Mergi la conţinutul principal

Guvernul a decis ca alegerile parlamentare sa fie organizate la 30 noiembrie

Guvernul a decis, miercuri, ca alegerile parlamentare sa fie organizate la 30 noiembrie 2008, au declarat agentiei MEDIAFAX surse ministeriale.
Informatia a fost confirmata ulterior de premierul Calin Popescu Tariceanu.
"Este cel mai simplu raspuns pentru cei care au facut speculatii si afirmatii neavenite cum ca Guvernul ar dori decalarea alegerilor parlamentare", a spus Tariceanu.
Conform legii, data alegerilor parlamentare trebuie stabilita de Guvern cu cel putin 90 de zile inainte de scrutin.
Pentru alegerile parlamentare din acest an, Guvernul va aloca, intr-o prima etapa, o suma de 100 milioane lei, costul maxim fiind estimat la 160 milioane lei. Sumele sint alocate din bugetul de stat, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prin bugetul Ministerului Internelor si Reformei Administrative, Autoritatii Electorale Permanente, Ministerului Afacerilor Externe, Secretariatului General al Guvernului si Serviciului de Telecomunicatii Speciale.
Ministerul Internelor si Reformei Administrative va repartiza prefecturilor sumele necesare pentru activitatile acestora legate de pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor parlamentare, in functie de necesarul de fonduri al fiecarui judet, sumele necheltuite urmind a fi recuperate ulterior.
Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru organizarea si dotarea sectiilor de votare din strainatate, precum si a cheltuielilor pentru dotarea si functionarea Biroului electoral de circumscriptie pentru romanii cu domiciliul sau resedinta in strainatate, vor fi suportate din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
Cuantumul indemnizatiilor pentru activitatea membrilor birourilor electorale a fost stabilit la 66 lei pe zi, iar pentru informaticieni, statisticieni si personalul tehnic auxiliar care participa la executarea operatiunilor generate de activitatea birourilor electorale constituite pentru alegerile parlamentare a fost stabilita o indemnizatie de 50 lei pe zi.
Hirtia necesara pentru tiparirea buletinelor de vot va fi achizitionata de Ministerul Internelor si Reformei Administrative, prin Administratia Nationala a Rezervelor de Stat, si apoi distribuita prefecturilor. Confectionarea stampilelor cu mentiunea "Votat" si a timbrelor autocolante ce se aplica pe cartile de identitate ale cetatenilor este asigurata de Ministerul Internelor si Reformei Administrative, care le va repartiza catre prefecturi, care impreuna cu primarii le vor distribui sectiilor de votare.
Toate cheltuielile pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor si Senat din 2008 se vor realiza de catre ordonatorii de credite, cu informarea periodica a unei Comisii pentru transparenta, formate din cite un reprezentant al partidelor politice parlamentare, din doi reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale si doi reprezentanti ai Clubului Roman de Presa.
Conform calendarului, in a treia zi de la stabilirea datei alegerilor vor fi desemnati judecatorii din cadrul Biroului Electoral Central, iar in termen de 24 ore de la investire, respectiv pina la 4 septembrie, va fi ales presedintele BEC.
In termen de sapte zile de la stabilirea datei alegerilor, dar cel mai tirziu la 7 septembrie, vor fi stabilite masurile necesare pentru buna organizare a alegerilor (modele ale copiei listelor electorale permanente si suplimentare, ale listei membrilor organizatiilor cetatenilor apartinind minoritatilor nationale, modele ale stampilei birourilor electorale si stampilei cu mentiunea "VOTAT", ale listei candidatilor, ale declaratiei de acceptare a candidaturii, respectiv de renuntare la candidatura, etc). In acelasi termen va fi aprobat bugetul necesar organizarii alegerilor.
Victor Paul Dobre, secretar de stat in Ministerul Internelor si Reformei Administrative, a prezentat detalii privind organizarea scrutinului, precizind totodata ca la alegerile parlamentare din toamna nu va fi utilizata cartea de alegator.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro