Mergi la conţinutul principal

Majorarea salarială cerută de angajaţii “Braicar” ar duce compania pe pierdere

• a explicat directorul general al operatorului public de transport, Cornel Săndulescu • “Grila la care se referă sindicatul, cu nivele de salarii mult mai mari decât pot să încapă în buget, înseamnă costuri suplimentare care nu pot fi acoperite din venituri”, a subliniat acesta • de asemenea, Săndulescu a ţinut să puncteze că unitatea este deschisă în continuare spre dialog şi negociere pentru a evita declanşarea conflictului de muncă

 

Conducerea “Braicar” a respins acuzaţiile aduse de sindicaliştii din companie precum şi de preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Transporturi şi Servicii Publice ATU România, Vasile Petrariu, şi a făcut apel la calm, deschidere spre dialog şi negociere între părţi. Directorul operatorului local de transport public, Cornel Săndulescu, a reiterat ideea că orice creştere salarială trebuie gândită de aşa natură încât compania să-şi permită funcţionarea în condiţii de eficienţă economică. “Societatea comercială «Braicar» nu este aşa cum este RATB Bucureşti, în faliment prin ideile promovate de cei din sindicatul de acolo. Activităţile noastre se desfăşoară conform limitelor bugetului, a prevederilor Codului Muncii şi a Contractului Colectiv de Muncă. Chiar dacă plătim anumite ore (cu referire la orele suplimentare reclamate de sindicat - n.r.) le plătim cu aceleaşi drepturi, fără să afectăm salariatul, iar asta, în înţelegere cu sindicatul. Noi avem un buget şi el are o anume disponibilitate în ce priveşte partea de cheltuială cu munca vie. Grila la care se referă sindicatul, cu nivele de salarii mult mai mari decât pot să încapă în buget, înseamnă costuri suplimentare care nu pot fi acoperite din venituri. Noi ne străduim ca să demonstrăm că suntem deschişi la orice alternativă care se încadrează pe posibilităţi legale şi financiare şi nu doar pe dorinţe. Trebuie să măsurăm bine lucrurile când ne dorim ceva. Ca termen de comparaţie, cât am propus noi ca şi creştere salarială este la fel cu ce au obţinut şi salariaţii de la Transurb Galaţi, iar compania gălăţeană are probleme financiare grave şi înregistrează datorii”, a spus Săndulescu. În legătură cu acuzaţiile sindicatului privind condiţiile de muncă oferite şoferilor, cu referire la imaginile de-a dreptul dezgustătoare surprinse în toaletele puse la dispoziţia salariaţilor, sursa citată a precizat că “în permanenţă discutăm cu sindicatul şi orice lucru care conduce la o îmbunătăţire a activităţii, a eficienţei, sau condiţiilor, sau oricăror efecte benefice salariaţilor le punem în practică. Suntem deschişi să facem tot ce ne stă în putinţă vizavi de a ne încadra în prevederile legale”, a încheiat Săndulescu.

Reacţia directorului general de la “Braicar” vine după ce Vasile Petrariu, liderul Federaţiei Sindicatelor din Transporturi şi Servicii Publice ATU România, prezent alături de Sindicatul Liber Transloc al salariaţilor companiei brăilene la negocierile anuale pentru noul CCM pe unitate, a comparat regimul de lucru din “Braicar” cu “sclavagismul” comentând că, de departe, ar fi cea mai gravă situaţie pe care a întâlnit-o în experienţa sa sindicală. Într-o discuţie cu reporterii “Obiectiv” sursa citată a prezentat informaţii concrete cu care susţine afirmaţiile cum că în “Braicar” salariaţii sunt “sclavi pe plantaţie”. În linii mari, Petrariu a făcut referire la condiţiile de muncă din unitate “aflate cu mult sub orice grad de civilizaţie” şi a dat ca exemplu lipsa toaletelor la capăt de linie pentru şoferii de autobuz, sau mizeria cruntă acolo unde acestea există, dar şi la salarizarea personalului, aflat la pragul minim de încadrare. În plus, a atins şi un alt subiect sensibil, munca suplimentară şi restanţele mari la plata acesteia.

Reamintim că la finele săptămânii trecute sindicaliştii de la “Braicar” au anunţat că, din punctul lor de vedere, negocierile anuale privind încheierea unui nou CCM pe unitate au eşuat în contextul în care conducerea companiei a refuzat, printre altele, cererea organizaţiei de a fi implementată o nouă grilă de salarizare care ar însemna un efort financiar suplimentar de circa 200.000 lei lunar. Principalul argument invocat de “Transloc” în această negociere a fost faptul că peste 80% din personalul companiei a ajuns să fie încadrat la salariul minim pe economie. De asemenea, organizaţia a dat exemple concrete privind salariul net al unui şofer cu 25% spor de vechime şi 16% spor de trafic, şi care, în final, ajunge să încaseze lunar până în 1.600 lei, fără a mai pune la socoteală şi orele suplimentare care urcă leafa netă undeva la 1.900 - 2.000 lei lunar. În contextul eşuării negocierilor pentru noul CCM pe unitate sindicatul a adus în discuţie varianta declanşării conflictului colectiv de muncă la nivelul SC “Braicar”, mergând până la organizarea unei greve generale, pe fondul nemulţumirii generalizate în rândul salariaţilor companiei.

Întreg scandalul vine pe fondul unei recente hotărâri de Consiliu Local Municipal care a statuat acordarea unei gratuităţi pe transportul în comun, în primă fază, elevilor de liceu şi şcoli profesionale, urmând a fi extins, cel mai probabil din trimestrul III, şi în cazul elevilor din ciclul primar şi gimnazial. Principala condiţie impusă de municipalitate este ca beneficiarii să aibă domiciliul sau reşedinţa pe raza oraşului. Această facilitate se suprapune peste gratuitatea acordată de CLM pensionarilor cu venituri mici, toate acestea fiind decontate din bugetul local.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro