Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Furia angajărilor în «Judeţean»

De la finele lunii iunie, la Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) Brăila, pare să se fi deschis supapa pentru noi angajări: de la infirmiere până la medici specialişti. Practic, spitalul a funcţionat şi funcţionează cu un deficit de aproximativ 20% din personal, însă cea mai mare criză se înregistrează la nivelul asistenţilor şi medicilor de specialitate. În prezent, în spital sunt 925 de asistenţi medicali şi, pentru a ajunge la un nivel optim ar mai fi nevoie de câteva sute. Unitatea a început să se confrunte cu o criză de personal încă din 2008, când fie au fost daţi afară mulţi oameni, fie au plecat de bunăvoie, în alte instituţii sau în străinătate, din cauza declinului financiar în care a intrat întreg sistemul bugetar. Acum, din iunie până în septembrie inclusiv, zeci de posturi sunt scoase la concurs, iar concurenţa este, pe cât de mare, pe atât de vocală. De altfel, pe adresa redacţiei am primit o scrisoare ce reclamă aspecte legate de modul de organizare a concursurilor pentru asistenţi şi nu numai, dar şi o serie de "nereguli" pe care Olguţa Crivăţ, directorul de îngrijiri medicale, le-ar face cu prilejul întocmirii documentaţiei de examinare.
"Faptul că sunt discrepanţe (diferenţe) mari între notele obţinute de către candidaţii înscrişi la concursuri, (unii au obţinut 10, 9, 8, alţii 1, 1 şi ceva), ne conduce cu gândul că subiectele nu se fac în ziua concursului sau dacă se fac, se fac formal, acestea posibil fiind aduse la cunoştinţa eventualilor candidaţi prin diferite mijloace. (...) Datorită examenelor trecute cu brio de către o parte dintre candidate, putem observa şi rezultatele financiare ale doamnei director, aşa cum reies ele din declaraţiile de avere", se arată în reclamaţia trimisă pe adresa ziarului "Obiectiv- Vocea Brăilei".
În replică, Olguţa Crivăţ, directorul de îngrijiri medicale, a susţinut: "Eu mă întreb aşa: dacă din cei 600 din totalul de 925 de asistenţi medicali din spital care îndeplineau condiţiile să candideze pe postul meu, de director îngrijiri medicale, nu s-a prezentat niciunul la concurs, de ce există acum voci care au ceva cu mine, dar care nu vin şi cu argumente?! Toate concursurile au fost organizate potrivit legii, iar eu nu mă ocup personal de toate aceste concursuri. Eu doar sunt pro-bono preşedintele comisiei de îngrijiri medicale. Vreau să spun că la multe dintre concursuri s-au înscris în special asistenţi de-ai noştri, 80% din candidaţi au lucrat sau lucrează în spital, iar acum a fost nevoie ca ei să confirme. Am avut surpriza să constat că un asistent cu state vechi scrie că «metroragia este sângerarea nasului», ceea ce m-a şocat şi a fost normal ca unii să ia nota 1. Subiectele nu le-am făcut şi nu le fac eu, ci comisia de examinare, care este alcătuită din specialiştii din fiecare domeniu. Şi da, conform legii, subiectele se fac în ziua concursului, metodologia şi tipul de examinare sunt trecute în anunţ, anunţurile sunt publicate în Monitorul Oficial şi nu numai, mergem pe transparenţă totală".

Angajări cu "cântec"

Lista concursurilor organizate la Judeţean a fost deschisă pe 30 iunie, cu acela pentru asistenţi medicali pentru hemodializă, unde, în ciuda numărului mare de candidaţi, circa 30, au fost doar cinci posturi. Pe 1 iulie s-au scos la concurs trei posturi de infirmieră, iar pe 6 iulie, două posturi de îngrijitoare. Pe 13 iulie, pentru un post de asistent de audiometrie s-au înscris doi candidaţi, pentru două posturi de neonatologie s-au înscris opt, iar bătălia cea mare a fost pentru cele opt posturi de asistent medical generalist: 45 de înscrişi. Vorbim atât despre posturi noi, definitive, care n-au fost ocupate până acum, dar şi despre posturi ce au fost ocupate temporar, iar conducerea unităţii a dorit o reconfirmare a calităţii personalului existent.
"Au fost unele angajări făcute «cu cântec» pe vremea doamnei Rodica Sin şi se impun noi confirmări pe posturi. Mulţi dintre asistenţii care s-au înscris la concurs ocupă deja aceste posturi, temporar sau pe perioadă determinată, însă e nevoie ca posturile să devină definitive. Din punctul meu de vedere, examenele trebuie să fie transparente, în baza prevederilor legale şi permanent i-am sfătuit pe organizatori să nu fie aceleaşi persoane în comisii, să fie transparenţă totală. Practic, acum punem în ordine tot ceea ce înseamnă posturi vacante şi vacantabile, fiindcă deficitul e fluctuant de la an la an. Noi nu ne putem permite să avem numărul maxim de angajaţi, dar nici pe acela minim, funcţionăm la parametrii optimi", ne-a declarat dr. Mihail Iugulescu, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Brăila.
Cert este că acum posturile sunt bugetate în statul de funcţii şi odată cu ocuparea lor definitivă se vrea acoperirea deficitului creat din 2008 încoace. Concursuri vor fi până la finele lunii septembrie, iar concurenţa se anunţă, de asemenea, mare.
"În intervalul 4-7august sunt scoase la concurs 26 de posturi de asistenţi medicali generalişti, între 5 şi 10 august, 22 de posturi de infirmiere, între 6 şi 11 august, 26 posturi de îngrijitoare, iar în septembrie vor fi scoase la concurs posturi în UPU: de asistenţi medicali, infirmiere, îngrijitoare şi brancardieri, dar şi la recuperare medicală. De asemenea, vor fi concursuri pentru medici. În baza aceleiaşi HG 286/2015, au fost scoase la concurs, pe 16 iulie, un post de medic specialist în oro-maxilo- facial (OMF), pe 28 iulie, un post de medic de medicină legală şi pe 10 august, două posturi de stomatologi de urgenţă, pentru UPU, iar pe 17 august, un post de ORL-ist", ne-a explicat economist RUNOS Aurora Lazăr, din cadrul Spitalului Judeţean.
Din aceleaşi surse am aflat că pentru un post de ORL-ist candidează unul dintre medicii Codreanu, Cornel Mircea- fiul, gălăţean care lucrează şi acum la Brăila, împreună cu tatăl său, Cornel Codreanu, ambii fiind recunoscuţi pentru prestaţia lor "de excelenţă" în domeniu.
"Doctorul Codreanu - tatăl are la noi un salariu de 3.500 de lei, iar fiul de 2.800 de lei, salarii modeste, dar domniile lor, specializate în Franţa şi în Elveţia, continuă să lucreze în Centrul de excelenţă din Judeţean, tocmai fiindcă aici au găsit deschiderea să îşi demonstreze profesionalismul", a adăugat dr. Mihail Iugulescu, managerul SJU. Până acum, doctorii Codreanu, care sunt deja în Brăila de peste trei ani, au lucrat pe norme temporare, deşi numelor lor au notorietate în medicina ORL internaţională. În iulie, şi aceştia vor fi în situaţia de-a-şi demonstra capacităţile profesionale.

Cu avere şi nu prea

Sesizarea sosită pe adresa redacţiei, despre care făceam vorbire în prima parte a prezentului material, aduce în vizor şi o serie de inadvertenţe ce ar apărea în declaraţia de avere a Olguţei Crivăţ, directorul de îngrijiri medicale. Astfel, se arată că "până în 2015, aceasta nu a declarat niciun venit salarial din activitatea de director, iar în 2011 figura cu un credit de 80.000 de lei cu scadenţă în 2030, la fel şi în 2012, iar în 2013 declară că şi-a plătit datoria de 80.000, dar vine cu venituri salariale de 39.223 lei, precum şi o datorie de 10.000 franci elveţieni. În 2014, a declarat că a încasat venit salarial de 44.560 lei, dar şi 4.924 de la Patronatul Naţional Român, ca formator, şi 8.528 lei de la Colegiul Naţional Ana Aslan, ca profesor". De precizat că Olguţa Crivăţ este în al cincilea an de directorat, iar an de an a susţinut examen pentru acest post, în condiţiile în care a concurat de fiecare dată singură, nefiind alţi înscrişi validaţi de minister.
"Precizez că am desfăşurat activitate didactică pe bază de contracte individuale de muncă cu fracţiune de normă, fiind singura activitate permisă de lege care poate fi desfăşurată simultan cu funcţia pe care o deţin. Pentru achitarea creditului am întreprins demersuri legale fără să mă fac vinovată de încălcarea legii pentru care deţin documente oficiale, iar datoria de 10.000 de franci elveţieni este o refinanţare. Singurul an în care nu mi-am declarat veniturile, dintr-o eroare, pe care ulterior am corectat-o, este anul 2012", ne-a declarat Olguţa Crivăţ.

 




Categorie articol: 

Comentarii