Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Drumuri judeţene în pericol să intre în iarnă pline de gropi

• este vorba despre  DJ 211 Roşiori - Tătaru - Dudeşti - Dudescu - Zăvoaia - Bordei Verde; DJ 203R Batogu - Cireşu şi DJ 211C Tătaru - Colţea, care ar fi trebuit să fie reparate deja de firmele “Promotas” Brăila - “Viacarpatica” Bucureşti, câştigătoarele contractului de reabilitare a şoselelor din partea de sud a judeţului • lucrările ar fi trebuit să fie gata cel târziu până pe 3 septembrie, însă cele două firme au rămas mult în urmă pe partea de plombări • Consiliul Judeţean va aplica penalităţi, dar asta nu-i încălzeşte cu nimic pe şoferii care îşi “rup” maşinile în gropile rămase neastupate

 

Ne apropiem cu paşi repezi de luna noiembrie, iar vremea s-ar putea înrăutăţi în orice moment. Din păcate, deşi iarna este tot mai aproape, pe câteva drumuri judeţene brăilene lucrările de reparaţii prin plombări sunt departe de finalizare. Drumurile respective se află în partea de sud a judeţului, acolo unde contractul de reabilitare a fost semnat de Consiliul Judeţean cu asocierea de firme “Promotas” Brăila - “Viacarpatica” Bucureşti. După cum se ştie, “Promotas” este patronată de fostul consilier judeţean PSD Marcel Motoc.

Conform contractului, cele două firme ar fi trebuit să finalizeze cel târziu în data de 3 septembrie toate lucrările asumate, respectiv turnarea a 25 kilometri de covoare asfaltice, realizarea de reparaţii prin plombări pe o suprafaţă totală de 42.000 metri pătraţi, pietruiri pe 11 kilometri, trasarea de marcaje longitudinale pe 32 kilometri, marcaje transversale pe 133,12 mp, montarea a 200 de indicatoare rutiere şi montarea unor parapeţi metalici pe o lungime totală de 652 metri liniari. Toate aceste angajamente au fost respectate, cu excepţia plombărilor asfaltice. Astfel, din suprafaţa totală de 42.000 mp de plombe, s-au executat până în prezent doar 24.488 mp, rămânând de turnat o diferenţă de 17.512 mp.

Concret, drumurile judeţene pe care încă nu s-au finalizat reparaţiile prin plombări sunt:  DJ 211 Roşiori - Tătaru - Dudeşti - Dudescu - Zăvoaia - Bordei Verde; DJ 203R Batogu - Cireşu şi DJ 211C Tătaru - Colţea. Pe aceste şosele, lucrările sunt acum în derulare, însă volumul de lucru este destul de mare şi nu există garanţia că totul va fi gata până când se va strica vremea. “Ar trebui să fie o toamnă şi o iarnă foarte blânde, pentru ca aceste plombări să poată fi finalizate. Ritmul de lucru de până acum a fost destul de scăzut, poate şi din cauza faptului că pe şantier s-a aflat doar firma Promotas, fără sprijinul partenerului de contract, firma Viacarpatica. Din câte ni s-a spus, ar urma ca şi cei de la Viacarpatica să trimită echipe de lucru pe drumurile respective. Până acum, au lucrat probabil în alte judeţe unde au mai avut contracte similare. Oricum, pentru întârzierile la care s-a ajuns în contractul semnat cu Consiliul Judeţean Brăila vor plăti penalităţile asumate”, ne-a declarat Ionel Epureanu, vicepreşedintele CJ Brăila.

Conducerea Consiliului Judeţean ne-a informat că asocierea de firme “Promotas” - “Viacarpatica” va fi penalizată cu 1% pe lună din valoarea sumelor pe care le mai are de decontat. Valoarea totală a contractului încheiat cu CJ se ridică la 8,33 milioane de lei. Lucrările efectuate până în prezent au fost decontate, iar pentru plombele asfaltice în suprafaţă totală de 17.512 metri pătraţi ar mai fi de încasat 621.315,83 lei, fără TVA.

În ceea ce priveşte partea de nord a judeţului, lucrurile au stat mult mai bine. Repararea drumurilor din acestă zonă a intrat în sarcina firmei gălăţene “Tancrad” SRL, care a câştigat licitaţia organizată de Consiliul Judeţean, semnând un contract în valoare totală de 7,36 milioane de lei. Pentru aceşti bani, “Tancrad” a turnat covoare asfaltice pe o lungime totală de 25 kilometri, pe drumuri precum DJ 203, în zona Galbenu - Sătuc - Jirlău - Făurei sau DJ 202 B pe troansoanele Latinu - Scorţaru Nou şi Gemenele - Movila Miresii - Ţepeş Vodă. Acelaşi contract a prevăzut şi turnarea de plombe asfaltice pe o suprafaţă totală de 28.000 mp şi reparaţii prin pietruiri, pe o lungime totală de 20 kilometri. Toate aceste lucrări au fost terminate la termenul prevăzut în contract, astfel că “Tancrad” nu a trebuit să se teamă de penalităţi. 




Categorie articol: 

Comentarii