurii de transport. La dumneavoastra in regiune care sunt liniile generale de dezvoltare?
- Daca e sa ne uitam la proiectele depuse pina acum, putem spune ca si noi avem o axa, intr-un fel preferata de catre autoritatile locale. E vorba de axa prioritara 2 - Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale. De altfel, primul proiect pe aceasta axa, al carui beneficiar este Consiliul Judetean Braila, a fost semnat de curind si asteptam sa urmeze si altele. Cum va spuneam, avem foarte multe proiecte pentru reabilitarea drumurilor, proiecte care nu numai ca acopera suma alocata regiunii noastre, de 113 milioane euro, ba chiar o depasesc. In
prezent, avem proiecte de circa 170 milioane de euro, din care toate au intrunit punctajul minim de procedura. Daca as face un clasament, dupa aceasta axa, a reabilitarii infrastructurii, urmeaza, in regiunea noastra, proiectele pe domeniul social si pe cel dedicat turismului.
- Ce actiuni de promovare aveti pentru potentialii aplicanti?
- Facem seminarii de informare. Mergem in fiecare judet, impreuna cu reprezentantii administratiei publice, cu
reprezentanti ai mediului de afaceri, Camera de Comert si Industrie, organizatii nonguvernamentale, reprezentanti ai universitatilor. Cel
putin o data la doua luni, prezentam ce conditii trebuie sa indeplineasca proiectele, pasii care trebuie urmati, astfel incit potentialii aplicanti, fie ei autoritati locale, fie oameni de afaceri din
mediul privat, sa cunoasca mai bine mecanismele fondurilor structurale.
- Ce politici de cadre si personal aveti?
- As spune ca noi avem o politica un pic diferita de celelalte agentii pentru dezvoltare regionala. Astfel, ne-am dezvoltat foarte bine birourile judetene. In fiecare judet al regiunii avem cite cinci - sase oameni, uneori chiar opt. Ei sunt foarte bine pregatiti, cunosc materia, ca sa zic asa. Sunt la dispozitia potentialilor beneficiari, tocmai pentru a le clarifica acestora nelamuririle privind proiectele. Credeti-ma, sunt multe solicitari, multe intrebari. Speram ca, intr-un viitor nu foarte indepartat, sa
cumparam mai multe echipamente pentru aceste birouri, sa fie astfel si mai bine puse la punct.
- Cum se desfasoara relatia ADR - administratie locala?
- Exista o relatie speciala cu cei care fac parte din Consiliul pentru Dezvoltare Regionala, ei fiind cel mai aproape
de activitatea agentiei. Avem o relatie bazata pe urmarirea unui scop comun, respectiv dezvoltarea regiunii noastre.
- Care sunt prioritatile pentru "a doua zi"?
- Cred ca suntem printre putinele agentii pentru dezvoltare regionala care au proiecte pentru toate axele, desigur,
acolo unde potentialii beneficiari sunt eligibili. Putem spune ca la noi sunt acoperite toate axele prioritare lansate pina acum. Prioritatea numarul unu este contractarea a cit mai multor
proiecte.

(Material publicat in cadrul parteneriatului cu publicatia bilunara
"euROpeanul" - www.europeanul.ro)

Despre Regiunea Sud-Est se poate spune ca intruneste toate conditiile unui mediu de afaceri prosper. Turismul, agricultura,
precum si numeroasele coridoare de transport o recomanda.
Oportunitatile regiunii
* Regiunea de dezvoltare Sud-Est are o suprafata de 35.762 km patrati. Are granita la sud cu Bulgaria, in nord-est cu Ucraina si Republica Moldova, iar in sud-est, granita naturala este Marea Neagra. Frontiera cu aceste state, precum si deschiderea la Marea Neagra, atit prin litoralul romanesc, cit si prin gurile de varsare ale Dunarii, ii ofera Regiunii Sud- Est o importanta geopolitica si geostrategica deosebita, atit pentru Uniunea Europeana, cit si pentru NATO.
* Locuitorii acestei regiuni reprezinta 13,1% din populatia tarii si sunt concentrati mai mult in zone urbane. Multiculturalismul regiunii
este dat de prezenta pe teritoriul sau a minoritatilor turca, greaca si
lipoveneasca.
* Regiunea este strabatuta de numeroase coridoare de transport, cel mai important fiind Canalul Dunare - Marea Neagra, parte componenta a coridorului european Rin - Main - Dunare.
* Potentialul turistic al regiunii este continuu exploatat, principalele obiective fiind litoralul si Delta Dunarii.
* Daca odinioara Baraganul era considerat "Grinarul Europei", astazi agricultura este intrecuta de turism. La loc de cinste ramine insa productia de vinuri, acestea onorind, prin gustul unic si calitatile lor curative, nu doar regiunea, ci si Romania.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii