Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Lăsaţi fără apă câteva zile din cauza lucrărilor de modernizare făcute de CUP “Dunărea”

• CUP Dunărea realizează în prezent sectorizarea oraşului, pentru ca apa să fie distribuită uniform în cartierele Brăilei şi în localităţile din zona metropolitană • lucrările nu decurg întotdeauna conform graficului anunţat, fiind afectaţi în principal consumatorii din localităţile învecinate cu municipiul • de exemplu, satele Baldovineşti şi Pietroiu au avut apa oprită mai mult de patru zile • pe de altă parte, angajaţii CUP au montat, până în acest moment, 21.600 de apometre cu citire la distanţă, din cele 28.000 achiziţionate în urmă cu trei ani • contorizarea va fi încheiată în acest an

 

Consumatorii casnici din satele Baldovineşti şi Pietroiu s-au plâns că n-au avut apă la robinet timp de câteva zile, din cauza unor lucrări efectuate de angajaţii Companiei de Utilităţi Publice (CUP) “Dunărea” Brăila. Conducerea companiei a recunoscut că au fost ceva probleme cu reluarea furnizării apei potabile pe anumite reţele însă ne-a dat asigurări că de luni, 29 iunie, consumatorii afectaţi de lucrările de modernizare realizate de în cartierul Nedelcu P. Chercea, cartierul Minerva şi în localităţile Baldovineşti şi Pietroiu vor avea apă la robinet în regim normal.Lucrările de modernizare au constat în montarea unui debitmetru care să monitorizeze debitul de apă potabilă furnizat în zona cartierului Chercea, în cadrul Staţiei de Pompare Apollo.

“De astăzi (luni, 29 iunie - nr.r.) problemele consumatorilor din Baldovineşti şi Pietroiu au fost rezolvate, odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare în zona cartierului Chercea. De aproximativ trei ani, am început contorizarea şi, concomitent, sectorizarea oraşului - zonarea distribuirii apei în municipiul Brăila - pentru ca apa potabilă să fie distribuită uniform, în toate cartierele. Se realizează, astfel, o balanţă a apei în municipiu, pentru a se putea asigura necesarul de apă. Pe de altă parte, instalarea de apometre inteligente, cu citire la distanţă, se va încheia anul acesta. Au fost, deja, instalate 21.600 de apometre din cele 28.000 achiziţionate de companie în urmă cu trei ani”, ne-a precizat Ionel Pătraşcu, inginer şef producţie la CUP Dunărea Brăila.

Acesta a mai expicat că, întrucât lucrările privind zonarea (sectorizarea) oraşului afectează, deopotrivă, localităţi situate în zona metropolitană - care sunt alimentate din sistemul de distribuţie al municipiului - s-a ajuns în situaţia în care ultilizatori (consumatori) din Baldovineşti, Pietroiu sau Tudor Valdimirescu să rămână fără apă potabilă în gospodării.

Potrivit unui comunicat dat publicităţii săptămâna trecută de CUP Dunărea Brăila - care anunţa oprirea furnizării de apă în cartierele Chercea şi Minerva din municipiul Brăila, precum şi în localităţile Baldovineşti şi Pietroiu - apa potabilă a fost oprită încă din noaptea de miercuri spre joi, 24/25 iunie 2020, efectuându-se, mai întâi, manevre de golire a instalaţiei. Joi dimineaţă, a fost montat debitmetrul şi vanele de separaţie, după care a urmat umplerea instalaţiei cu apă. Tot joi, s-a reluat furnizarea apei potabile, începând cu utilizatorii din cartierul Nedelcu P. Chercea. Cei din Baldovineşti - care ne-au şi contactat la redacţie, pentru a sesiza lipsa apei potabile - au avut de aşteptat mai bine de patru zile până când s-au finalizat lucrările şi s-a reluat furnizarea de apă.

Reamintim că, potrivit comunicatului Companiei de Utilităţi Publice Dunărea Brăila, întreruperea furnizării apei potabile i-a afectat, joi, pe toţi consumatorii (casnici, agenţi economici, instituţii publice) din cartierele brăilene Chercea şi Minerva (delimitaţi de Şoseaua Râmnicu Sărat, Strada Decebal, Şoseaua de Centură), precum şi pe consumatorii din localităţile Baldovineşti şi Pietroiu. Oamenii au fost sfătuiţi să-şi asigure rezerva minimă de apă pentru consum şi uz casnic pe perioada înteruperii furnizării apei potabile.      

 




Categorie articol: 

Comentarii