Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Escrocheria modeling şi-a luat tălpăşiţa din Centrul Vechi

• agenţia “Scenic Walking” este de negăsit, după ce şi-a închis sediul de pe strada Mihai Eminescu, nr. 74, din municipiu • autocolantul a fost dezlipit de pe pereţii din sticlă, iar înăuntru au mai rămas doar cele două mese la care se semnau contractele păguboase pentru clienţi • una dintre victimele agenţiei ne-a declarat că angajaţii nu-i mai răspund la telefon din luna mai şi nici banii nu i-a recuperat

 

Agenţia de modeling “Scenic Walking” care a ţepuit zeci sau poate sute de brăileni promiţându-le că vor apărea în reclame în schimbul banilor din portofel nu mai există în Centrul Vechi. Sediul este pustiu, de câteva zile, iar autocolantul lipit pe geamuri a fost dat jos. În interior mai sunt doar cele două mese la care au semnat contracte păguboase multe persoane şi câteva fotografii imprimate pe hârtie normală lipite pe perete, despre care angajaţii susţineau că fac parte din portofoliile lor. Afară, nici urmă de “gecile galbene” care te abordau cu texte învăţate pe de rost, doar-doar te conving să le treci pragul sediului. De fapt, angajaţii nu au mai fost văzuţi de câteva săptămâni, iar uşa sediului este încuiată de tot atâta timp.

Una dintre victimele agenţiei şi ne-a declarat că nu şi-a recuperat banii nici acum, dar nici cele 15 fotografii menţionate în contract nu au ajuns la ea, deşi au trecut mai bine de 30 de zile. “Nu mi-au mai răspuns la telefon din luna mai. Nu mai ştiu nimic de ei”, ne-a spus femeia păcălită de “Scenic Walking” cu 540 lei.

Acum, probabil că textul recitat pe de rost de către angajaţi - “Avem o campanie pentru a promova noile produse cosmetice şi avem nevoie de câteva fete frumoase ca tine/ Nu trebuie să faci nimic, vii o dată pe lună la noi. Dacă doreşti, eşti machiată, aranjată, coafată, îţi rămâne produs la alegere cadou şi la finalul activităţii eşti plătită cu sume între 50 şi 80 de euro pe oră. Aceasta este agenţia noastră. Te invit pentru a lăsa un număr de telefon şi a-ţi da colega mea mai multe detalii”-  ar putea fi recitat, chiar în aceste momente, într-un alt oraş din ţară, făcând alte victime printre oamenii naivi. Fie că agenţia se numeşte “Scenic Walking” sau altfel, metoda de ţepuire e aceeaşi: ţi se fac promisiuni verbale frumoase, plăteşti o taxă de înscriere de 120 lei “returnabilă” în anumite condiţii, şefii de la Bucureşti îţi acordă nota maximă pentru frumuseţe, apoi ţi se împinge sub nas un contract pe care-l semnezi, fără a-l citi cu atenţie, şi la finalul căruia se menţionează că suma pe care tu o plăteşti - de câteva sute de euro - este, de fapt, pentru un album foto cu 15 fotografii. Abia după ce ieşi din sediu, ceva începe să-ţi miroasă a păcăleală, dar e prea târziu.

Reamintim că societatea Scenic Walking SRL apare pe un site cu firme ca având sediul în Sectorul 6, pe Splaiul Independenţei, nr. 273, Bucureşti, CIF 39789555, J/40/12120/2018. În realitate, cu aceste date este înregistrată la Registrul Comerţului firma “All Sorts Of People” SRL, înfiinţată în 25 august 2018. Dovada sediului social urmează să expire în august 2019. O tânără de numai 19 ani, pe numele ei Cocoş Corina-Lucia, din Bucureşti, figurează asociat unic. Activitatea principală a societăţii este “7311-Activităţi ale agenţiilor de publicitate”, iar la activităţi secundare sunt trecute aproape alte 500 de coduri CAED.

Potrivit Registrului Comerţului, “All Sort Of People” are sedii secundare în Brăila,  pe str. Mihai Eminescu, nr. 74, dar şi în Arad, pe str. Episcopiei, nr. 1 şi în Deva pe Bulevardul Decebal, judeţul Hunedoara.

Pentru punctul de lucru din Brăila, la activităţile desfăşurate la sediu sunt trecute următoarele: 7410 - Activităţi de design specializat; 7320 - Activităţi de studiere a pieţei şi de sondare a opiniei publice; 7312 - Servicii de reprezentare media; 7311 - Activităţi ale agenţiilor de publicitate.

Nici urmă pe internet de All Sorts Of People SRL ori de Cocoş Corina-Lucia.

 

Agenţiile-fantomă, ţepe vechi

 

La o simplă căutare pe internet, motorul de căutare îţi afişează zeci de articole şi investigaţii jurnalistice despre aceste agenţii de publicitate care îţi promit că vei apărea în reviste, reclame televizate, broşuri etc., cu condiţia să achiţi nişte sume de bani, în primă fază. Într-un articol postat pe site-ul monitorulcj.ro, datat din mai 2016,  este redată o mărturie a unei tinere de 18 ani care ar fi muncit pentru acest tip de agenţie de publicitate. “Mi s-a zis să fiu foarte zâmbăreaţă, să cred eu în ceea ce le spun posibililor clienţi. Ideea este să conving omul să dea banii. Pe colaborare scrie «Suma de 99 lei îi oferă posibilitatea înscrisului de a participa la selecţii de modeling timp de un an de zile». Această posibilitate rupe tot. Numele lor sunt toate false, mi-am dat seama din faptul că se încurcau în nume. Îşi schimbă numele firmei şi frecventează toată ţara. Pe perioada a două săptămâni, am observat următoarele. Facebook-ul firmei lor nu are nicio poză. Mi-au zis că în februarie le vor publica pe toate (eu am lucrat în ianuarie). Unele idei se băteau cap în cap: Roxana îi zicea unei persoane că e firmă naţională cu sedii în toată ţara, cu legături chiar şi în comune, Alina zicea că-i firmă internaţională. Au venit două irlandeze, iar Alina le-a asigurat că au sediu şi acolo. Locul în care îşi desfăşurau acţiunea: o uşă ruptă, geamuri vai de ele şi câteva tablouri ieftine cu modele. Contraziceri peste contraziceri din partea fiecărei persoane. I-am recunoscut că ştiu că-i firmă fantimă. Nu au negat. Au spus: «Nu suntem ceea ce ţi-am zis că suntem, dar nici o firmă falsă. Unii sunt selectaţi, alţii nu!». Banii se împărţeau în felul următor: 13 lei pe fiecare om înscris fetelor de la birou şi 30 lei pe fiecare om înscris băieţilor de afară”, a declarat E.O., de 18 ani, care a muncit pentru o perioadă într-o astfel de firmă, potrivit site-ului monitorulcj.ro.




Categorie articol: 

Comentarii