Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Liceul Tehnologic “G. Moisil”, implicat în trei proiecte europene

• anul acesta, unitatea de învăţământ a încheiat cu succes proiectul ERAMUSÂ “Work Based Training” • în prezent, Liceul “G. Moisil” este partener în două alte proiecte ERASMUS+

 

Un nou an şcolar, noi provocări, dar acelaşi interes pentru implicarea în proiecte europene, pentru alinierea învăţământului tehnic brăilean la noile direcţii europene. Aceasta este viziunea pe care o promovează atât conducerea Liceului Tehnologic “Grigore Moisil” Brăila, cât şi cadrele didactice care participă activ la aceste proiecte, oferind astfel un exemplu pentru elevii şcolii.

Anul acesta, unitatea de învăţământ a încheiat Proiectul Erasmus+ intitulat “Work Based Training” (Pregătirea bazată pe activitatea în muncă în procesul de tranziţie de la şcoală la locul de muncă) care s-a încadrat în acţiunea cheie - “Cooperare pentru inovare şi schimb de bune practici”, acţiunea “Parteneriate strategice”.

Proiectul a avut ca parteneri instituţii de învăţământ din nouă ţări europene: Italia, Turcia, Portugalia, Bulgaria, Slovenia, Suedia, Malta, Germania şi România şi s-a desfăşurat timp de doi ani, în perioada 2015-2017. Proiectul s-a bazat pe examinarea diferitelor sisteme de tranziţie de la şcoală la activitatea în muncă. Accesul pe piaţa muncii cu succes, atunci când şcolarizarea se termină, este o provocare pentru tinerii din întreaga Europă, mai ales dacă aceştia sunt dezavantajaţi. Barierele cu care tinerii se confruntă sunt, în general, lipsa calificărilor educaţionale, de multe ori însoţite de probleme legate de familie, cum ar fi violenţa domestică, abuzul de droguri sau sărăcia.

Scopul general al proiectului a fost să se obţină succesul învăţării şi să se asigure tranziţia lentă de la şcoală la locul de muncă pentru elevii cu dificultăţi de învăţare. Astfel se asigură integrarea cu succes a grupului ţintă pe piaţa muncii. Principala strategie de a atinge acest scop este schimbul de bune practici şi experienţe bazate pe pregătirea în muncă în ţările partenere în proiect.

Pentru a rezolva această problemă, multe ţări din Europa au introdus “învăţarea orientată spre locul de muncă” sau mai degrabă “de formare la locul de muncă” (WBT), metodele din sistemul VET, pentru a crea o legătură mai bună între învăţarea bazată pe teorie şi instruirea practică.

În prezent, liceul are în desfăşurare proiectul ERASMUS + KZ-202 “Teaching and learning microcontrollers via PICBasicPro (PBP) language in VET”, cu numărul 2016-1-TR01-KA202-033963. Cu această ocazie, reprezentanţii unor instituţii de învăţământ tehnice din Grecia, Turcia, Spania, Portugalia şi Italia au venit în oraşul nostru. Acest proiect îşi propune ca, în urma unui schimb de experienţă, să le ofere elevilor de la liceele tehnologice din cele şase ţări partenere un suport de curs pentru un opţional la specializarea Electronică.

De asemenea, începând cu septembrie 2017 şi până în august 2020, Liceul “G. Moisil” va fi implicat în desfăşurarea unui alt proiect ErasmusÂ, alături de alţi 5 parteneri europeni. Proiectul SkillDisplay urmăreşte să promoveze recunoaşterea şi dobândirea de competenţe în domeniul TIC pentru elevi, cu implicarea activă a profesorilor şi a angajatorilor. Platforma SkillDisplay are drept scop să ofere un spaţiu în care elevii vor găsi materiale şi conţinuturi pentru a-şi îmbunătăţi competenţele TIC. Aici se pot face schimburi de bune practici, instrumente şi experienţe, toate având ca scop îmbunătăţirea şanselor elevilor liceului de a avea succes pe piaţa digitală a muncii.

Proiectul presupune implicarea activă a tuturor elevilor liceului, cu participarea la vizite în şcolile ţărilor partenere pentru definitivarea achiziţiilor intelectuale şi a deprinderilor practice de folosire a calculatoarelor. Proiectul vizează un acces egal la o educaţie de înaltă calitate, reducerea neconcordanţei competenţelor digitale între elevii şcolilor europene şi asigurarea trecerii absolvenţilor de la educaţie la ocuparea unui loc de muncă.

Bineînţeles că, pe lângă activităţile specifice proiectului, sunt prevăzute vizite la diverse obiective turistice, activităţi culturale, de socializare, astfel încât participanţii să se poată familiariza cu tradiţiile locale.

“Chiar dacă învăţământul tehnologic poate părea mai puţin atractiv elevilor din ţara noastră, noi încercăm să oferim o viziune nouă pentru mulţi dintre ei, viziune ce presupune deschidere şi aplicarea practică a unui învăţământ modern, nu doar teoretizare”, susţine Alexandru Diţă, directorul Liceului Tehnologic “Grigore Moisil”.




Categorie articol: 

Comentarii