Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Fosta Grădiniţă nr. 10 devine sediu pentru Direcţia de Asistenţă Socială Brăila

• clădirea de pe Strada Şcolilor, situată în apropierea Şcolii “Ion Băncilă”, a intrat în renovare la începutul lunii septembrie, cu finanţare de la Primăria Brăila • potrivit primarului Marian Dragomir se încercă, pe cât posibil, respectarea stilului arhitectural iniţial al imobilului • investiţia se ridică la aproximativ 900.000 lei şi ar trebui să fie gata într-un an de zile, după cum ne-a informat directorul DAS Brăila, Nicoleta Oancea

 

Fosta Grădiniţă nr. 10, de pe Strada Şcolilor, care a zăcut de ani de zile într-o ruină totală şi a fost lăsată la dispoziţia haitelor de câini comunitari şi a oamenilor fără adăpost, a intrat de curând într-un amplu proces de reabilitare. Mai exact, în imobilul în care funcţiona cândva grădiniţa cu program prelungit “Roua dimineţii”, îşi va avea sediul Direcţia de Asistenţă Socială (DAS) Brăila. Primarul Marian Dragomir a precizat că banii pentru reabilitarea clădirii vin de la municipalitate, cu precizarea că se va încerca păstrarea stilului arhitectural al imobilului, pe cât posibil.

“Se va păstra clădirea pe cât posibil. Bineînţeles. Renovarea se face pe banii Primăriei, e în lista de investiţii aprobată odată cu bugetul la sfârşitul lunii martie”, a afirmat Dragomir, indicându-le redactorilor “Obiectiv - Vocea Brăilei” să ia legătura cu directorul DAS, Nicoleta Oancea, pentru a obţine mai multe detalii despre proiect.

Contactată telefonic, Oancea a precizat că investiţia se ridică undeva la suma de 900.000 lei şi va fi realizată de SC Repavil Cons SRL, câştigătoarea licitaţiei organizate prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), anul acesta. Oferte au mai depus şi Concivia SA şi Olcocons SRL. Potrivit sursei citate, lucrările au demarat la începutul lunii şi sunt estimate să se încheie într-un an de zile.

“Sediul grădiniţei arăta jalnic. Proiectul presupune doar lucrări de reabilitare. A fost aprobat în CLM în urmă cu 2 ani. Fondurile au existat şi la momentul respectiv, numai că procedura este una destul de lungă şi anevoioasă, astfel trebuie să obţii foarte multe avize, şi pe lângă toate acestea, ca să ajungi în faza de licitaţie sunt anumiţi paşi care trebuie respectaţi cu stricteţe”, a afirmat Oancea.

 

De ce a avut nevoie DAS Brăila de sediu nou

Întrebată care au fost motivele pentru care DAS Brăila a solicitat Primăriei un sediu nou, Nicoleta Oancea a explicat că era din ce în ce mai greu ca instituţia să împartă sediul cu cei de la Evidenţa Populaţiei. Mai ales că aceştia au nevoie de sediu propriu, din pricina procedurilor complicate pe care le au de îndeplinit, a explicat directorul DAS.

“Spaţiul actual în care funcţionăm este destul de mic, în primul rând, colegii mei stau câte 3-4 persoane pe o suprafaţă foarte îngustă. Dar motivul principal al acestei mutări, pe lângă faptul că trebuie să avem un sediu propriu, aparţine celor de la Evidenţa Populaţiei, care trebuie să pună în aplicare legislaţia specifică dumnealor. Nu cunosc foarte multe detalii, dar ştiu că trebuie creat un flux .În sensul că trebuie să aibă pe unde să intre cetăţenii pe o parte şi pe partea cealaltă, după ce au făcut fotografii şi aşa mai departe, să aibă pe unde să iasă. De aceea, au nevoie de un spaţiu aşa cum cer standardele dumnealor. Pe lângă asta, este adevărat că şi noi avem nevoie de un spaţiu. După cum aminteam, cel pe care îl avem acum este extrem de mic pentru oamenii care lucrează aici”, a declarat Oancea.

Întrebată în ce măsură proiectul include şi mobilarea fostei grădiniţe nr. 10, şefa DAS Brăila a precizat că în primă fază, odată ce clădirea va fi reabilitată, se va muta mobilierul existent acum în clădirea de la Evidenţa Populaţiei. Ulterior, în cazul în care va mai fi nevoie, se va achiziţiona şi mobilier nou, a explicat aceasta.

COAUTOR ARTICOL: 



Categorie articol: 

Comentarii