Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

La proba de limba si litertura romana s-au dat subiecte care au solicitat vocabularul si creativitatea

Ieri au inceput probele scrise de la Testele Nationale, cu limba si litertura romana. Din cei 2.657 de elevi inscrisi, s-au prezentat 2.614. Aproape un sfert dintre absenti s-au inregistrat la Grupul Scolar "Oncescu" Ianca. Copiii, desi emotionati la intrarea in sali, au iesit mult mai relaxati la finalul probei. Nu erau nici foarte fericiti, dar nici disperati, cuvintul de ordine fiind moderatia. Purtatorul de cuvint al ISJ, inspectorul Maria Stefan, a precizat ca pe parcursul primei zile de examen nu s-au semnalat nici un fel de probleme deosebite. La ora noua, ministrul secretar de stat Paloma Petrescu a extras din urna biletul cu numarul doi, asa ca elevii au avut de rezolvat aceasta varianta de subiecte.Structura subiectelor a fost cea cunoscuta. Primul subiect a solicitat cunstinte de gramatica, iar cel de-al doilea a urmarit masura in care textul a fost inteles de copii. La subiectul al doilea s-a cerut intocmirea unei scrisori, iar la cel de-al treilea subiect o compunere prin care sa se motiveze de ce una dintre operele literare studiate la clasa este un basm popular. Pentru punctajul maxim, elevii trebuia sa mentioneze patru caracteristici ale basmului, sa le exemplifice pe baza operei alese, sa prezinte subiectul basmului si sa prezinte un personaj, punind in eidenta semnificatia comportamentului acestuia. "Ne-am astepat la aceste subiecte, si la basm, si la scrisore. Am avut emotii, ca la primul examen, dar asta a fost, a trecut cu bine. Ma astept cam la nota sapte", a spus bucuros elevul Ionut Alexandru Spataru, de la Grupul Scolar "Grigore Moisil", la iesirea de la examen. "Subiectele au fost conform cu programa scolara, au fost de nivel mediu ca dificultate, insa sint citeva chestiuni la primul subiect care ii vor tria, punctul numarul cinci si punctul numarul opt, care cereau sa se stabileasca valoarea morfologica din text a cuvintelor subliniate si sa identifice si transcrie propozitia subordonata din textul dat. La punctul 14, a fost mai dificil de comentat expresia “casa amintirilor inchise”. Al doilea subiect, scrisoarea, a fost unul accesibil si s-a lucrat mult in scoala pe el. La subiectul trei, probabil toti copiii vor alege basmul “Prislea cel voinic si merele de aur”. Nu este nimic neclar, eu zic ca nu vor fi probleme. Chiar usor se poate obtine nota sase", a spus profesorul Adrian Simion, membru in Comisia judeteana a Testelor Nationale. Inspectorul de specialitate, prof. Rodica Nisipeanu, a explicat apoi ca nota zece o vor putea obtine copiii care au fost atenti, care au invatat si care vor da dovada de creativitate, pentru ca sint citeva capcane. Pe linga cele amintite anterior, a mai fost amintit subiectul sapte, care cerea sa se precizeze functia sintactica a unor cuvinte din text, si subiectul 12, care solicita mentionarea unei figuri de stil identificata in versul "cind sufletul impovarat venise". "Nici la scrisoare nu este foarte simplu, pentru ca au de realizat o descriere, ceea ce solicita creativitatea, vocabularul si pastrarea elementelor specifice compunerii", a precizat inspectorul Rodica Nisipeanu. Pentru examenele din acest an, la nivelul Inspectoratului Scolar s-a stabilit un comandament care sa preia, la numarul de telefon 619159, toate datele, problemele si informatiile, atit de la centrele de examene, cit si de la elevi sau parinti, pentru ca activitatile sa se desfasoare eficient.




Categorie articol: 

Comentarii