Mergi la conţinutul principal

"Firmele americane sint dornice sa investeasca in Romania"

Excelenta Sa, Nicolas Taubman, ambasadorul Statelor Unite ale Americii in Romania a initiat in acest an o campanie de lobby pentru Romania in SUA. Intr-un amplu interviu acordat ziarului nostru, Excelenta Sa ne ofera detalii despre aceasta actiune de promovare, realizata in New York, Washington D.C. si Atlanta. Derulata in colaborare cu Ambasada Romaniei in SUA, la initiativa Ambasadei SUA in Romania, actiunea a avut un real succes. Delegatiile celor doua tari au discutat cu reprezentantii a 520 de companii americane dar si cu tinerii romani stabiliti in SUA. O parte dintre firmele americane au luat imediat decizia de a veni in Romania, printre sectoarele in care sint interesati oamenii de afaceri numarindu-se industria auto, domeniul constructiilor, al apararii, siguranta si protectie, comunicare si IT, energie si mediu. Tot in cadrul acestui interviu, Nicholas Taubman explica de ce mediul de afaceri este dornic sa investeasca mai mult in zona de vest a tarii, de ce a decis "Ford" sa vina la Craiova. Nicholas Taubman explica modul in care coopereaza orasele din punct de vedere economic in zonele metropolitane americane. Excelenta sa considera ca Romania este o tara in plina dezvoltare, cu resurse naturale si umane, cu salariati calificati, buni vorbitori de engleza, o zona de mare interes pentru investitori. Mai multe detalii in ceea ce priveste consolidarea colaborarii dintre Braila si oamenii de afaceri din SUA pot fi obtinute de la Camera Americana de Comert.

- Recent, reprezentantii Ambasadei Statelor Unite ale Americii au initiat o campanie de lobby pentru Romania in SUA. Ce ne puteti spune despre aceasta actiune?
- Sincronizarea a fost perfecta pentru a promova Romania in rindul companiilor din SUA. Ambasadorul Romaniei la Washington, domnul Vierita, a depus juramintul cu doua saptamini inainte de a incepe aceasta campanie de lobby. De asemenea, ochii lumii s-au indreptat spre Romania ca gazda a summitului NATO. Am dezvoltat un parteneriat cu una dintre cele mai puternice aliante ale comunitatii noastre de afaceri. Este vorba despre Camera Americana de Comert, care a preluat si a promovat mesajul nostru despre oportunitatile deosebite din Romania in trei orase importante din SUA.
- Cum au reactionat companiile americane si investitorii?
- Cu entuziasm. Am discutat cu aproximativ 520 de companii in mai putin de o saptamina. Am participat la 14 evenimente diferite care au inclus intruniri de afaceri, vizite la sediul mai multor companii, conferinte de presa. O parte dintre reprezentantii firmelor cu care am discutat au luat imediat decizia de a veni in Romania. Firmele americane sint dornice sa investeasca in Romania. Sint increzator ca mediul de afaceri din ambele tari va culege beneficiile actiunii pe care am derulat-o in anii care vin.

Lobby pentru Romania in New York, Washington si Atlanta

- Ati inceput aceasta campanie in New York . In ce alta zona ati mai fost?
- Dupa New York , ne-am deplasat la Washington D.C. si Atlanta. In New York, Institutul Cultural Roman a organizat actiunea intitulata "Intoarcerea in Romania" care a reunit studenti romani care invata in SUA si lideri ai Camerei Americane de Comert. Cei prezenti la seminarii au discutat despre situatia de pe piata muncii. Oamenii de afaceri americani i-au ascultat pe tinerii romani in legatura cu modul in care se pregatesc pentru angajarile din Romania. A fost un grup impresionant de tineri care reprezinta o parte din viitorul Romaniei.
- Care au fost principalele domenii in care oamenii de afaceri si-au manifestat interesul de a investi?
- Sectoarele care continua sa genereze interes includ: industria auto, domeniul constructiilor, al apararii, siguranta si protectie, comunicare si IT, energie si mediu si lista poate continua.
- "Ford" a ales sa investeasca in Craiova. De ce ?
- "Ford" a cumparat o fabrica de automobile deja existenta la Craiova. Este vorba despre "Automobile Craiova/Daewoo Automobile" Romania, asadar nu este investitie realizata de la 0. Oricum, impactul pozitiv al companiei "Ford" merge dincolo de limitele Craiovei. Este cea mai mare investitie americana pina la aceasta data, in acest sector si este un vot de incredere pentru climatul de business de aici. Alte firme doresc sa urmeze compania "Ford", sa vina cu investitii, crestere economica, oportunitati si locuri de munca in intreaga tara.

Firmele americane sint localizate pe intreg cuprinsul Romaniei

- Se pare ca majoritatea oamenilor de afaceri americani si europeni prefera sa investeasca in Transilvania, la Timisoara. De ce?
- Investitorii au nevoie sa-si transporte produsele rapid si convenabil si acesta este motivul pentru care puteti vedea companii precum "Emerson Electric" si "Nokia" deschizind fabrici in Cluj Napoca. Perspectiva de a putea transporta marfurile pe autostrada Transilvania in jumatate din timpul necesar aducerii acestora in zonele de linga granite, constituie un argument puternic pentru localizarea afacerilor in interiorul lantului carpatic. Cu mai mult de 2.000 de firme unde actionariatul american are mai mult de 50 de procente, putem spune ca firmele americane sint localizate pe tot cuprinsul Romaniei.

Braila si Galati trebuie sa identifice propria nisa de dezvoltare economica

- Se preconizeaza ca Zona Braila-Galati va deveni cea de a doua aglomeratie urbana la nivel national. Din punctul dumneavoastra de vedere, care este locul acestei arii pe o harta a investitiilor?
- Asa dupa cum inteleg aceasta zona este bogata atit in resurse naturale cit si in resurse umane. Ca si restul Romaniei, trebuie sa identifice si sa dezvolte propria nisa.
- Cum colaboreaza orasele din zonele metropolitane americane in privinta proiectelor economice?
- Fiecare jurisdictie din SUA isi organizeaza colaborarea ,dar exista multe modele care pot fi urmate. Un asemenea exemplu este Consiliul Guvernamental din Zona Metropolitana Washington (COG) care a sprijinit identificarea solutiilor pentru probleme regionale din zona Washington de mai bine de 50 de ani (http://www.mwcog.org). Oficialii alesi din 21 guverne locale, membri ai legislaturilor din statele Maryland si Virginia si membri ai Congresului American fac parte din aceasta organizatie. Politicile sint stabilite de catre Comitetul de Directori ai Consiliului Guvernamental din Zona Metropolitana Washington si de catre un mic numar de comitete specializate. Exista multe alte exemple de organizatii care promoveaza cooperarea regionala in Statele Unite ale Americii. Centrul pentru Resurse Informationale din cadrul Ambasadei poate ajuta la identificarea acestor organizatii in ideea de a putea face un schimb de informatii pe tema cooperarii regionale.
- Care sint prioritatile pentru un om de afaceri care cauta aria unde vrea sa investeasca?
- Investitori din intreaga lume cauta transparenta dublata de legislatia necesara pentru a implementa un plan de afaceri realist. Diminuarea birocratiei si incurajarea dezvoltarii companiilor mici si mijlocii sint fundamentale pentru o crestere economica puternica si sustinuta.

Braila este o regiune agricola bogata

- Ati fi dispus sa cooperati cu autoritatile din Braila pentru dezvoltarea unui plan de dezvoltare industriala?
- Acesta nu se pliaza tocmai pe activitatile derulate de ambasada, dar sint sigur ca noi sau Camera de Comert Americana v-ar putea ajuta sa identificati organizatii americane cu experienta in domeniu.
- Romania ca tara este in plina dezvoltare. Braila si Galati sint doua orase parte a acestui proces de dezvoltare. Unicitatea celor doua zone sta in faptul ca sint judetele cele mai apropiate din tara. Cu investitii serioase credeti ca aceasta zona ar putea deveni o puternica zona industriala?
- Reprezentantii ambasadei SUA abia au fost la Braila cu dr. Peter Gregory, director de Programe Internationale in Biotehnologie in cadrul Universitatii Cornell. Seminarul a avut drept scop promovarea biotehnologiei in agricultura ca o cale de a imbunatati productia agricola. Braila este o regiune agricola bogata si cu instrumentele necesare poate deveni o forta care sa conduca economia locala. Fermierii au precizat ca daca ar avea acces la o tehnologie moderna ar putea readuce Romania la locul sau de exportator de alimente.
- Ce avantaje are Romania in prezent din punct de vedere al atragerii investitiilor straine?
- Romania ofera o locatie geografica strategica la intretaierea drumurilor comerciale din Sud Estul Europei. Are 8 ani de crestere economica, este a doua piata din Europa Centrala si de Est, cu salariati calificati, buni vorbitori de engleza. Sint o multime de oportunitati in aceasta zona si foarte multi bani de accesat prin intermediul fondurilor structurale acordate de Uniunea Europeana. (interviu realizat de Daniela TUPEA)

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro