Mergi la conţinutul principal

Greu cu contorizarea individuală la apă

• consilierii municipali au modificat în luna mai regulamentul serviciului de apă-canalizare, introducând obligaţia privind contorizarea individuală, dar lucrurile sunt încă neclare la nivelul asociaţiilor de proprietari şi chiar al angajaţilor CUP Dunărea • Enescu Constantin, preşedintele Asociaţiei nr. 191, ne-a transmis, recent, că deşi a încercat să obţină lămuriri de la Companie privind contorizarea individuală, angajaţii de la departamentele tehnic şi mecano- energetic mai rău l-au încurcat • directorul Companiei, Silviu Mangiurea, susţine că este posibilă contractarea şi contorizarea individuală şi i-a invitat pe brăilenii interesaţi să discute direct cu el despre modul în care se poate face acest lucru

 

Deşi autorităţile susţin că, începând cu luna mai, contractarea şi contorizarea individuală la apă la nivel de apartament este posibilă fără acordul tuturor locatarilor de pe scară, subiectul încă ridică mari semne de întrebare pentru mulţi dintre brăileni. Mai exact, în luna mai, membrii CLM Brăila au modificat o parte a Regulamentului Serviciului de Alimentare cu Apă şi de Canalizare. Aceştia au introdus, printre altele, o sancţiune pentru utilizatorii care nu respectă contorizarea individuală la nivel de apartament. La rândul său, directorul general al Companiei de Utilităţi Publice “Dunărea” Brăila, Silviu Mangiurea, a dat la vremea respectivă indicaţii despre cum s-ar putea realiza acest lucru şi i-a invitat pe preşedinţii de asociaţii de proprietari la discuţii pentru a-i lămuri. Chiar şi aşa, potrivit unui preşedinte de asociaţii de proprietari din Brăila, unii angajaţi ai CUP Dunărea nu sunt atât de siguri în legătură cu posibilitatea punerii în practică a acestei măsuri, fără acordul tuturor locatarilor de pe scară.

Mai exact, Enescu Constantin, preşedintele Asociaţiei de Proprietari nr. 191 (Calea Galaţi, nr. 64), a venit la redacţia “Obiectiv - Vocea Brăilei” şi a povestit că, după ce a văzut articolele în presă privind acest subiect, a mers la CUP Dunărea, astfel încât să informeze la rândul său proprietarii despre măsura contorizării individuale. Acesta a precizat că a mers în audienţă în data de 4 iunie la CUP Dunărea, a încercat să discute cu directorul Silviu Mangiurea însă a fost direcţionat la Serviciul Mecano- Energetic. Potrivit lui Enescu, personalul din acel birou nu avea habar de existenţa HCLM 237 din 29.05.2019, ba mai mult, au încercat să îl convingă că legea spune altceva şi că nu există posibilitatea contorizării individuale dacă nu sunt toţi proprietarii de acord. Enescu a mai povestit că în data de 24 iunie, după o altă declaraţie publică a primarului Marian Dragomir privind faptul că asociaţiile de proprietari nu s-au arătat interesate până la acel moment de posibilitatea contractării şi contorizării individuale,  ar fi mers din nou la CUP Dunărea pentru lămuriri. Însă povestea s-a repetat şi a fost direcţionat către Biroul Tehnic şi, din nou, cel Mecano- Energetic, unde “nimeni nu avea habar de existenţa hotărârii de CLM care permite contorizarea individuală”. Mai mult, deşi i s-a promis că lucrurile vor fi lămurite cu directorul instituţiei şi că va fi ulterior contactat telefonic, apelul nu a mai venit niciodată.

După acest episod, Enescu susţine că a scris o adresă către primarul Marian Dragomir în data de 27 iunie. Cum Primăria a solicitat la rândul ei lămuriri de la CUP Dunărea, pe 2 iulie a primit un răspuns pe care l-a redirecţionat asociaţiei de proprietari. Interesant este că în adresa semnată de conducerea Companiei se precizează: “Contorizarea individuală trebuie realizată conform Legii serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 241/2006 - republicată, care reglementează următoarele: Art. 31 - (2) În vederea trecerii la încheierea contractelor individuale, contractul de furnizare/prestare a serviciului încheiat cu utilizatorul colectiv se poate realiza, la cererea acestuia numai cu acordul scris al tuturor proprietarilor, exprimat prin Hotărârea Adunării Generale a asociaţiei luată cu unanimitate de voturi, şi după achitarea la zi a tuturor debitelor datorate către operator (...)”.

Considerând răspunsul neconcludent, brăileanul a decis să facă public acest episod.

 

Mangiurea susţine că e o neînţelegere şi că se poate face contorizarea individuală

 

Contactat de redactorii “Obiectiv - Vocea Brăilei” în legătură cu cele sesizate de preşedintele Asociaţiei de proprietari 191, directorul CUP Dunărea, Silviu Mangiurea, a explicat că s-a produs o neînţelegere. În primul rând acesta a dorit să clarifice faptul că brăileanul nu ar fi trebuit să discute cu cei de la departamentul tehnic sau mecano energetic, deoarece aceştia se ocupă cu alte chestiuni. Mangiurea a reiterat ideea că susţine audienţe cu publicul în fiecare zi de luni şi mai mult i-a invitat pe cei care au probelme punctuale să meargă la centrul de relaţii cu publicul al Companiei de pe strada Sandu Aldea, de unde pot fi direcţionaţi mai departe în mod corect.

Cât despre contractarea şi contorizarea individuală, Silviu Mangiurea a dat asigurări că deja se realizează, că se poate pune în operă şi că este o măsură perfect legală. Directorul a explicat că ideal ar fi dacă toţi locatarii sunt de acord să facă acest pas, însă dacă sunt cazuri unde există rău-platnici care refuză, există şi posibilitatea montării unei conducte separate, care va rezolva problema. Iar după aceea, Compania va putea opri apa pe fosta conductă (unde ar rămâne racordaţi doar cei cu datorii), până când se vor achita toate restanţele.

“Noi avem asociaţii care lucrează pe contract individual. Ăsta este viitorul! Chiar şi în situaţia în care sunt asociaţii bune platnice, cu plata la zi sau chiar şi cu restanţe de o lună - două. Nu e o problemă. Putem să susţinem. Astăzi sunt cu plata la zi, dar din motive biologice sau altele, o parte dintre locatari pleacă, se mută şi vin alţii. Poate apărea situaţia în care nu mai sunt cu plata la zi. Deci viitorul este contorizarea individuală cu contract individual. Nu mai suferă Mangiurea că familia Vasile nu plăteşte. Cine nu plăteşte, i se opreşte doar lui apa, de la contorul individual, iar restul cetăţenilor de pe scară sau din bloc nu mai sunt afectaţi cum sunt afectaţi acum”, a declarat Mangiurea.

Directorul a mai precizat că, dacă s-ar face o analiză în ceea ce priveşte persoanele interesate de contorizarea individuală, luându-se ca reper scările de bloc şi nu asociaţia, situaţia nu pare deloc sumbră.

“De exemplu, din 10 scări care ar fi într-o asociaţie, cel puţin 5 sunt de acord să îşi facă contorizarea individulă. Atunci ei se desprind din asociaţia mamă şi fac asta, în contextul în care toată lumea e de acord. În situaţia în care nu sunt de acord toţi de pe scară, posibilitate tehnică şi legală există! Atunci eu fac un cămin în faţa scării, cu distribuitor. Câte apartamente sunt? Să spunem că 20. În cămin va fi un distribuitor cu 20 de instalaţii individuale pentru fiecare apartament. Şi atunci, eu vin cu ţeavă de la acest distribuitor unde pun un contor individual, vin prin subsolul blocului prin masca de aerare - ştiţi că în bucătărie este o mască de ventilaţie, deci vin cu ţeavă prin masca de aerare. Ţeava are 25 mm diametrul exterior şi mergem cu ea până la apartamentul x. Performăm cu o instalaţie specială, îi dăm o gaură de 30 mm, trecem ţeava la centrală şi am rezolvat problema. De acolo, de la centrală, ducem paralel cu ţeava de apă caldă care se duce la chiuveta de la bucătărie, o ţeavă la chiuveta din bucătărie, la fel la baie şi am rezolvat problema. Cei care vor să rămână pe sistem vechi, în momentul când asociaţia are datorii, automat Compania trebuie să ia măsuri. Şi cred că nimeni nu poate să acuze CUP că va lua măsuri în situaţia în care plata nu va fi făcută”, a mai adăugat sursa citată.

Mangiurea a explicat că mai multe Asociaţii de proprietari s-au arătat interesate şi că ieri a purtat discuţii în acest sens cu Asociaţia 15 din Vidin. Directorul CUP a mai dorit totuşi să atragă atenţia că există societăţi care vând contoare ce se montează în apartament şi nu pe casa scării şi care nu sunt compatibile cu contorul general CUP Dunărea, astfel că de multe ori apar probleme la citirile lunare.

 

Dragomir a promis o situaţie cu toate asociaţiile de proprietari contorizate individual

 

În cadrul unei conferinţe de presă recente, primarul Marian Dragomir a abordat subiectul contractării şi contorizării individuale la apă, precizând că sunt mai multe asociaţii de proprietari care s-au arătat interesate. Deşi susţine că nu sunt foarte multe deocamdată, edilul-şef a promis că va prezenta în curând o situaţie privind asociaţiile care au decis să facă acest pas.

“Noi susţinem foarte mult contractarea individuală şi nu montarea unor apometre care nu au niciun fel de legătură cu sistemul de la CUP Dunărea. Repet, cea mai mare plăcere pentru noi ar fi ca asociaţiile de proprietari să îşi găsească singure proiectanţii şi constructorii, fără a intra într-o relaţie contractuală de acest tip cu cei de la CUP Dunărea, pentru că ei au destulă activitate pe alte sectoare. Dar eu recomand în cele mai multe cazuri contractarea individuală”, a conchis Dragomir.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro