Mergi la conţinutul principal

Infocons: Berea cu fructe, bombă calorică cu până la 10 E-uri!

• studiul a vizat 33 de produse din acest tip ce se găsesc pe rafturile magazinelor de la noi din ţară, dar şi printre preferinţele de consum ale românilor • concluzia generală este de-a dreptul şocantă: dacă bei astfel de bere şi consumi şi snaks-uri ai toate şansele să ingerezi lejer chiar şi 15 - 20 de E-uri dintr-un foc

 

Asociaţia Naţională de Protecţia Consumatorilor - InfoCons continuă seria studiilor pe care le realizează vizând principalele produse consumate de români şi a dat publicităţii un nou raport realizat asupra a 33 produse de tip bere cu fructe, produse sau distribuite de “Bruxbeer Impex”, “Bergenbier”, “Heineken România”, “Ursus Breweries”,”Lidl Discount”, “REWE România”, “Dortmunder Actien-Brauerei GMBH”, “Liquid Grup Import Export”, “Binding Brauerei AG”, “Halewood Wines”, “United Romanian Breweries Bereprod”. 

Iată şi principalele concluzii pe care le-au tras realizatorii acestui studiu:  

Din punct de vedere al E-urilor (aditivilor alimentari):

Produsele examinate au conţinut între 0 şi 10 E-uri. De fapt, 55% dintre produsele analizate aveau trecute pe etichetă mai mult de 2 E-uri, în timp ce doar 18% nu aveau nici un aditiv alimentar. Cel mai mare număr de E-uri, 10 la număr, a fost înregistrat în cazul a 6% dintre produsele studiate.

Lista produselor cu zero E-uri este următoarea: Dab Radler 0.5L, Das Kastel Bere cu portocală şi coriandru 0.5L, Kronenbourg 1664 Blanc 330ml, Leffe Radieuse 33cl, Leffe Ruby 33cl şi Mort Subite Kriek Lambic 25cl.

Cu un singur aditiv apar produse precum Ciuc Radler Lemon 0,5L (E410), Ciuc Radler Lemon 0.33L (E410), Oettinger Radler 0.5L (E330), Das Kastel Bere cu soc şi lămâie 0.5L (E440), Desperados 0.4L (E330), Clausthaler Lemon 0.33L (E330), Liefmans Fruitesse 0.25L (E950), Bavaria Apple 0.25L (E330) şi Bavaria Peach 0.25L (E330).

Bergenbier Fresh Grapefruit - 0,5L şi Bergenbier Fresh Grapefruit fără alcool 0,5L sunt produsele cu cel mai mare număr de E-uri, 10.

Studiul complet îl găsiţi AICI.

Ca o privire de ansamblu, cele mai “populare” E-uri în produsele studiate au fost: E330 (acidul citric), E410 (guma de caruba), E300 (acid ascorbic), E950 (Acesulfam de potasiu), E414 (guma de acacia). Lista completă a aditivilor este completată de E163 (Antocianina), E960 (extract de ştevia), E332 (citrat de potasiu), E327 (lactat de calciu), E504 (carbonaţii de magneziu), E952 (acid ciclamic), E954 (zaharina sodică), E951 (aspartam), E120 (carmin), E202 (sorbat de potasiu), E445 (esteri glicerici), E150 (caramel)şi E160a (beta caroten).

Din punct de vedere al concentraţiei de alcool:

Concentraţia de alcool din produsele studiate variază între 0% vol. (regăsită în 21% din produse) şi 8,2% vol. (regăsită în 3% din produse).

Din punct de vedere al conţinutului de bere, conform informaţiilor regăsite pe etichetă, 45% dintre produsele studiate nu au menţionat pe etichetă conţinutul de bere. Conţinutul de bere din produsele studiate s-a situat între 37% (regăsit în 11% din produsele studiate) şi 82% (regăsit în 5,5% din produsele studiate).

Din punct de vedere al conţinutului de limonadă/băutură răcoritoare, 63% dintre produse nu au menţionat pe etichetă astfel de informaţii, însă acolo unde era trecut varia între 42% (regăsit în 8,3% din produse) şi 63% (regăsit în 16,6% din produse).

“Bem bere? Bem suc? Bem suc de fructe? Sau bere cu fructe? Ce înseamnă berea, ce sunt fructele? Până la urmă, ar fi indicat să citim eticheta, să ştim sigur ce bem, mai ales în perioada de vară, când vrem să ne hidratăm. Noi am verificat, am citit etichetele, am cumpărat produsele şi am ajuns la nişte concluzii pe care vi le împărtăşim şi vouă. Aşadar, citiţi studiul comparativ pe berea cu fruct, descărcaţi aplicaţia gratuită InfoCons şi s-ar putea ca la o masă la care bem o bere cu fruct şi mâncăm nişte snacks-uri să ne trezim că putem consuma chiar şi 15 sau 20 E-uri”, a declarat Sorin Mierlea, preşedinte InfoCons.

InfoCons este o asociaţie pentru protecţia consumatorilor - unica organizaţie din România cu drepturi depline în “Consumers International” -, organizaţie de tip ONG, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro