Mergi la conţinutul principal

EXTERN: Naufragiu pe Volga: Şanse minime de a-i mai găsi pe cei peste 100 de dispăruţi

Şansele sunt "extrem de mici" de a mai găsi supravieţuitori ai tragediei petrecute duminică pe Volga, unde un vas de croazieră cu aproape 200 de persoane la bord s-a scufundat în numai trei minute, au anunţat autorităţile în condiţiile în care peste 100 de oameni sunt daţi dispăruţi.

Echipele de salvare au găsit în epava navei încă un cadavru, al unei femei, astfel că bilanţul tragediei se ridică la doi morţi şi între 102 şi 106 dispăruţi, potrivit Ministerului rus pentru Situaţii de Urgenţă. Serviciile locale de urgenţă vorbesc chiar de 110 de dispăruţi. În orice caz, 77 de oameni au reuşit să fie salvaţi.

La locul tragediei au fost aduse reflectoare şi aproape 50 de scafandri cercetează epava şi împrejurimile, dar şansele de a mai găsi supravieţuitori, la mai bine de zece ore de la catastrofă, sunt infime, a declarat un purtător de cuvânt al Ministerului pentru Situaţii de Urgenţă, citat de Interfax.

Accidentul a avut loc într-o zonă în care bazinul fluviului Volga are o lăţime de circa 20 de kilometri. Tragedia s-a petrecut în jurul orei 14.00, ora Moscovei (13.00, ora României), la circa trei kilometri de mal, în apropierea unui sat din Tatarstan, republică a Federaţiei Ruse aflate la 800 de kilometri est de Moscova. În zona unde s-a produs accidentul există însă 13 insuliţe unde, teoretic, ar mai fi putut ajunge supravieţuitori.

Supraîncărcarea este cauza probabilă a scufundării pe Volga a vasului de croazieră "Bulgaria", potrivit unei surse apropiate anchetei. Cele mai noi informaţii vorbesc despre existenţa la bord a 188 de persoane, deşi iniţial se anunţase că pe vas erau în jur de 170 de persoane, pentru ca apoi să fie numărate182 de persoane.

Nava "Bulgaria" era construită în 1955 în Cehoslovacia. Spre deosebire de alte vapoare folosite pentru voiaje pe Volga, vasul "Bulgaria" nu fusese recondiţionat, deşi avea mai bine de jumătate de secol. Potrivit şefului unei agenţii de turism, vasele de acest gen sunt vulnerabile la orice gaură în cocă. Totuşi, autoritatea de reglementare în transporturi susţine că nava era într-o stare tehnică bună şi avea toate autorizaţiile necesare.

Scufundarea a intervenit brusc, potrivit autorităţilor. Un martor ocular a declarat că ploua tare şi era furtună în momentul naufragiului.

Unul dintre pasagerii care au supravieţuit tragediei a declarat că vasul s-a înclinat pe partea dreaptă şi s-a scufundat în numai trei minute. "Era aproape imposibil să supravieţuieşti, pentru că erau aproape 200 de oameni la bord. Erau mulţi copii. Înainte de tragedie au fost duşi în camera copiilor de la etajul doi al navei", a relatat pasagerul. El a mai spus că, după scufundarea navei, prin zonă au trecut două ambarcaţiuni, dar nu au oprit să salveze oamenii. "Era un fel de barjă şi un petrolier. Nu au oprit", a declarat martorul.

Poliţia din Tatarstan a deschis o anchetă penală pentru a vedea dacă au fost respectate regulile de sigurnaţă. Ordinul a fost dat de preşedintele Dmitri Medvedev însuşi, care vrea găsirea şi pedepsirea vinovaţilor.

Ministerul rus al Transporturilor a instituit un centru de criză.

Preşedintele Tatarstanului, Rustam Minnihanov, şi-a anulat vacanţa, în urma accidentului, şi s-a întors la Kazan, capitala republicii, pentru a conduce centrul pentru operaţiunile de urgenţă.

Blestemul verilor în care ruşii sunt loviţi de catastrofe pare astfel să continue şi fără îndoială, ca în fiecare an, va da naştere din nou superstiţiilor. Anul trecut au fost incendiile devastatoare, în urmă cu doi ani s-a rupt un baraj, în urmă cu trei ani a fost războiul cu Georgia, catastrofa submarinului nuclear Kursk s-a petrecut tot vara, la fel şi câteva accidente aviatice.

Volga este cel mai mare râu din Europa din punct de vedere al lungimii, al revărsării şi al bazinului de colectare. Volga începe să curgă din partea de vest a Rusiei şi este considerat râul naţional al Rusiei. De fapt, Volga traversează 11 dintre cele mai mari 20 de oraşe ale Rusiei. Se vărsă în Marea Caspică, la 88 de kilometri mai jos de oraşul Astrahan. La vărsare formează o uriaşă deltă. Pe cursul său, care străbate cea mai bine populată şi mai dezvoltată regiune a Rusiei, s-au construit nouă mari hidrocentrale.

Cea mai gravă catastrofă petrecută pe apă în Rusia a avut loc la 31 august 1986, când vasul de croazieră sovietic Admiral Nahimov s-a scufundat în Marea Neagră, în largul portului Novorossiisk, în urma unei coliziuni cu un şlep. 423 dintre cele 1.259 de persoane aflate la bord şi-au pierdut viaţa.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro