Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Investitiile in strazi stagneaza

2009013003* pentru anul in curs, fondurile alocate de Primarie de la bugetul de stat, pentru reparatii si modernizari carosabil, trotuare si parcari ar putea fi, in cel mai fericit caz, egale cu cele de anul trecut * in consecinta, volumul de lucrari va fi mai mic decat cel din 2008, pe care primarul Simionescu il descrie drept "satisfacator" * in schimb, daca pe parcursul anului acesta vor indeplini procedurile necesare, autoritatile brailene ar putea obtine o finantare de 70 milioane de euro * cu banii acestia ar putea incepe, in 2010, lucrarile pentru modernizarea completa a strazilor din toate cartierele periferice

Pe parcursul anului 2008, in municipiul Braila s-au facut reparatii si modernizari pe 149.375 metri patrati de carosabil si 108.103 mp de trotuare. Aici intra atat strazile incluse in programul de reabilitare a centrului istoric, finantat in proportie de 75% cu bani europeni, cat si alte artere rutiere, reparate prin covor asfaltic sau plombari, pe cheltuiala Primariei. Este vorba despre artere importante, intens circulate, dar si de strazi mai mici, care nu au mai beneficiat de astfel de lucrari de ani de zile. Astfel, pe langa Sos. Buzaului, Calea Calarasilor, B-dul Dorobantilor sau Calea Galati, au beneficiat de reabilitari sau modernizari si strazi precum Bujorului, Milcov, Cezar Petrescu sau Vadul Catagatei. S-au reabilitat, tot anul trecut, si cateva parcari, cum ar fi cea dintre blocurile B21, B23 si B28, din cartierul Calarasi IV, cea de la blocurile B9 si B10, din Viziru III sau cea de la blocurile N1-N2, din Hipodrom. Primarul Aurel Simionescu este multumit si nu prea de volumul de lucrari. "Daca e sa ne raportam la cat s-a facut in 2006 sau 2007, de exemplu, putem spune ca lucrurile stau bine, dar daca vorbim despre situatia strazilor si parcarilor din municipiu, atunci observam ca ceea s-a realizat anul trecut nu poate primi alt calificativ decat "satisfacator"", ne-a spus Simionescu. Este de remarcat ca, in 2008, an electoral, s-au alocat de la bugetul local, la capitolul "Lucrari de drumuri", 200 de miliarde de lei vechi, in crestere semnificativa fata de cel 120 miliarde alocate in 2007. Sumelor de la buget li s-a adaugat investitia cu cofinantare europeana, in valoare de 8 milioane de euro, cu ajutorul careia au fost asfaltate sau pavate 23 de strazi din centrul istoric, precum Mihai Eminescu, Danubiu, Imparatul Traian, Gradinii Publice sau Belvedere.

In 2009 obtinem banii, in 2010 incepem sa facem strazile

Anul 2009 nu se anunta a fi spectaculos in ceea ce priveste reabilitarea strazilor, trotuarelor si parcarilor din municipiu. Primarul Aurel Simionescu spera ca va putea aloca de la bugetul local 150 pana la 200 de miliarde la acest capitol, bani cu care nu se poate face cine stie ce, in afara de intretineri curente si modernizari pe ici, pe colo. La un asemenea buget, volumul de lucrari nu il va putea depasi si poate ca nici nu il va putea ajunge pe cel din 2008. Anul acesta ar putea asigura, insa, tranzitia spre 2010, cand strazile ar avea sansa sa beneficieze de o investitie masiva, de nu mai putin de 70 milioane de euro. Dupa cum ne-a informat Simionescu, Braila va obtine acesta finantare europeana in baza unui Program Operational Sectorial de Mediu, care sa vina in completarea programului ISPA de 17,7 milioane de euro. Este vorba despre extinderea canalizarii in cartierele periferice si asfaltarea strazilor aferente, la care a lucrat, in ultimii patru ani, firma greceasca "Athena". Datorita programului ISPA, ce este aproape finalizat, cartierul Chercea a fost canalizat si i s-au modernizat strazile in proportie de 75%, aceleasi lucrari s-au facut in circa jumatate din cartierul Radu Negru, iar in Brailita au fost incluse cam 35% dintre strazi. Programul Operational Sectorial de Mediu (POSM) va veni sa modernizeze restul de strazi din cartierele respective, plus cele din Lacu Dulce. In 2009, trebuie indeplinite procedurile legale, de definitivare a proiectelor si organizare a licitatiei pentru stabilirea constructorului. Daca totul va merge bine si licitatia va fi adjudecata de o firma mai serioasa decat "Athena" - care a exasperat pe toata lumea cu ritmul lent de lucru, depasind cu doi ani termenul de finalizare a programului ISPA - lucrarile ar putea incepe la finalul acestui an, deci odata cu venirea sezonului rece. In consecinta, abia in primavara lui 2010 se va putea vorbi de demarararea propriu-zisa a POSM.

Modernizarea strazii Grivita, prioritatea anului

Pentru 2009 este certa inceperea proiectului de largire si modernizare a strazii Grivita, in valoare de 5,5 milioane de euro. Str. Grivita are nevoie de o astfel de investitie, deoarece, in ciuda faptului ca este reparata periodic, fundatia sa cedeaza permanent, din cauza traficului intens. De asemenea, primarul Aurel Simionescu intentioneaza ca din banii de la bugetul local sa reabiliteze strazi si parcari, macar in proportie de 15%, in fiecare dintre cartierele de blocuri din municipiu. "Vom include la reparatii zone in care nu s-a mai facut nimic de 30 de ani. Daca reabilitam macar 15% dintre strazi si parcari, pe an, atunci in urmatorii patru ani vom reabilita jumatate din infrastructura acestor cartiere de blocuri", ne-a spus Simionescu.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii