Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Măria Sa, Curtea de Conturi, când plăteşte?

Scriam săptămâna trecută despre ostilitatea funcţionarilor publici, tradusă în lentoare, lipsă de imaginaţie şi profesionalism, mergând până la indolenţă, care gripează, realmente, sistemul administraţiei publice. Sigur, ca peste tot, sunt şi oameni de calitate, dar şi aceia degeaba îşi fac treaba bine dacă alţii, aflaţi pe acelaşi flux al documentelor, se împiedică. Exemplu: Marian Ion, arhitectul-şef al oraşului. A candidat la Primărie, l-am apreciat, l-am sprijinit, chiar l-am crezut că a avut iniţiativă, dar, Simionescu, răul, i-a pus beţe’n roate. Probabil că şi Dragomir îi pune piedici dacă din câte propuneri de proiecte interesante pentru Brăila avea în campania electorală, n-am auzit de nicio încercare de-a face ceva în funcţia importantă pe care o deţine în mandatul actualului primar. În schimb, el însuşi pune piedici în eliberarea de orice sarcină a terenului ocupat de mult - favorizata firmă Apan, patronată de Mircea Andreev, în zona Caporal Muşat. Mai exact, ultimele acte care ar putea conduce la organizarea unei noi licitaţii sunt ţinute la sertar de Marian Ion pe motiv că funcţionarilor din “comisie” le e frică să semneze. Întreb: arhitectul şef o mai fi chiriaşul familiei Andreev? În acest context, ce folos că un partid, oricare ar fi el, încearcă să schimbe garnitura şi să scoată în faţă oameni tineri, dacă imediat sub ei, armata de funcţionari publici rămâne înţepenită într-o atitudine retrogradă.

Dar când la acest soi de funcţionari publici li se adaugă o ditai instituţie – Curtea de Conturi Brăila - îmbâcsită de la cap la coadă, devine o utopie să mai crezi că un program al vreunui partid are vreo şansă de implementare. Cine sunt principalii perdanţi? Noi, cetăţenii Brăilei, care tot aşteptăm schimbarea de 27 de ani. Revenind la Curtea de Conturi, este de tot râsul dacă n-ar fi de plâns cum în acelaşi judeţ, echipe de control de la aceeaşi instituţie, dau verdicte diferite la Primărie, respectiv CJ, bazându-se pe aceeaşi legislaţie. Asta s-a întâmplat, în esenţă, cu finanţarea sportului. Ce-i legal la Primărie, este ilegal la CJ şi invers, aşa se traduce concluzia organelor de control, demontată zilele trecute când a venit verdictul de la Curtea de Conturi a României. După cum se ştie deja, Primăria a obţinut victoria după mai bine de 6 luni de aşteptare. Întreb: Ce altă instituţie îşi mai permite să întârzie într-un aşa hal răspunsul foarte important pentru altă instituţie a statului? Asta în condiţiile în care termenul legal este de 30 de zile şi la mijloc era vorba de miliarde de lei vechi care, potrivit CC Brăila, trebuia returnaţi. Adică nu numai că nu se mai dădea un leu la handbal, fotbal etc, ci banii viraţi de-a lungul anilor trebuia “executaţi”, de parcă aceste cluburi au milioane de euro puşi deoparte. Şi staţi aşa, pentru răspunsul de la Măria Sa Curtea de Conturi a României n-a stat cu mâna-n sân nici primarul, nici conducătorii cluburilor afectate direct şi care înseamnă ceva pentru Brăila. Probabil de aceea a venit răspunsul, mai ales că actualul premier al României este brăilean şi mandatul lui Nicolae Văcăroiu în fruntea Curţii de Conturi se apropie de sfârşit. Acum întreb: pentru aberaţiile de la Brăila, consemnate în nişte procese verbale de control care-au afectat nişte drepturi – vorbim aici de cluburi, sportivi, dar şi de brăilenii care iubesc sportul de performanţă - nu răspunde nimeni? Păi, cum aşa? Cumva şi funcţionarii Curţii de Conturi au devenit inamovibili? Aşa cum tremură un salariat al Primăriei că este posibil să i se impute nişte sume, c-aşa zice Curtea de Conturi, nu tot aşa ar trebui să tremure şi inspectorii dacă rezultatele controlului se dovedesc a fi incorecte? De altfel, clasa politică se bate de ceasul morţii să răspundă magistraţii, dar controlorii ăştia care vin, distrug instituţii, afectează ong-uri sau agenţi economici privaţi, şi chiar oameni, nu păţesc nimic atunci când se dovedeşte că n-au avut dreptate? Nu, Curtea de Conturi este liberă în continuare să aplice şi să interpreteze legislaţia după bunul plac al echipelor de control.  Ştiţi cui  foloseşte această manieră de funcţionare profund anti-democratică? Tot incompetenţilor de prin primării, cj-uri, deconcentrate etc, care ca să nu rişte nimic, ca să nu pună mâna să studieze cu atenţie legislaţia stufoasă, preferă să nu semneze. Şi uite-aşa, de ani de zile, auzim placa: Nu semnează de frica DNA! Nu semnează că vine Curtea de Conturi! OK! Atunci, sunt de acord cu prevederea, care-a ridicat tensiunea sindicatelor din administraţie, potrivit căreia primarul şi preşedintele CJ vor avea pixul în mână când va veni vorba de mărirea salariilor funcţionarilor din subordine. Să-i ardă la buzunar pe puturoşi, pentru că la viitoarele alegeri n-o să intereseze pe nimeni că nu şi-au făcut planul din vina lui X sau a lui Y. Pe cetăţeni îi interesează rezultatele, nu scuzele, indiferent cine-ar fi la putere.




Categorie articol: 

Comentarii