Mergi la conţinutul principal

Lupta pentru incalzire continua la Directia de Asistenta Sociala

Cozi de sute de persoane, oameni care stau in picioare ore in sir, pina la epuizare, batrini care uneori lesina, nemaiputind rezista la inghesuiala si oboseala presupusa de asteptarea nesfirsita. Este tabloul pe care-l intilnesti zilnic la Directia de Asistenta Sociala Braila, asaltata de beneficiarii subventiilor pentru incalzirea cu gaze.
Desi numai pentru acest lucru muncesc zilnic 30 de angajati, la cinci ghisee, acestia nu reusesc nici pe departe sa faca fata multimii de braileni care vor sa depuna actele, pentru a beneficia de ajutorul pentru incalzire.
Dat fiind ca multi dintre beneficiari - deci, implicit, multi dintre cei care stau la coada - sint pensionari, se mai intimpla ca vreunul dintre ei sa cedeze, sa-i vina rau sau chiar sa lesine din cauza oboselii, a stresului sau a inghesuielii. Ei sint dusi pe bancuta din curtea Directiei, unde stau putin ca sa-si revina si se intorc la coada, cu disperarea celui care stie foarte bine ca nu poate suporta costul incalzirii, fara acest ajutor de la stat.
Ieri, in jurul prinzului, pe bancuta despre care amintim se aflau mai multe batrinele care incercau sa-si traga sufletul, dupa ce le venise rau la coada. Nici una dintre ele nu avea de gind sa renunte, desi erau constiente ca urmau ore bune de asteptare. "Uite, mi-a venit rau la coada si stau putin aici sa-mi revin. Sint cardiaca si cind am intrat in zona aia, unde este gardul acela, din cauza inghesuielii mi-a venit rau. Am 82 de ani, mama, nu mai pot sa stau asa mult in picioare. De ce nu plec?! Cum sa plec, si cu ajutorul ce fac? Eu am o pensie de 2,5 milioane lei, nu pot sa-mi permit sa platesc caldura, si nici nu rezist sa stau in frig, iarna. Nu pot sa plec, daca plec azi, trebuie sa vin miine din nou, si azi am stat deja patru ore. Incerc sa rezist, poate pina diseara, la sase, ajung si eu sa intru, sa depun actele", ne-a declarat, sfirsita, o batrinica.

Doua luni pentru discutarea celor 35.000 de dosare

Consilierul municipal PSD Doru Damian este de parere ca, de fapt, ceea ce se intimpla in Braila, in aplicarea Ordonantei 57, privind acordarea ajutoarelor de incalzire, este o bataie de joc la adresa cetatenilor. El a declarat, ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ca nu este normal sa ajunga oameni sa stea la coada ore in sir ca sa-si depuna dosarele pentru a obtine aceasta facilitate: "Inca o data iese in evidenta faptul ca Primaria si institutiile abilitate de lege nu au dialog, este clar ca ceva nu este in regula pe drumul pentru acordarea ajutoarelor pentru incalzire, pentru ca sint cozi de sute de oameni la Directia de Asistenta Sociala. Din start asta dovedeste ca actul normativ a fost prost construit de catre ministerul de resort, pentru ca este pentru prima data cind se intimpla un asemenea lucru si se pare ca nici institutiile locale nu sint pregatite sa faca fata acestei probleme. Va dau un singur exemplu: legislatia prevede ca se intruneste o comisie care sa discute fiecare dosar in parte, o echipa formata din specialisti care trebuie sa analizeze fiecare dosar. Sint cel putin 35.000 de dosare si daca pentru fiecare dosar se acorda un minut, aceasta activitate ar dura 62,5 zile, fara a pune la socoteala miscarile naturale care se produc. Asta este o problema care ar trebui sa framinte autoritatile".

"In fiecare zi, vin la coada intre 700 si 1.000 de persoane"

Potrivit directorului Directiei de Asistenta Sociala Braila, Anisoara Satnoianu, numarul dosarelor nu ajunge chiar la 35.000, ci doar la 15.000. Ea admite ca procedura este destul de complicata si ca ia mult timp: "In prima zi de preluare a cererilor a fost programul pina la orele 15.00, dupa care, a doua zi, vazind ce lume este, am decis sa-l prelungim pina la orele 18.00, zilnic, iar simbata si duminica, de la orele 9.00 la 16.00. Este foarte multa lume, pentru ca s-a marit plafonul de acordare a acestui tip de ajutoare de la 300, la 500 de RON, deci intra si salariatii. In fiecare zi, vin la coada intre 700 si 1.000 de persoane, iar termenul este pina pe 30 octombrie. Vreau sa-i asigur pe braileni ca nu va ramine nici o persoana cu dosarul nerezolvat, daca indeplineste toate cerintele legale. Nu avem alta posibilitate de a opera, sint angrenati in aceasta activitate 30 de salariati, avem deschise cinci ghisee".
Satnoianu a explicat ca, potrivit legii, actele necesare obtinerii acestui ajutor pentru incalzire se pot trimite si prin posta, insa oamenii se tem ca au dosarul incomplet sau gresit si nu vor sa riste sa piarda subventia: "Oamenii trimit si prin posta, legea lasa la latitudinea cetatenilor modalitatea de depunere a actelor, fie personal, fie prin posta. Eu nu pot sa le impun nimic. Problema este ca avem surpriza ca, dintr-o suta de dosare, cam 30 sint incomplete sau au actele gresite, deci oamenii sint in pericol sa piarda subventia pe o luna. De aceea se inghesuie ei la coada".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro