Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

INVATAMANT: Dascălii nu cred că rezultatele la examene se vor îmbunătăți datorită testelor iniţiale

Majoritatea cadrelor didactice, mai precis peste 83% dintre acestea, nu cred că rezultatele la examenele naționale se vor îmbunătăți datorită testelor iniţiale, arată un sondaj efectuat de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI).

Dascălii spun că principalele soluţii de îmbunătăţire sunt modificarea programelor școlare (indicată de 49,48% dintre respondenţi), examenele diferențiate (27,49%) şi un interes mai mare din partea părinților (20,96%).

În privința costurilor pentru aplicarea acestor teste inițiale (hârtia, multiplicarea testelor), cei care au participat la sondaj au spus că ele au fost suportate de cadrele didactice (52,23%), de Școală 30,24% sau de comitetul de părinți (12,37%). Doar 5% dintre profesori a declarat că aceste costuri au fost acoperite de Inspectoratul Şcolar sau de Ministerul Educaţiei.

Elevii claselor II -XII au susţinut în septembrie, la două săptămâni de la începerea anului şcolar 2011-2012, testele de evaluare iniţială la materiile de bază, rezultatele obţinute urmând să fie utilizate ca reper pentru măsurarea progresului şcolar. Pentru elevii din anii terminali, testele au avut specificul evaluărilor naţionale, respectiv cel al bacalaureatului.




Categorie articol: 

Comentarii