Mergi la conţinutul principal

Mass-media trebuie sa ii convinga pe romani sa vina la vot

Presa romaneasca, alaturi de cea internationala, sarbatoreste astazi, pentru a opta oara, Ziua Mondiala a Libertatii Presei.
Asa cum se arata intr-un raport al "Freedom House", Romania se afla anul acesta pe locul 90 in clasamentul international al libertatii presei, la egalitate cu Brazilia, Timorul de Est, Salvador, Lesotho, Nicaragua si Peru. Anul trecut, Romania se afla pe locul 96. Pe primele cinci locuri in clasamentul din acest an se afla Finlanda, Islanda, Belgia, Danemarca, Norvegia si Suedia. La nivelul Europei Centrale si de Est, Romania este pe locul 13, devansata de Cehia, Ungaria, Polonia si Bulgaria, dar inaintea Ucrainei si Rusiei.
Potrivit Freedom House, Romania inregistreaza progrese in ceea ce priveste implementarea legislatiei privind libertatea informatiilor, insa acestea sint facute cu dificultate, Guvernul continuind sa numeasca membri in Consiliile de Administratie ale televiziunii si radioului publice.
Tot Freedom House considera ca situatia media s-a imbunatatit "substantial" dupa alegerea lui Traian Basescu in functia de presedinte al Romaniei, acesta militind pentru libertatea presei. Documentul remarca si o diminuare a autocenzurii din presa, precizind ca Guvernul si institutiile de stat continua sa fie sensibile la criticile presei. In acest context, am dorit sa aflam cam ce mesaj cred politicienii nostri ca ar trebui promovat de catre presa, in spiritul libertatii acesteia, legat de referendumul pentru suspendarea presedintelui.
Raspunsurile nu au intirziat sa apara si, asa cum foarte rar se intimpla, parlamentarii braileni au fost in unanimitate de acord ca mass-media este cea care ii poate convinge pe romani ca parerea lor conteaza si ca, indiferent de alegerea facuta, trebuie sa se prezinte la referendum. Alesii locali de Braila considera ca romanii trebuie convinsi ca ei au de fapt puterea de decizie in aceasta tara si ca isi pot exprima liber convingerile politice prin vot. Astfel senatorul PSD Aurel Simionescu ne-a declarat ca ar prefera ca mass-media sa transmita mesajul "Da" pentru suspendarea presedintelui: "Ar fi bine daca presa ar promova mesajul "Da" pentru suspendarea presedintelui. Dar ar fi bine si daca ar explica populatiei ca e bine sa se duca la vot indiferent de ce vor alege. Una e sa vina la vot 9 milioane de oameni, alta e sa vina 12 milioane de oameni. Romanii trebuie incurajati sa vina la vot".
La rindul sau, senatorul PLD Dan Sabau crede ca important e ca oamenii sa se prezinte la vot si ca mass-media are un rol crucial in a-i convinge sa faca asta: "Mesajul pe care presa ar trebui sa il promoveze ar trebui sa fie "Oameni buni, prezentati-va la vot pentru ca decizia voastra e fundamentala in aceasta criza politica". In acelasi timp ar trebui sa existe si mesaje cu "votati impotriva suspendarii presedintelui"".

"Veniti la vot!" e mesajul care trebuie transmis

De aceeasi parere s-a aratat si deputatul PD Horia Vasioiu: "Mesajul promovat de mass-media ar trebui sa fie simplu. "Veniti la vot si votati impotriva suspendarii presedintelui. Veniti in numar cit mai mare la vot indiferent de ce votati, pina la urma"".
Si deputatul PLD Gabriel Sandu crede ca important e ca mass-media sa convinga populatia ca puterea sta inca in miinile ei si ca nu trebuie sa renunte la acest drept: "Presa trebuie sa ii faca pe oameni sa inteleaga ca la noi inca se practica votul direct si ca puterea e in miinile lor. E cazul sa li se demonstreze politicienilor ca nu traiesc in lumea reala si ca prea cred ca pot face orice. Asadar "veniti la vot!" e mesajul care trebuie transmis".
La rindul sau, deputatul PSD Mihai Tudose a tinut sa precizeze ca mass-media are un rol deosebit de important in convingerea populatiei de puterea care sta in miinile ei. Acesta a precizat ca romanii trebuie indemnati sa vina la vot, indiferent de alegerea pe care o vor face: "Este democratie, iar intr-o democratie modul suprem prin care iti poti exprima parerea este votul. Romanii trebuie sa isi exercite acest drept si asa vom sti clar ce vor ei. Atunci vom termina si cu speculatii ca in tara asta unii fac numai ce vor ei. Romanilor trebuie sa li se spuna cit de important e sa vina la vot. Presa a crescut destul de mult in ultimii ani ca sa stie cum sa faca asta".
In ceea ce il priveste, colegul acestuia de partid, deputatul Alin Teodorescu a subliniat: "Presa trebuie sa convinga oamenii sa vina la vot, indiferent de ce voteaza. Sa vina in numar cit mai mare. Faceti si voi, cei din presa, tot ce puteti pentru a-i convinge".
De parere ca presa poate convinge poporul de importanta votului sau este si viceprimarul democrat Daniela Vasioiu. Aceasta ne-a declarat ca doar mass-media are pirghiile necesare pentru a aduce populatia la vot: "Presa poate spune "veniti la vot, cit mai multi, si cititi foarte bine ce este scris pe buletin. Votati in cunostinta de cauza". Oamenii trebuie sa inteleaga ca au dreptul constitutional la vot si ca trebuie sa si-l exercite. Iar presa este cea care trebuie sa le aduca aminte de asta".
La fel gindeste si vicepresedintele CJ, taranistul Gheorghe Chiru, care ne-a precizat: "Presa este cea care are un rol important in batalia asta care se duce pe scena politica. Presa poate determina oamenii sa vina la vot si sa nu ii lase pe unii sa faca ce vor ei cu tara asta. Ce se intimpla acum intrece orice limita, iar presa isi face datoria semnalind toate neregulile care se fac. Lumea trebuie sa intelega ca trebuie sa vina la vot sa demonstreze celor care vor sa il goneasca pe Basescu ca nu au ei ce cauta in fruntea tarii".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro