Mergi la conţinutul principal

Fostilor salariati ai "Dunacor" nu li se recalculeaza pensiile

Salariatii societatilor la care s-au incheiat procedurile de lichidare, care doresc sa obtina adeverinte in baza carora sa solicite recalcularea pensiei mai au de asteptat. Asta pentru ca Arhivele Nationale nu au inca posibilitatea sa preia si sa prelucreze documentele pe parte de personal si, in final, sa poata elibera adeverinte catre fostii salariati ai unor astfel de unitati. Un caz de asemenea factura ne-a fost semnalat de mai multi fosti angajati ai combinatului de fire si fibre sintetice SC "Dunacor" SA, unitate radiata inca de la inceputul acestui an. Oamenii s-au plins ca au incercat sa obtina adeverinte privind veniturile realizate in diferite perioade la unitatea respectiva dar ca nu au avut cui sa se adreseze. "Am incercat la societate dar acolo nu mai este nimeni, am fost la Arhivele Nationale, la Casa de Pensii, la Primarie si la Prefectura, dar nu am reusit sa ne rezolvam problemele. Alti fosti colegi au reusit sa obtina actele de care aveau nevoie iar noi nu putem", s-au plins fosti salariati ai SC "Dunacor".
Contactata de reporterii "Obiectiv", conducerea firmei "Sierra Quadrant", care s-a ocupat de procedura de lichidare a fostului combinat, a explicat ca a eliberat adeverinte catre fostii salariati ai combinatului dar ca nu o mai poate face intrucit societatea "Dunacor" a fost radiata. "Practic, procedurile de lichidare au fost incheiate, a fost emisa hotarirea judecatoreasca aferenta, iar unitatea a fost radiata. SC “Dunacor” nu mai exista. O perioada de citiva ani, inainte de radiere, noi am eliberat gratuit astfel de adeverinte insa, dupa finalizarea procedurilor de lichidare, nu am mai putut face acest lucru pentru ca nu mai avem voie. Legislatia nu ne permite, odata radiata societatea. Arhiva fostei SC “Dunacor” este depozitata intr-un spatiu special amenajat si se asteapta sa se aplice prevederile unui act normativ emis anul trecut prin care Arhivele Nationale sint obligate sa preia documentele pe parte de personal. Iar mai departe Arhivele ar trebui sa ermita documentele de care fostii angajati ai combinatului au nevoie", ne-a declarat Ovidiu Neacsu, director in cadrul SC "Sierra Quadrant.

Rectificarea bugetara din toamna ar putea aduce rezolvarea problemei adeverintelor de la societatile dizolvate

Surse autorizate din cadrul Directiei Judetene a Arhivelor Nationale au explicat ca se intirzie cu aplicarea actului normativ privind obligatia preluarii unei parti din arhivele societatilor lichidate sau in curs de lichidare intrucit institutia nu dispune nici de spatii si nici de personalul necesar derularii unei astfel de activitati. De altfel conducerea Directiei Judetene a Arhivelor Nationale a punctat ca s-au facut demersuri la nivel central pentru a putea prelua volumul arhivistic de interes al firmelor care s-au dizolvat in sensul
suplimentarii numarului de posturi in cadrul institutiei.
De altfel si prefectul judetului Nicolae Mitroi a ridicat problema legata de obtinerea de catre contribuabilii braileni a unor documente in baza carora exista posibilitatea sa li se majoreze prin recalculare pensiile. "Au venit mai multe persoane sa reclame ca arhivele unor societati care s-au inchis au ajuns pe mina unor entitati care fie nu au calitatea necesara, fie nu vor sa emita acte in baza carora pensionarii sa obtina recalculari de drepturi avantajoase lor", a spus prefectul Mitroi, cu adresa directa la competentele Casei Judetene de Pensii (CJP) si a Arhivelor Nationale. Conducerea CJP Braila a explicat ca o parte din aceste arhive le detine, dar ca nu are acoperirea legala sa emita documentele solicitate de pensionari. "Noi am facut o adresa in acest sens catre Arhivele Nationale si poate ar trebui sa revenim cu o noua scrisoare ca sa nu ne uite si, probabil, la rectificarea bugetara din toamna se rezolva problema cu posturile la Arhiva", si-a manifestat increderea prefectul judetului Nicolae Mitroi.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro