Mergi la conţinutul principal

Fursecuri cu viermi, “cadou” de 1 iunie

• în weekend, o tânără a avut surpriza neplăcută să afle că fursecurile cumpărate dintr-unul dintre cele mai frecventate magazine din Brăila erau umplute, de fapt, cu viermi, şi nu cu cremă de căpşuni sau vanilie, după cum scria pe etichetă • “Toată lumea îmi spunea că «la 5 lei mai ai şi pretenţii?!». Normal, că am. Puteam să ajung în spital, să păţesc cine ştie ce, dacă nu vedeam că toate prăjiturile aveau în ele viermi, dar absolut toate!”, reclamă Roxana • din păcate însă, ea nu a luat şi bonul fiscal când a ieşit din magazin şi nicio autoritate nu o poate crede pe cuvânt pentru a dispune controale

 

Fursecuri umplute cu viermi! De acest desert a avut parte o brăileancă de 25 de ani, după ce a dat fuga la un magazin din complexul comercial TUG de pe Râmnicu Sărat şi a cumpărat ceva dulce, chiar de 1 Iunie. A stat la coadă, a plătit, a ieşit din magazin şi şi-a văzut de drum. Nimic ieşit din comun până aici. Surprizele neplăcute au fost descoperite abia a doua zi, în alt oraş. “Sâmbătă, de 1 iunie, am fost la Tug şi am cumpărat o cutie de fursecuri - piersici umplute. Mi-au făcut cu ochiul, pentru că erau mari şi colorate şi păreau bune. Cutia m-a costat doar 5 lei, dar pentru că am stat la coadă destul de mult şi mă grăbeam, nu am mai luat bonul. În ziua aceea am plecat la Piteşti şi le-am desfăcut pe drum, că altfel mă duceam înapoi imediat, la magazin, cu viermi cu tot. Toată lumea îmi spunea «La 5 lei mai ai pretenţii?!». Normal, că am. Puteam să ajung în spital, să păţesc cine ştie ce, dacă nu vedeam că toate prăjiturile aveau în ele viermi, dar absolut toate! Am început să mănânc în maşină din ele şi când am văzut că încep să iasă viermii, am oprit maşina şi am desfăcut fiecare fursec în parte şi vă daţi seama, că le-am aruncat imediat, că îmi ieşeau viermii din ele, în maşină” , s-a plâns Roxana Andreea.

Dar, pentru a nu lăsa să scape cu basma curată vânzătorul sau proprietarul magazinului, Roxana povesteşte că imediat ce a revenit la Brăila a mers la TUG pentru a cumpăra, din nou, acelaşi produs. Ghinion însă, cutiile cu fursecuri deja nu mai erau pe stoc. Dacă se vânduse toate sau au fost, pur şi simplu, aruncate de angajaţi, în urma altei sesizări, nu se ştie. Cert este că produsul încă mai avea termenul de valabilitate bun. “Am apucat să mănânc una, din păcate. Şi nu erau expirate, că m-am uitat la asta. Tocmai în iulie expirau. Când am ajuns în Brăila, luni, am fost la prima oră la Tug, la acelaşi magazin să mai cumpăr o cutie cu aceleaşi fursecuri în formă de piersici, ca să le atrag atenţia şi să mă duc cu ele şi la Protecţia Consumatorului, dar nu mai aveau la vânzare aşa ceva. Oricum, când am găsit viermii, am sunat la Protecţia Consumatorului, dar am aşteptat în telefon vreo 2 ore, nu răspundea nimeni”, a mai spus clienta magazinului din Centrul comercial TUG .

Contactaţi telefonic şi întrebaţi despre sesizarea de faţă, reprezentanţii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului s-au arătat indignaţi de afirmaţiile reclamantei şi au transmis că sesizarea se face doar pe bază de dovezi, nu din auzite. “Este o minciună sfruntată că nu a răspuns nimeni la telefon, nu există aşa ceva! Oricum, conform legii, persoana respectivă trebuie să facă sesizare cu documentele probatorii, cu bonul, produsul sau ambalajul. Nu ştiu de aşa ceva, nu s-a înregistrat nicio reclamaţie la noi. Se face şi online cu documente probatorii, sau vine la noi, completează un formular specific, spune despre ce operator economic este vorba, absolut tot, altfel nu se poate, doar aşa din auzite, conform Ordonanţei 27. Dacă un operator economic are produse expirate, se aplică OG 21. Dacă e vorba de probleme microbiologice, asta ţine de siguranţa alimentară, DSV şi de DSP, nu de noi. Dacă nu a venit la noi cu produsul, cu dovezile, alte afirmaţii sunt de prisos” , a declarat comisarul şef adjunct din cadrul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului, Dumitru Marta. În plus, acesta a atras atenţia că din cauza numărului mult prea mic de angajaţi, comisariatul nu se poate autosesiza, cu atât mai mult cu cât sesizarea nu este însoţită de probe. “Dreptul la prezumţia de nevinovăţie îl are oricine, nu ne autosesizăm, că se consideră abuz în serviciu. Eu ca să mă autosesizez cu doi oameni de control pe care îi am... nu am cum efectiv. Cu ei facem controalele tematice, reclamaţiile depuse cu dovezi şi mai colaborăm şi cu poliţia la unele cazuri. Deci nu ai cum să te împarţi”, a conchis Marta.

Chiar dacă se vor face sau nu controale în acel complex comercial din Brăila, un lucru este sigur, spune Roxana, nu va mai cumpăra niciodată nimic, fără a lua şi bonul fiscal.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro