Mergi la conţinutul principal

Ghiseul inghite mai multi bani decit bancomatul

Bancile incurajeaza utilizarea ATM-urilor pentru retrageri de numerar si plata a facturilor. Din acest motiv, comisioanele pentru operatiunile efectuate la ghiseu sint mai mari.
Comparind comisioanele practicate la platile si tranzactiile electronice fata de cele practicate la tranzactiile cu bani cash, se poate observa ca bancile incurajeaza miscarile de bani in mediul electronic.
De exemplu, un detinator al cardului VISA Electron emis de ING Bank are de platit un comision de 0,2% la bancomat, in timp ce la una dintre casieriile bancii comisionul aproape ca se dubleaza, fiind de 0,5%, dar intr-o valoarea minima de 5 lei.
Si transferul de bani are un regim asemanator. De exemplu, o plata in lei catre un cont de la o alta banca se taxeaza cu valoarea fixa de 2 lei, indiferent de cuantumul sumei transferate. Acest comision se practica in cazul in care comanda transferului a fost data fie de la un terminal Multimat din cadrul unui office ING, fie de la un calculator prin aplicatia Home Bank (internet banking de la ING)
In cazul in care operatiunea a fost efectuata de la un ghiseu, serviciul costa 5 lei.
Un alt fapt ce trebuie mentionat aici este situatia in care se face un transfer catre un alt client al ING Bank. In cazul in care comanda este data de la un Multimat sau prin internet banking, comisionul este zero, in timp ce de la ghiseu acesta este de 5 lei. Si pentru comisioanele de retragere numerar de la o alta banca situatia este usor in defavoarea ghiseului. Retragerea de la ATM se taxeaza cu 0,5% ^ 2,50 lei, in timp ce la ghiseu operatiunea are acelasi comision, numai ca in suma minima de 5 lei. Aceasta situatie dezavantajeaza retragerile de sume mai mici de 500 de lei, pentru care comisionul este de fix 5 lei. Pentru sume mai mari, comisionul este acelasi indiferent de sursa.
La BRD, situatia este aproximativ aceeasi, deoarece comisionul de retragere de la ATM este de 0,2%, in timp ce de la ghiseu este de 0,5%. Pentru a evita comisionul, in cazul unor sume mari unde si o farima de procent reprezinta o suma pe care daca ati gasi-o pe strada nu ati lasa-o acolo, este investirea banilor pentru o luna in certificate de depozit cu dobinda. De regula, lichidarea acestora nu este taxabila.
Exista pe piata si cazuri aparte, in care comisioanele sint reduse la zero pentru ambele tipuri de operatiuni. Cel mai elocvent caz este al cardului VISA Electron emis de CEC, in care comisioanele nu exista la retragere, indiferent daca este vorba despre ghiseu sau ATM.

BCR incurajeaza platile din cont

Steagul razboiului impotriva tranzactiilor de la ghiseu a fost preluat de BCR, care a anuntat, in urma cu o luna, incurajarea platilor electronice din cont bancar. Acest lucru se traduce prin introducerea comisionului pentru plata facturilor la ghiseu, in cuantum de 1,5%, minimum 5 lei/operatiune.
In acest timp, comisioanele pentru plati facturi efectuate la ATM ramin zero. Mutarea este menita sa incurajeze utilizarea bancomatelor pentru plati si evitarea formarii de cozi la ghisee. De altfel, comisionul pentru retragerea de numerar de la ghiseu devine 0,4%, minim 3 lei. Acesta este destul de mare in comparatie cu cel practicat la bancomat unde este de 0,2% minimum 0,2 lei/operatiune.

Mai bine online

Pentru o administrare eficienta a fondurilor este de preferat ca operatiunile sa le efectuati in mediu electronic, indiferent daca acesta este bancomat, internet banking sau alte forme (Multimatul ING). Comisioanele sint mici, iar pe fondul dobinzilor in scadere, randamentul contului creste. Cu toate acestea, informati-va la banca asupra comisioanelor practicate, pentru a face operatiuni in cunostinta de cauza. Nu este exclus ca impingerea clientilor spre bancomate sa duca la aglomerarea acestora si sa apara si aici cozi. Din punctul de vedere al clientului, situatia creeaza disconfort. Pentru banca, platile electronice sint de preferat deoarece consuma resursa umana mult mai putina si nimeni nu pune efectiv mina pe bani.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro