Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Imprimarea indicatoarelor pe carosabil. O soluţie?

În urma articolului din ediţia de joi a cotidianului "Obiectiv - Vocea Brăilei", în care am sesizat problema indicatoarelor rutiere furate, am cerut câteva opinii despre imprimarea cu vopsea pe carosabil a semnelor de circulaţie importante, aşa cum se practică în oraşele mari din ţară. Am întrebat un reprezentant al Poliţiei Rutiere Brăila şi pe primarul municipiului. Acum, e rândul vostru să răspundeţi la întrebarea "Imprimarea indicatoarelor pe carosabil. O soluţie?".
Spre exemplu, subcomisar Doru Stăncună din cadrul Serviciului Rutier Brăila ne-a declarat că această soluţie a desenării pe carosabil a indicatoarelor ar fi o idee bună şi că, în plus, s-ar putea monta şi limitatoare de viteză în zona trecerilor de pietoni, pentru a diminua numărul evenimentelor rutiere. "Dacă s-ar putea imprima şi pe carosabil indicatorul, în anumite intersecţii mai mari, nu neapărat în toate, dar măcar în anumite puncte predispuse producerii de evenimente rutiere, ar fi excelent. Dar până una alta, ne ghidăm după cele existente. Bune ar fi în Brăila şi limitatoarele de viteză. Pe drumul către mare, adică Drumul European 584, şi pe DN 2B, care face legătura între Brăila şi Buzău, sunt montate pe carosabil dungi albe, ieşite puţin în relief, înaintea trecerilor de pietoni. Din instinct, frânezi, reduci viteza. Revenind la indicatoarele rutiere, când noi observăm lipsa vreunuia, facem sesizare către administratorul care se ocupă de acel drum. Dacă ar putea să şi marcheze pe carosabil, ar fi cu atât mai salutară iniţiativa", ne-a declarat subcomisar Doru Stăncună, din cadrul Serviciului Rutier Brăila.
La rândul său, primarul municipiului Aurel Simionescu a răspuns întrebării reporterilor "Obiectiv - Vocea Brăilei" că "este şi asta o soluţie". De precizat că Primăria Brăila este administratorul drumurilor din municipiu. Problema ridicată de edil a fost alta, însă. Indiferent cum sunt montate indicatoarele, ideea principală e ca şoferii să le respecte şi a dat chiar exemplul străzii Carantina. "Problema este că stâlpii pe care sunt montate indicatoarele rutiere sunt mult mai vizibili. Noaptea e mai complicat să vezi ce e pe asfalt. Dar eu mai spun un lucru. Problema este legată şi de modul în care noi respectăm indicatoarele acelea când ele există. Noi am pus indicatoare cu 30 km/h pe Carantina şi până nu am pus şi nişte dâmburi, nimeni nu le respecta. Acum, am solicitare să pun restricţii şi dâmburi pe Dorobanţi, că sunt unii care fac raliu acolo. Nu se poate să punem dâmburi, însă vor fi patrule mai multe şi mai dese în zona respectivă", a afirmat Simionescu.

Capacele de canalizare furate din Brăila, vândute în alte judeţe

Primarul Brăilei a mai punctat, tot la capitolul furturi, şi dispariţia capacelor de canalizare din municipiu. Potrivit acestuia, există persoane care sustrag obiectele respective şi le vând "peste Dunăre". A dat şi un exemplu: strada Milcov (Ansamblul Buzăului). "Lumea trebuie să înţeleagă că indiferenţa doare. Punem capacele, dar ele sunt din banii publici. Şi în loc să mai lungesc o canalizare, în loc să mai modernizez ceva, în loc să pun nişte apometre sau altceva, noi trebuie să punem capacele de canalizare pe care le fură «x» din faţa blocului şi nimeni nu vede, sunt «n» apartamente şi nimeni nu vede. Iar ingeniozitatea celor care fură este una mare. Eu nu ştiu cum le ies banii. Sparg capacele şi le duc peste Dunăre cumva. Că aici i-am monitorizat ceva mai atent şi nu mai pot să vândă în Brăila aşa ceva. Dar când le duc la nu ştiu care de prin satul «y», atunci dispar fără urmă, a conchis Simionescu.
Întrebare adresată brăilenilor: "Voi ce părere aveţi despre imprimarea indicatoarelor rutiere pe carosabil? Ar rezolva în vreun fel problema celor furate?"

 




Categorie articol: 

Comentarii