Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Huzur pe banii statului

* în replică, directorul general al CUP Dunărea, Mihail Chiriţă, respinge acuzaţiile ca fiind distorsionări cu rea intenţie a unor informaţii reale * totuşi, Chiriţă recunoaşte angajările preferenţiale pe criteriul nepotismului în societate, dar zice că ăsta era obiceiul de când a venit el la conducerea unităţii

Angajări discreţionare pe pile şi fără concurs, maşinile companiei folosite abuziv de beizadelele şefilor, furturi de combustibil muşamalizate din faşă sunt câteva dintre acuzaţiile formulate într-o scrisoare sosită pe adresa redacţiei, acuzaţii îndreptate împotriva conducerii Companiei de Utilităţi Publice Dunărea Brăila. În centrul acestor învinuiri se află şeful de la compartimentul Resurse Umane şi în acelaşi timp şeful organizaţiei locale PRM, George Moisescu, directorul CUP Dunărea, Mihail Chiriţă, şi unul dintre membrii Consiliului de Administraţie al companiei, consilierul judeţean din tabăra PSD, Ionel Avram. Reprezentantul CUP Dunărea Brăila, directorul Mihail Chiriţă, a confirmat o parte din informaţii, spunând că autorul sau autorii scrisorii ar fi prezentat parţial adevărul, pe care l-au distorsionat la modul răutăcios.

O scrisoare sosită pe adresa redacţiei arată cu degetul o serie de ilegalităţi, după cum le numeşte autorul, pornind de la angajări discreţionare de noi salariaţi, până la folosirea după bunul plac a maşinilor companiei, date în folosinţă şefilor.
"Directorul Mihail Chiriţă în colaborare cu Moisescu George (fost deputat actual şef Serviciu Resurse Umane) angajează şi înfiinţează posturi după bunul plac. De exemplu, Moisescu şi-a angajat băiatul şi soţia (pentru aceasta fiind înfiinţat post special) fără niciun concurs. (...) Mai mult, recent, consilierul judeţean Ionel Avram, care este şi membru în Consiliul de Administraţie al CUP Dunărea şi fost director economic, şi-a angajat soţia pe un post cald şi bine remunerat. (...) La o aşa companie, nu ştii de fapt dacă nu cumva personalul TESA nu depăşeşte numeric personalul implicat efectiv în producţie", arată, sub protecţia anonimatului, autorii petiţiei. Care este replica directorului Chiriţă? "Echipa de conducere a companiei este neschimbată încă din 2000, cu o mică excepţie, după preluarea activităţii de apă-canal-epurare din întreg judeţul a fost preluat ca director al Diviziei apă-canal fostul director tehnic de la Judeţeana de Apă Brăila. Cât priveşte angajările la care face referire, vă pot spune că au fost nenumărate cazurile în care la momentul vacantării unui post s-a ales varianta angajării rudelor de gradul I ale salariaţilor noştri, bineînţeles dacă respectivele persoane aveau pregătirea necesară postului. Nu este nicio ilegalitate la mijloc, ci doar o practică dinaintea venirii mele la conducerea companiei şi pe care am preluat-o şi eu. Cât priveşte cazul Ionel Avram, vă spun că, fiind vorba de un salariat al unităţii, am fost de acord cu angajarea PE PERIOADĂ DETERMINATĂ a soţiei ecestuia, mai precis pe perioadă de un an, la un proiect ce vizează inventarierea patrimoniului public la nivelul întregului judeţ", a spus Chiriţă.

"Directorii folosesc maşinile de serviciu după bunul plac"

O altă acuză adusă conducerii face referire la folosirea în interes personal a maşinilor companiei date în folosinţă şefilor. "Directorii au autoturisme de serviciu şi le folosesc ca autoturisme personale pentru satisfacerea nevoilor familiale. Directorul tehnic Toma (Constantin Toma - n.r.) parchează autoturismul acasă şi este văzut fiul acestuia conducându-l prin oraş şi chiar în Galaţi, în zile nelucrătoare", se arată în sesizare. "Este adevărat că directorilor şi şefilor de secţii li s-au dat în folosinţă maşinile companiei şi le parchează în apropierea domiciliului, ca măsură prin care am redus numărul şoferilor, cu menţiunea că niciunul dintre angajaţii cu maşină de serviciu nu are şofer la dispoziţie şi nu primeşte niciun ban în plus pentru că îşi conduc maşinile de serviciu. Ca măsură suplimentară am decis urmărirea întreg parcului auto al companiei, inclusiv maşina de serviciu a directorului general, cu ajutorul tehnologiei GPS. Astfel s-a redus brusc consumul de carburant cu 20 - 22%. Mai mult, prin sondaj se fac verificări ale deplasărilor acestora precum şi a consumului normat de carburant. Am fost de acord cu parcarea maşinilor la adresele de domiciliu numai în cazul directorilor şi şefilor de secţii care asigură permanenţa şi intervenţia operativă, pentru a scurta astfel timpul de reacţie a echipelor operative de lucru. Atât şi nimic mai mult! Oricum, voi verifica în ce măsură afirmaţiile cu privire la maşina de serviciu a directorului tehnic se confirmă", a explicat directorul CUP Dunărea. Tot legat de numele directorului tehnic al companiei, Constantin Toma, în scrisoare se afirmă că ar fi favorizat societatea gălăţeană "Arcada" în câştigarea de lucrări. "Directorul tehnic Toma este prieten bun cu patronii SC «Arcada» Galaţi şi-i ajută la câştigarea preferenţială a licitaţiilor anumitor lucrări de construcţii". "Nu ştiu la ce se face referire, dar pot să vă spun că firma a avut un singur contract cu noi, undeva la finele anilor '90 şi viza executarea lucrărilor pentru realizarea colectorului de ape uzate de pe şoseaua Focşani. A fost singurul contract pe care această societate l-a avut cu unitatea noastră. Despre ce alte contracte se face referire, nu ştiu", a punctat Chiriţă.

19apa_Chirita"Un tentacul al caracatiţei ce se hrăneşte din banul public la Brăila"

Un alt subiect de interes îl constituie un incident petrecut în cursul lunii iulie la punctul de lucru CUP Dunărea situat în spatele fabricii de confecţii de la ieşirea din oraş, spre Viziru. "Sunt relaţii de prietenie între directorul general şi liderul de sindicat al companiei, acoperindu-şi reciproc faptele şi ilegalităţile. De exemplu, în luna iulie, liderul de sindicat a fost acuzat de furt de motorină împreună cu mai mulţi, fiind sesizată Poliţia, iar cei din unitate, la ordinul directorului general au furnizat Poliţiei date eronate, falsificând documente şi nefăcând nicio informare publică cu privire la respectivul furt. Poliţia Comunitară ce efectuează paza a imobilizat în incinta unităţii un autovehicul particular, ce încerca să sustragă carburant. Autovehiculele sunt monitorizate prin satelit şi este uşor să se stabilească modul în care s-au petrecut lucrurile. Unul dintre şoferii care au participat la furt, fiindu-i antipatic directorului, i s-a propus casarea autocamionului pe care lucrează doar ca să îl disponibilizeze şi să se folosească de un motiv, pentru că la furt a participat şi liderul de sindicat, dar acesta îi este util directorului", se menţionează în scrisoare, iar concluzia trasă este aceea că deşi "directorul general întruneşte condiţiile de pensionare nu se pensionează pentru că este un tentacul al caracatiţei ce se hrăneşte din banul public la Brăila".
În replică, Mihail Chiriţă ne-a declarat că încercarea de sustragere de combustibil este în ancheta Poliţiei, căreia i-au fost furnizate toate datele corecte şi necesare pentru desfăşurarea investigaţiei. "Şoferul care a fost implicat direct în tentativa de sustragere a fost oprit în garaj ca o primă măsură disciplinară, urmând ca în funcţie de rezultatul anchetei să se stabilească ce se întâmplă cu acesta. Cât priveşte liderul de sindicat, nu ştiu de o eventuală implicare a lui în acest incident dar, repet, Poliţia este cea care face ancheta şi aştept concluziile. Cât priveşte faza cu pensionarea, am să mă abţin de la orice comentariu şi fac doar precizarea că nu îndeplinesc condiţiile de pensionare şi nici nu lucrăm cu banul public, aşa cum se insinuează în material", a mai spus directorul CUP Dunărea, adăugând în încheiere că nu înţelege de ce s-a ales varianta trimiterii unei "anonime" la ziar, în condiţiile în care este deschisă uşa oricărui salariat care are suspiciuni ori informaţii concrete privind nereguli care se săvârşesc în unitate. Deci, aşa cum zice directorul, CUP Dunărea nu lucrează cu banul public. Numai că este limpede, nici societate privată, cu un patron care a băgat banii lui şi face ce vrea cu societatea, nu este, aşa că acea cutumă cu angajarea preferenţială a rudelor este cel puţin ciudată. Întrebarea este: cine-i "tăticul" la CUP Dunărea sau altfel spus cine se crede patron pe un bun public, că din câte ştim societatea asta n-a fost cumpărată de nimeni?

CUP Dunărea este fosta Regie autonomă "Aptercol"

Compania de Utilităţi Publice (CUP) Dunărea Brăila este operatorul local în serviciul public de alimentare cu apă, canalizare şi epurare, asigurând aceste servicii atât populaţiei din municipiu cât şi din judeţ. De menţionat că prin Hotărârea Consiliului Local Municipal nr. 316 din 2007 a fost aprobată asocierea municipiului Brăila cu judeţul Brăila şi unităţile administrativ teritoriale de pe raza judeţului, în vederea constituirii Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Dunărea" Brăila. Pentru aceasta, Societatea Judeţeană de Apă a fuzionat cu fosta Regie de apă-canal din municipiu pentru a forma CUP Dunărea Brăila.
Compania este în subordinea autorităţilor locale şi asigură activităţile de captare, tratare a apei brute, de transport, înmagazinare şi distribuţie a apei potabile şi industriale la utilizator. De asemenea, se ocupă de colectarea şi transportul apelor uzate de la utilizator şi asigură evacuarea acestora în emisar şi, în plus, supraveghează evacuarea apelor industriale în sistemul de canalizare.
Înainte de actuala formulă, unitatea a funcţionat ca regie autonomă "Aptercol" aflată în subordinea municipalităţii şi a concentrat până în urmă cu mai mulţi ani şi activitatea de termoficare a oraşului, până la înfiinţarea SC "CET" SA Brăila ca operator de termoficare aflat în subordinea Primăriei.




Comentarii