Mergi la conţinutul principal

Marketingul vaccinării

Scriam în urmă cu ceva timp despre Israel și despre cum a abordat statul evreu problema vaccinării. În primul rând, a plătit mult mai mult pe vaccin (cel produs de Pfizer) decât oricare alt stat, dar a solicitat prioritate în aprovizionare. În al doilea rând, a pus la punct o capacitate uriașă de vaccinare, într-un timp scurt, astfel că a reușit deja să vaccineze aproape 60% din populația țării cu ambele doze de vaccin. Spuneam, tot atunci, că Israel nu trebuie considerat un experiment, ci un studiu la scară mare, ba chiar un exemplu pentru oricine, în legătură cu vaccinarea și efectele acesteia. Și, chiar dacă nu a atins acel procent de 70% din populație imunizată, iată că rezultatele au apărut – chiar după depășirea pragului de 50%. Iar acestea sunt spectaculoase.

În prezent, numărul de cazuri noi de infectare este de doar câteva zeci pe zi – și continuă să scadă. Numărul total al celor în stare gravă a scăzut sub 80, iar al decedaților a ajuns la circa 1 pe zi. O altă cifră relevantă: numărul total de cazuri active era ieri sub 1.000, deși în urmă cu doar 3 luni se înregistrau 80.000! Sunt cifre concrete, verificabile, care reflectă o realitate de neimaginat acum 6 luni. Evident, Israelul a renunțat de vreo 2 săptămâni la cele mai multe dintre restricții și, în curând, nu va mai exista niciuna – cu excepția carantinării obligatorii a oricui întră în țară și nu este vaccinat.

România stă, la rândul ei, din ce în ce mai bine la numărul de cazuri noi zilnice depistate, dar numărul deceselor – de circa 100 pe zi – și al celor în stare gravă – de aproape 1.000 – încă reflectă o realitate dură. Pe de altă parte, vaccinarea, deși la liber pentru oricine, merge într-un ritm mai lent decât în urmă cu o lună, de exemplu – numărul celor care-și fac zilele acestea doza a doua fiind semnificativ mai mare decât al celor aflați la prima doză, în ciuda campaniilor fel de fel derulate de autorități.

Dar poate că una dintre cele mai stimulative și convingătoare metode ar fi oferirea unor informații legate de vaccinare, și anume câți dintre cei infectați/spitalizați/în stare gravă la ATI/decedați sunt și vaccinați cu a doua doză de vaccin de cel puțin 2 săptămâni. Aceste date ar trebui prezentate odată cu cifrele zilnice cu care autoritățile ne-au obișnuit de mai bine de un an. De exemplu, comunicarea de ieri ar fi trebuit să sune așa: „Au fost înregistrate 1.156 cazuri noi de persoane infectate, din care X erau persoane vaccinate complet, la două săptămâni de la rapel. Numărul total de persoane internate cu Covid-19 este de 6.181, din care Y complet vaccinate. Din numărul celor spitalizați, 919 sunt internați la ATI, din care Z vaccinați complet. Au fost raportate 101 decese ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, din care Q complet vaccinați”. Dacă X, Y, Z și Q reflectă realitatea din Israel, de exemplu, adică valoarea acestora este foarte mică spre zero, atunci cifrele în cauză ar fi mai mobilizatoare și mai convingătoare decât orice acțiune de marketing guvernamentală. Și ar fi cu adevărat relevante în privința adevăratei eficiențe a vaccinării și vaccinurilor. Și am ști cu toții la ce să ne raportăm. Sau măcar la ce să sperăm.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro