Mergi la conţinutul principal

Galerie Foto: Lucrările la Podul suspendat peste Dunăre sunt în grafic

• liderii administraţiei brăilene au organizat, joi, o vizită pe şantierul podului suspendat peste Dunăre, pentru a prezenta stadiul lucrărilor • după cum au declarat reprezentanţii constructorului, în prezent lucrările sunt în grafic şi evoluează în mod vizibil • pe malul Jijila ar fi fost mici întârzieri, însă potrivit constructorului acestea vor fi recuperate în curând • tot aceştia au precizat că până în prezent nu au existat probleme privind decontarea lucrărilor

 

Liderii administraţiei brăilene au organizat, recent, o vizită pe şantierul podului suspendat peste Dunăre. Preşedintele Consiliului Judeţean Brăila Francisk Chiriac, primarul Marian Dragomir şi viceprimarul Alexandru Jantea au mers alături de jurnaliştii brăileni pentru a vedea în ce stadiu se află lucrările de la pod, declarându-se mulţumiţi.

În prezent se lucrează la cei doi piloni ai podului, iar potrivit reprezentanţilor constructorului, cel puţin pe malul brăilean proiectul este în grafic. La primul pilon încă se desfăşoară procedurile de drenare a apei şi de izolare completă, astfel încât, în zona de sprijin a podului să nu se mai producă infiltraţii.

Potrivit lui Viorel Eşanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor din punct de vedere structural şi hidrotehnic, primul pilon este poate cea mai importantă structură a proiectului.

“Pânza freatică este foarte sus aici în zonă, de aceea s-a recurs la acest sistem de epuisment. Efectiv, s-au forat 26 de puţuri care pompează continuu 24 din 24 de ore apă, deversând către Dunăre. Cu nişte debite, zic eu, impresionante, undeva la 45 l pe secundă în acest moment. Ca să putem depresuriza incinta şi să putem lucra în uscat, efectiv. Aceste puţuri vor fi dezactivate în momentul în care vom turna radierul, partea de jos a ancorajului şi vom sigila. Dacă vă aduceţi aminte, când s-au făcut primele săpături, s-au executat pereţii mulaţi, ca să asigure impermeabilizarea incintei unde se excavează. În plus, faţă de asta noi avem apă şi aici sub picioarele noastre, undeva la 15 m. Trebuie să compensăm această diferenţă de presiune cu aceste pompe. Au o capacitate foarte mare. Nu există în România aşa ceva. Noi colaborăm cu o firmă care lucrează şi la proiectul de la metroul din Bucureşti. Au adus tot ce vedeţi din Germania. Special pentru acest proiect de anvergură, şi pentru ei, şi pentru noi de altfel”, a declarat Eşanu.

 

Fără probleme privind finanţarea până acum

 

Responsabilul proiectului a condus vizitatorii şi la celălalt pilon de pe malul din Brăila, cel din apropierea Dunării, unde lucrările sunt de asemenea avansate.

“După cum vedeţi, aici se efectuează armarea radierului în partea nordică a piciorului, iar în partea de sud încă se efectuează o acţiune de demolare a capetelor de piloţi, care au fost făcute la o cotă de aproximativ 50 m. Pe aceşti piloţi va sta efectiv piciorul, înalt de 197 m, aşa cum probabil aţi auzit. Armarea pe care o vedeţi acum este una impresionantă. Se foloseşte undeva la 1.200 de tone de fier, numai pentru partea de radier. Cantităţile sunt uriaşe şi importante. Sunt furnizori diverşi, chiar şi din Galaţi, Bucureşti. Marfa este specială pentru această structură. După cum vedeţi, vine gata fasonat, pregătit, gata de montaj. Se evită pierderea de timp, aşa cum se întâmpla înainte când era fasonat în şantier. Acum doar venim, îl avem depozitat pe diferite mărci, ştim exact care este poziţia fierului şi muncitorii îl iau în funcţie de marcă, îl montează, îl leagă, îl pregătesc. În două săptămâni maxim aici va fi împânzit de fier”, a mai adăugat sursa citată.

Cât despre lucrările de pe malul tulcean, reprezentantul constructorului a precizat că au fost câteva întârzieri, din motive tehnice, însă cu siguranţă se vor recupera. În special dacă timpul va fi unul prielnic.

“Au fost puţin decalaţi pe malul Jijila, dar cu siguranţă recuperăm. Sunt etape de execuţie care au fost trecute în programul de execuţie. Au început unele utilaje pe partea aceasta, după aceea s-au mutat acolo. E strict o procedură de execuţie. Nimic mai mult”, a mai precizat Eşanu.

Întrebat dacă până în prezent au existat întârzieri la plata lucrărilor, reprezentantul constructorului a subliniat că nu a fost cazul. Din contră, acesta a ţinut să puncteze că toate plăţile au fost făcute la timp şi că au beneficiat de sprijinul autorităţilor până în prezent.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro