Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Elevă din Brăila, în Top10 la Olimpiada Internaţională de Lectură

Performanţele elevilor brăileni la olimpiade au continuat şi în vacanţa de vară. Un rezultat foarte bun a obţinut eleva Ana Maria Ţăranu, acum elevă în clasa a IX-a la Colegiul "Murgoci", profil mate-info bilingv engleză. Ea s-a clasat pe locul 5 la Olimpiada Internaţională "Lectura ca abilitate de viaţă", după ce în primăvară, ca elevă în clasa a VIII-a, a luat premiul I la faza naţională a Olimpiadei de limbă, comunicare şi literatură română. Olimpiada Internaţională de Lectură, aflată la prima ediţie, a avut loc la Constanţa - Colegiul Pedagogic "C. Brătescu", chiar în primele zile ale lunii septembrie. Ana Maria Ţăranu a reuşit să obţină 92 de puncte din 100, situându-se la numai patru sutimi de locul I. "Este o performanţă care ne bucură foarte mult. Ana Maria este o elevă extraodinară şi a demonstrat mult potenţial de la faza naţională, iar la faza internaţională a confirmat, fiind doar la un pas de podium. Mă bucur că munca ei şi a profesorului a fost încununată de succes şi s-a conturat astfel un an generos în performanţe pentru Brăila, care s-a prezentat impecabil la fiecare concurs. Ca semn de recunoaştere din partea Ministerului am primit vestea că în primăvara anului viitor, în aprilie, va avea loc la Brăila faza naţională a Olimpadei de limbă, comunicare şi literatura română. Mă bucură acest lucru pentru că noi nu am mai găzduit această olimpiadă din 1990", a anunţat inspectorul şcolar Adrian Simion.
La această competiţie, Olimpiada Internaţională Lectura ca abilitate de viaţă, la care au participat 50 de elevi, se urmăreşte valorizarea experienţei de lectură a elevului. Proba scrisă a olimpiadei a inclus trei subiecte. Primul a vizat capacitatea de înţelegere şi interpretare a unui text ficţional, al doilea a urmărit valorificarea capacităţii de înţelegere a unui text nonficţional, iar cel de-al treilea subiect a căutat să evidenţieze capacitatea de înţelegere şi interpretare a unui text multimodal. De asemenea, elevii au participat, tot în formatul Olimpiadei, şi la o dezbatere pe tema lecturii, după ce au urmărit şi cursuri pe tema lecturii şi a receptării textului ficţional, susţinute de prof. univ. dr. Liviu Papadima şi conf. univ. dr. Angelo Mitchievici.

Lectura, act fundamental în societatea modernă

Pregătirea Anei Maria Ţăranu a continuat şi după faza naţională a olimpiadei, alături de ea în pregătire fiind prof. Ana Coman şi Ecaterina Damian, absolventă de excepţie a Colegiului "Murgoci", acum studentă în Anglia. "Perioada în care am lucrat, Ana fiind eleva mea de doi ani, m-a făcut să descopăr în ea un om exemplar, matur, atent, critic, lucid, de aceea cred că prin Ana am înţeles cel mai bine spiritul generaţiei actuale de tineri pentru care ambiguitatea faptelor, lipsa de morală a comportamentului fără valori nu există. Ei funcţionează în această lume a şcolii, şi nu numai, ca oameni profunzi, cu principii, cu o foarte bună cunoaştere a propriilor capacităţi, care nu au nicio ezitare în a accepta dialogul autentic cu cei din jur - profesori, părinţi, colegi - ca o formă superioară de educaţie", a punctat prof. Ana Coman de la Colegiul "Murgoci". Eleva Ana Maria Ţăranu a mărturisit că cea mai mare provocare pentru ea la olimpiadă a fost interpretarea textului multimodal. "Asocierea reflectă, din punctul meu de vedere, plurivalenţa experienţei pe care o astfel de competiţie o reprezintă. Din perspectiva cititorului pasionat, la Constanta s-a desfăşurat, de fapt, o întrunire a oamenilor mici şi a oamenilor mari într-ale literelor, un schimb de idei între două generaţii gata să se inspire una pe alta. Olimpiada, ca experienţă personală, a însemnat competiţie, împlinire nuanţată de dezamăgire, cunoaştere şi recunoaştere a sinelui. Şi, mai presus de toate, cred că şi-a atins scopul, de altfel înalt, de a implanta în minţile noastre ideea de lectură ca act fundamental în societatea modernă. Pentru că, parafrazând vorbele profesorului Liviu Papadima, trăim în nişte biblioteci imense. Şi cum poţi înţelege algoritmul unui astfel de loc fără lectură?", şi-a încheiat argumentarea eleva Ana Maria Ţăranu.

 




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii