Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Lidonitul, motiv de controversa intre sefii CJ

Vicepresedintele Consiliului Judetean Braila, Gheorghe Chiru, considera ca solutia aleasa de presedintele CJ, Gheorghe Bunea Stancu, pentru repararea drumului din Insula Mare, este proasta atit din punct de vedere tehnic, cit si financiar. Chiru este convins ca Stancu a apelat la aceasta varianta avind un interes financiar si crede ca stie si de unde se vor scoate banii: din aprovizionarea cu materiale. Dincolo de aspectul pur financiar al problemei, vicele prevede ca, la anul, pe vremea asta, lidonitul pe care presedintele are de gind sa dea 31 de miliarde lei va fi facut praf, iar soseaua va fi harcea-parcea, datorita circulatiei masinilor grele: "Este acest drum din Insula, despre care s-a discutat si la Prefectura, lumea a fost incintata ca acel drum se poate cosmetiza, dar va spun, lidonitul ala pe care vrea sa-l puna este o afacere personala a lui Stancu, ce va cistiga aproape o treime din valoarea contractului, iar aprovizionarea cu materiale, pe care se grabeste sa o faca, este tot in sensul in care va spun. Aprovizionarea cu materiale in cazul drumurilor, si in cazul constructiilor, inseamna mare parte din costurile si din profitul net al oricarei firme, si al celor care le semneaza contractul, in speta, domnul presedinte. Nu o sa-i dau voie in nici un caz sa-si ia banii si daca i-a luat, o sa-i dea inapoi. Deci banii care vin de la Guvern, 31 de miliarde lei, pentru drumul de la bac la Marasu, se vor duce in totalitate in drum, pentru ca voi urmari pe tot parcursul modul cum s-a facut achizitia lidonitului, firmele care sint trecute, banii negri care se dau, iar cistigul asta pe care si-l doreste acum cadou de Sarbatori putea fi altceva, pentru judet. Iar drumul din Insula, despre care stim cu totii, si el a recunoscut ca ajunge la peste 250 miliarde lei, ar trebui facut de la zero. Ce se pune acum, zgura aia din combinat, e o mare prostie. Acolo trebuie sapat la jumatate de metru cel putin, daca nu la 70 cm, scos tot, refacut, ca altfel lidonitul ala, chiar daca i se va aplica un tratament, pentru design, se va duce in santurile care sint pline cu apa, in stinga si-n dreapta. Pentru ca tendinta drumului, cu exceptia bucatii betonate, este de a se lati, din cauza tonajului pe care il suporta. Acolo trec sute de masini, care cara 40 de tone. Astea 31 de miliarde, va spun eu, o sa-i vedeti la anul in santurile din stinga si din dreapta. Tendinta e clara, specialistii au spus-o, eu am fost acolo de zeci de ori. Si va mai spun ca este de urmarit aprovizionarea cu materiale, in cazul lui, incepind de la ANL-uri, sali de sport, Ordonanta 19, si drumuri. In acest domeniu exista marea frauda care se face in Romania, in general, si in Braila, in particular"."A fost o singura problema: daca zgura respectiva este sau nu radioactiva"Consilierul municipal PRM Danut Mihai, considera ca nu este cazul sa se dea verdicte radicale, in ceea ce priveste lidonitul, ci ar trebui sa fie lasati specialistii sa-si spuna cuvintul, fiindca acestia pot emite pareri avizate cu privire la avantajele si dezavantajele folosirii acestui tip de material. Mihai admite ca, interesat fiind de asemenea chestiuni, a citit despre lidonit, ca o solutie ieftina, dar a aflat si ca ar exista o suspiciune cu privire la posibila radioactivitate a materialului respectiv: "Am fost interesat de solutii ieftine pentru ceea ce inseamna alei intre locuinte, si intimplator am gasit si o astfel de oferta, cu solutie de lidonit, ce este cam cu 30-35% mai ieftin decit solutia clasica. In plus, materialul respectiv devine foarte dur, si se poate aplica peste el, fara nici o problema, asfalt sau altceva. Din punctul meu de vedere a fost o singura problema: daca zgura respectiva este sau nu radioactiva, avind in vedere ca se foloseste minereu din Ucraina. Daca zgura este insa testata si are toate documentele in ordine, nu vad de ce sa nu o folosim. Astfel, nu mai sintem conditionati foarte mult nici de temperatura de afara, pentru ca asfaltul nu se poate pune decit in anumite conditii meteo".Vicepresedintele CJ, Niculina Moisescu, ne-a declarat ca nu este specialist in constructii, ca sa emita o parere foarte avizata, insa are cunostinta de solutia propusa de presedintele CJ, pentru refacerea drumului din Insula Mare, si nu considera ca aceasta ar fi una proasta. Ea admite ca are cunostinta despre chestiunile legate de posibila radioactivitate a lidonitului, insa este sigura ca atit timp cit specialistii si-au dat avizul, totul este in regula: "Eu nu am intrat in detalii, in aceasta problema, pentru ca de aceste chestiuni se ocupa domnul vicepresedinte Chiru. Dar de ce tocmai acum lidonitul nu este bun, cind, de fapt, el s-a folosit exact in perioada in care dinsul coordona acest domeniu?A fost o intilnire cu primarii din judet, si li s-a oferit varianta folosirii lidonitului, ca material pentru drumuri, s-au prezentat toate documentele si toate atestarile pentru acest material. Dinsul coordona aceasta activitate si putea sa spuna: «fratilor, opriti-va, nu este bun! E cancerigen, nu e cancerigen, se imprastie, nu se imprastie». Mergeti pe drumul de la manastirea Maxineni si veti vedea cum arata acesta. Eu nu am aprofundat problema, repet, dar am aflat ca in momentul in care este pus pe diverse dimensiuni, el se impaneaza foarte bine, daca este folosit un compactor cu vibratii. Astea sint probleme pe care le-am aflat si eu cind am fost la receptia lucrarii, si am intrebat de ce este drumul atit de neted. Faptul ca cel care va lucra in Balta pe acest drum va folosi lidonitul este o solutie de moment, noi avem de gind ca peste acest material sa venim la anul, cind vom obtine banii necesari, si in loc sa avem stratul de 15 cm, sa avem un strat de 30 cm, peste care sa aplicam asfalt sau altceva".




Categorie articol: 

Comentarii