Mergi la conţinutul principal

Masterplanul de transport, o bătaie de joc

Marele masterplan general de transport (MPGT) ce ar urma să fie transmis Comisiei Europene şi care a fost prezentat recent în Parlament este plin de greşeli trădând astfel "marele interes" pentru viitoarea dezvoltare a infrastructurii României. Doar legat strict de judeţul nostru, reporterii "Obiectiv" au descoperit o eroare majoră care aruncă o lungă umbră de îndioală asupra actului oficial. La capitolul drumuri trans-regionale se discută despre proiectul Brăila - Slobozia - Drajna - Călăraşi - Chiciu, la graniţa cu Bulgaria, însemnând 142 km, costul estimat fiind la 71 milioane de euro, fără TVA. Surpriză însă, în acelaşi tabel, însă la poziţia 17 apare din nou acelaşi proiect adică acelaşi itinerar, aceeaşi distanţă, aceleaşi costuri cu o singură schimbare Drajna devine acum "Draja" şi nu mai apar detaliile tehnice legate de proiect. Culmea, la totalul general al drumurilor trans-regio proiectul de la Brăila este adunat de două ori atât din punct de vedere al kilometrilor de astfel de drumuri, dar şi al valorii proiectului. Evident că nimeni din Ministerul Transporturilor nu a sesizat greşeala care apare în variantă prezentată parlamentarilor de către ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
Dincolo de această eroare, mai trebuie spus că în cea mai optimistă variantă, proiectele Muntenia Express adică ruta Găieşti - Ploieşti - Buzău - Brăila cât şi Milcovia Express adică Bacău - Focşani - Brăila - Galaţi au un orizont de implementare, atenţie, undeva după 2021 până în 2030. Ca să nu mai spunem că Dobrogea Express este previzionat pentru implementare după 2030. Problema este că până când se va lua serios în discuţie realizarea acestor investiţii adică după 2021 spre 2030 este foarte posibil să se termine cu finanţările europene nerambursabile, context în care se ridică întrebarea cu ce fonduri se vor face aceste lucrări. În concluzie, aceste proiecte rămân doar desene pe hârtie scoase în faţă la început de campanie electorală şi nici chiar Ministerul Transporturilor nu le-a luat în serios.
Reamintim că potrivit masterplanului general de transport, Brăila a fost prinsă cu 3 drumuri expres: Muntenia Express (Găieşti - Ploieşti - Buzău - Brăila), Milcovia Express (Bacău - Focşani - Brăila - Galaţi) şi Dobrogea Express (Brăila - Tulcea - Contanţa inclusiv podul peste Dunăre), la care se adaugă şi Trans-regio Brăila - Slobozia - Drajna - Călăraşi - Chiciu. În total ar fi vorba despre 644 km de drum expres plus 142 km drum cu regim Trans-regio şi investiţii totalizând peste 3,7 miliarde euro.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro