Mergi la conţinutul principal

Guvernul va analiza viitoarea varianta a taxei auto

Executivul va dezbate, in prima sedinta, un memorandum continand varianta viitoare a taxei auto, asa cum va arata ea dupa discutiile dintre Ministerul Mediului si celelalte entitati interesate in aceasta problema - ministere sau reprezentanti ai companiilor din industrie.
"Am aflat aseara, de la domnul Puscas despre documentul prin care Comisia Europeana atragea atentia Romaniei in problema triplarii taxei auto. Inteleg ca documentul a fost transmis Bucurestiului la sfarsitul anului trecut. Am avut astazi (marti - n.r.) o discutie cu domnul Puscas si va pot spune ca expertii Departamentului de Afaceri Europene dezbat deja o varianta de raspuns catre CE", a declarat ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi.
Ministrul a precizat ca anterior intrevederii cu Puscas, a avut o intalnire si cu reprezentantii firmei Ford, pe care i-a consultat in problema taxei, adaugand ca, miercuri si joi, sunt programate discutii similare cu reprezentantii Dacia sau cu cei ai Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Nemirschi a mai spus ca aceeasi tema a taxei urmeaza sa fie discutata si in cadrul unei intalniri cu ceilalti ministri din Cabinetul Boc interesati in problema taxei auto, dand exemplul ministrului Finantelor, Gheorghe Pogea.
"Incercam sa respectam termenul pe care l-am avansat anterior, cel de joi, 15 ianuarie, pana la care sa avem deja conturata o varianta a viitoarei taxei de poluare auto. Bineinteles, atunci cand o vom stabili, o vom introduce in dezbaterea Executivului sub forma unui memorandum. Imediat dupa consultarea din Guvern, varianta propusa va fi transmisa Comisiei Europene, ca raspuns la documentul de atentionare pe care l-am primit pe aceasta tema", a spus Nemirschi.
Comisia Europeana a informat Guvernul ca ordonanta de urgenta, emisa de fostul Cabinet, prin care taxa de poluare auto a fost triplata, incalca legislatia comunitara, autoritatile romane urmind sa analizeze situatia si sa gaseasca o solutie pentru a intra in legalitate, a declarat, luni seara, Vasile Puscas.
El a precizat ca se va consulta in perioada urmatoare cu premierul Emil Boc si ministrii implicati, pentru identificarea unei solutii.
Noul guvern, condus de Emil Boc, si-a depus juramantul de credinta pe 22 decembrie 2008.
Taxa auto ar putea fi redusa ca valoare la momentul inmatricularii si inclusa ulterior in impozitul platit anual de catre proprietarul vehiculului, la un nivel calculat in raport cu gradul de poluare, aceasta fiind una dintre variantele analizate de Guvern pentru modificarea regimului de taxare auto.
Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a prezentat, la sfarsitul anului trecut, intr-o conferinta de presa, mai multe variante de modificare a taxei de poluare auto, precizind ca o decizie va fi luata dupa ce propunerile vor fi analizate la nivelul Guvernului si dupa consultarea institutiilor europene.
El a aratat ca una dintre variante este ca ordonanta de urgenta privind taxa auto aprobata de fostul Guvern in luna decembrie sa fie suspendata, astfel incat sa se revina la valorile din luna iulie.
Ministrul Mediului a vorbit insa si de posibilitatea ca taxa de inmatriculare sa fie micsorata, iar posesorii de vehicule sa plateasca anual o suma calculata in raport cu gradul de poluare.
O decizie in privinta taxei de poluare auto va fi luata de Guvern dupa 15 ianuarie, interval in care Ministerul Mediului, Ministerul Finantelor si Ministerul Transporturilor vor analiza acest regim de taxare a vehiculelor.
Executivul a decis, in luna aprilie, introducerea taxei de poluare auto, calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si de noxe, aceasta inlocuind, la 1 iulie 2008, taxa de prima inmatriculare aflata atunci in vigoare.
Pe baza acestei grile, taxa a crescut in cazul masinilor noi vandute in Romania, in timp ce valorile au scazut la jumatate pentru autovehiculele Euro 1 si Euro 2 cu motoare de pina in 2.000 de centimentri cubi, taxa ramanand totusi mai mare pentru automobilele vechi de import.
Dupa modificarea taxei auto, vanzarile de masini noi au inceput sa scada, iar cele de autoturisme second-hand de import sa creasca.
Pe fondul cresterii numarului de masini second-hand importate, Guvernul a decis, in luna decembrie, prin ordonanta de urgenta, ca taxa de poluare auto perceputa la achizitia masinilor noi sa fie suspendata incepand cu 1 decembrie 2008, pana la sfarsitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizari de pana la 2.000 centimetri cubi inmatriculate pentru prima data in Romania si in Uniunea Europeana.
Simultan, taxa auto pentru achizitia vehiculelor second-hand a fost triplata comparativ cu valorile din luna iulie.


CASETA
foto14taxa1 (dacia)

Taxa auto a contat in proportie de 45% la scaderea pietei si a vanzarilor Dacia

Taxa auto a contat in proportie de 45% la scaderea pietei auto si a vinzarilor Dacia, fiind urmata de inasprirea conditiilor de creditare si scumpirea finantarilor, cu o pondere de 30%, a declarat, ieri, vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe.
"Cel mai puternic efect in scaderea pietei si a Dacia a fost aceasta taxa auto. Ea a contat in proportie de 45%, fiind urmata de inasprirea si scumpirea creditelor, cu o pondere de 30%. Apoi au fost alti factori", a afirmat Stroe la o masa rotunda organizata la Primaria din Mioveni pe tema industriei auto.
Vinzarile Dacia in Romania au scazut cu 16,7% anul trecut, fata de nivelul din 2007, la 84.707 unitati. Dacia a anuntat luni ca va intrerupe din nou productia productia, pentru doua saptamini, in intervalul 26 ianuarie- 8 februarie, ca urmare a scaderii dramatice si continue a pietelor auto.
Inmatricularile de autoturisme noi din Romania au scazut cu 8,6% anul trecut, la 285.504 unitati, in timp ce inregistrarile de masini rulate au urcat cu 151,4%, la un nivel record de 310.885 masini.
In 2007 au intrat in circulatie semnificativ mai multe masini noi (312.533 unitati) decit rulate (123.622 autoturisme), dar anul trecut cele second-hand au fost cu peste 25.000 de unitati deasupra modelelor noi, potrivit datelor Ministerului Internelor si Reformei Administrative.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro