Mergi la conţinutul principal

Eficienţa separatoarelor de sens de la Vărsătura, contestată de realitate

• TIR-ul care s-a răsturnat după ce a intrat în parapeţii de beton a reaprins controversele pe acest subiect • joi dimineaţă, camionul plin cu castraveţi, condus de un turc, care circula pe DE 584, s-a răsturnat • şoferul a motivat că nu a observat  la timp parapeţii din beton • imediat au apărut comentarii legate de faptul că separatoarele încurcă traficul, ocupă benzile, şi duc la accidente • ce măsuri intenţionează să urgenteze autorităţile locale şi de ce îi îndeamnă senatorul Ion Rotaru pe localnicii din Vărsătura să nu dea CNADNR în judecată

 

Un nou incident cu urmări dramatice s-a produs în trafic,  joi dimineaţă, pe DE 584 (Brăila – Slobozia), în zona unde au fost montate deja celebrele separatoare de sens. Şoferul turc al unui TIR plin cu castraveţi a intrat direct în parapeţii de beton, a rulat mai bine de 40 de metri pe acestea, apoi s-a răsturnat pe partea dreaptă.

Evenimentul rutier s-a produs joi dimineaţă, în jurul orei 5.00, şoferul TIR-ului turcesc deplasându-se de la Slobozia spre Ucraina. El a susţinut că nu a observat începutul zonei cu separatoare şi de aceea s-a urcat pe ele. Tir-ul cu castraveţi a blocat o bandă de sens mai multe ore şi abia în jurul orei 8.30 angajaţii de la drumuri naţionale au reuşit să scoată mastodontul în afara părţii carosabile. În urma evenimentului, şoferul a ajuns la Spital cu leziuni uşoare.

Potrivit poliţiştilor, cel care se afla la volanul autotractorului cu remorcă era un bărbat de 45 de ani, acesta circulând în afara localităţii Albina, când s-a produs accidentul. Poliţiştii spun că, din cauza vitezei excesive şi a neatenţiei în conducere, şoferul a intrat frontal în separatoare, apoi s-a răsturnat pe partea dreaptă. Cel aflat la volan a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ, iar în cauză poliţiştii au întocmit dosar penal pentru vătămare corporală din culpă. O bună perioadă, traficul în zonă s-a desfăşurat pe un singur sens.

Aşe cum era de aşteptat, incidentul a dat startul unor noi discuţii legate de eficienţa sau ineficienţa acestor separatoare, cititorii noştri exprimându-şi  punctul de vedere în comentarii postate pe site-ul cotidianului nostru.

Majoritatea erau de părere că separatoarele duc la accidente în loc să le prevină, mai ales dacă şoferul nu ştie despre existenţa acestora. “Separatoarele încep fix din zona de unde încep două benzi. Linia discontinuă de până atunci se termină în mijlocul separatoarelor care sunt de 50 cm cred lăţime, poate mai mult. Tu mergi pe banda ta şi te trezeşti în 10m că trebuie să faci puţin dreapta să nu intri în separatoare. Dacă nu erau separatoarele ai fi mers normal pe banda ta. Eu aseară am venit şi chiar mă gândeam că sigur acolo se vor face accidente. Marcajele nu sunt decât cu 10m înainte şi la 90 la oră ... te trezeşti cu beton în faţa maşinii şi că trebuie să faci puţin dreapta brusc să nu le iei în bot”, şi-a exprimat îngrijorarea un cititor.

Acesta nu a fost singurul. Altul spune că în acel loc nu s-au produs accidente din cauza unor şoferi care au intrat pe contrasens, însă acum, pentru că separatoarele sunt mult mai late decât dubla linie continuă şi îngustează banda de circulaţie cu cel puţin 30 cm, mai ales că nu există marcaje de la distanţă, există riscul ca şoferul din trafic să se trezească brusc cu betoanele pe banda sa de mers. “Aseară am văzut şi eu “minunea” şi chiar mă gândeam că sigur acolo se vor produce accidente. Iată că nici 24 ore n-au trecut...”.

O cititoare spune şi ea că acolo nu a fost niciodată accident până la betoane.

Alte două comentarii scot în faţă pericolul: Trebuie să le semnalizeze să fie vizibile de la o distanţă suficientă, astfel încât să poată fi evitate. Cei de la drumuri să plătească toată paguba şi despăgubiri şoferului rănit”.

În celălalt comentariu, un şofer spune că era gata să intre în separatoare, tot din cauză că nu sunt semnalizate luminos. “Când vii spre Brăila dinspre Slobozia, noaptea, te orbesc şi farurile celor din sens opus deoarece coboară de pe pod”.

Reprezentanţii Secţiei Drumuri Naţionale Brăila susţin că, înainte de producerea accidentului, parapeţii de beton erau semnalizaţi corespunzător, cu o baliză de plastic, cu lampă galbenă intermitentă şi cu un indicator de ocolire dreapta. Vineri, cei de la drumuri naţionale spuneau că au mai montat încă două indicatoare de ocolire dreapta, astfel că acum sunt în total trei, puse în cascadă. Cât despre parapeţii de beton pe care s-a urcat TIR-ul, aceştia au acum coronamentul spart şi urmează să fie înlocuiţi, după ce firma de asigurări va despăgubi administraţia drumurilor naţionale.

 

Proteste vehemente şi un proces în pregătire

După cum v-am mai informat în repetate rânduri, montarea separatoarelor de sens pe porţiunea de şosea care tranzitează Vărsătura a stârnit proteste vehemente din partea localnicilor, care se plâng că acum trebuie să ocolească mai mulţi kilometri pentru a putea pătrunde pe străzile laterale din sat. Autorităţile judeţene şi conducerea Regionalei Drumuri Regionale Constanţa au dat asigurări că situaţia se va reglementa, după ce vor fi amenajate două sensuri giratorii, unul la ieşirea din staţiunea Lacu Sărat, iar celălalt la intersecţia DE 584 cu DC 8, cunoscută sub denumirea Trei Movile. Supăraţi că s-au trezit cu zidul de beton care le taie localitatea în două, fără să fie consultaţi în prealabil, localnicii din Vărsătura spun că sensurile giratorii nu sunt suficiente pentru a normaliza circulaţia. Ei se declară hotărâţi să dea în judecată Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, pentru a solicita în instanţă îndepărtarea totală a separatoarelor de sens.

Ce-i drept, pe parcursul a unei luni de zile, cât a trecut de când au fost montaţi parapeţii de beton, s-au produs patru accidente, dintre care unele destul de grave, soldate nu doar cu avarierea serioasă a autovehiculelor implicate ci şi cu răniţi. Cele mai multe accidente s-au produs din cauza şoferilor care încercau să vireze stânga prin spaţiul lăsat liber între parapeţi, în intersecţia Trei Movile sau în dreptul trecerii de pietoni de la ieşirea din staţiunea Lacu Sărat. Şoferii vinovaţi s-au plâns că separatoarele de sens au obturat vizibilitatea, aceasta fiind principala cauză a accidentelor.

 

Rotaru: «Orice proces care ar apărea acum, ar genera o zonă de blocaj»

Subiectul separatoarelor de sens de la Vărsătura a fost abordat şi de către senatorul PSD Ion Rotaru, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, ca urmare a înmulţirii numărului de accidente în ultima perioadă în zona respectivă. Social-democratul a criticat faptul că în zonă nu există o presemnalizare a parapeţilor de beton care separă satul în două.

„Dând la o parte excesul de zel al CNADNR-ului, până la urmă, măsura care a fost luată este pusă în practică şi produce efecte. Trebuie să vedem acum care sunt formulele prin care putem să diminuăm efectele negative. Ideea a fost de a proteja viaţa oamenilor şi aflu că azi-noapte (n.r. - joi dimineaţă) a mai fost un accident, că s-a urcat un tir pe separatoare. Acolo CNADNR-ul trebuie să intervină rapid pentru a verifica în primul rând cât de bine este făcută presemnalizarea şi semnalizarea. Avem zone în ţară unde astfel de separatoare sunt luminate pe timp de noapte şi se avertizează, prin urmare e altceva. Este un lucru foarte grav că nu există această presemnalizare care poate să genereze o avertizare pentru conducătorul auto”, a declarat Rotaru.

Rotaru a mai adăugat că a discutat cu primarul din Chiscani, Costică Cojea, care în prezent încearcă urgentarea montării unor sensuri giratorii provizorii în zonă, pentru a evita astfel de evenimente.

„Se agreează ideea şi se acţionează acum pentru montarea provizorie a două sensuri giratorii cu acele balize, până când se definitivează procedura. Acest lucru este în curs acum. Primarul de la Chiscani a obţinut de la CNADNR acordul pentru a monta la Trei Movile un asemenea sens. CNADNR-ul face treaba asta, de fapt, dar e vorba de proprietate de administrarea terenului, de procedura prin care se va realiza tot ceea ce înseamnă documentaţie şi susţinere pentru construirea celor două sensuri giratorii în forma definitivă. Se vor monta în cel mai scurt timp aceste sensuri giratorii provizorii, cum avem aici la strada Galaţi, cum am avut şi în altă parte. Vor fi montate şi la Lacu Sărat şi la Trei Movile”, a mai adăugat sursa citată.

Şeful PSD Brăila a ţinut să facă şi un apel la adresa cetăţenilor nemulţumiţi din Vărsătura, îndemnându-i să evite intentarea unui proces în acest caz.

„Nu ar rezolva în niciun caz problema. Din contră, ar complica-o. Sigur, e dreptul cetăţenilor, nu le poate îngrădi nimeni acest drept, dar orice proces care ar apărea acum ar genera probabil o zonă de blocaj în luarea unor decizii în perspectivă”, a conchis Rotaru.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro