Mergi la conţinutul principal

Drumul mării mai pierde un sezon estival

* s-a motivat că întârzierea a fost provocată de iarna grea * din felul cum se prezintă acum acostamentul şi asfaltul turnat toamna trecută, lucrarea pare a fi de mântuială * responsabili din cadrul Consiliului Judeţean spun, însă, că abia după ce se vor face ultimele finisaje se va vedea cât de temeinic s-a lucrat, iar investiţia de câteva zeci de milioane de lei îşi va merita valoarea

După cum se ştie, odată cu începerea sezonului estival, şoseaua dintre localităţile brăilene Viziru şi Mihai Bravu este intens utilizată, deoarece reprezintă o importantă comunicaţie rutieră între Moldova şi Litoral. Din acest motiv i se spune "drumul mării". Este, de fapt, vorba despre două drumuri judeţene: DJ 211A Viziru-Cuza Vodă şi DJ 212 Cuza Vodă-Mihai Bravu. Pentru că nu mai beneficiase, de foarte mult timp, de investiţii în reparaţii capitale, "drumul mării" devenise un coşmar pentru şoferi. Ca să rezolve problema, autorităţile judeţene l-au inclus într-un program de reabilitare cu finanţare europeană. Proiectul are valoarea totală de 64,79 milioane de lei, din care 46,34 milioane de lei reprezintă finanţarea europeană, 5,88 milioane de lei vin de la bugetul de stat, iar 1,35 milioane de lei este contribuţia Consiliului Judeţean Brăila. Contractul de finanţare este valabil până în luna ianuarie 2011, dar constructorul, în speţă consorţiul format din firma germană "Max Bogl" şi "Tancrad" SA Galaţi, care a început lucrările în iunie 2009, şi-a luat angajamentul că va termina reabilitarea celor 27,6 kilometri până în luna iunie 2010. Aşadar, zilele acestea ar trebui să se facă ultimele retuşuri pentru recepţia lucrării. La faţa locului lucrurile nu stau, însă, chiar aşa! Fundaţia drumului a fost refăcută, s-a turnat asfalt şi sunt aproape gata, pe întreaga lungime, rigolele de preluare a apelor pluviale. Totuşi, încă se mai lucrează la podeţele de acces către drumurile agricole, suprafaţa asfaltului apare nefinisată, iar acostamentul lateral nu este o fâşie plană, aşa cum ar trebui, ci mai degrabă o movilă de pietre care ar putea provoca accidente, în loc să le ofere maşinilor posibilitatea de refugiu.
Consiliul Judeţean ne-a informat că aspectele semnalate nu pot fi considerate defecte tehnice, deoarece drumul este încă în lucru. "Constructorul a depus o solicitare de prelungire a termenului de execuţie până pe 30 august anul curent. Posibilitatea ca modernizarea drumului să fie finalizată până pe 30 iunie, aşa cum se stabilise iniţial, a fost compromisă de vremea nefavorabilă de pe timpul sezonului rece, care a blocat complet lucrările timp de mai multe luni", ne-a declarat Gabriel Ioan, directorul Direcţiei Strategii, Integrare Europeană, Relaţii Internaţionale din cadrul CJ Brăila. Acesta ne-a informat că, după finalizarea podeţelor de acces, se va turna stratul de uzură, se va finisa acostamentul şi se vor realiza marcajele rutiere. Abia în acel moment se va considera că reabilitarea drumului mării a fost terminată.
În concluzie, deşi în momentul de faţă se poate circula în condiţii relativ decente, între Viziru şi Mihai Bravu, şoferii nu vor putea beneficia de o şosea conformă cu standardele impuse de proiectul de modernizare decât din toamnă, deci după terminarea încă unui sezon estival.

16drum1 Acostamentele sunt reprezentate de nişte grămezi de piatră netasată. Responsabilii explică însă că acestea se află într-o fază de realizare intermediară Senzori şi camere de luat vederi pentru păstrarea drumului

Chiar şi aşa, nefinalizat la termenul anunţat anterior, drumul mării este considerat o realizare majoră, de către conducerea Consiliului Judeţean. Preşedintele CJ, Gheorghe Bunea Stancu, i-a anunţat pe consilieri, în cadrul şedinţei extraordinare a CJ de vineri, 11 iunie, că urmează să se organizeze o licitaţie, în vederea montării de senzori şi camere de luat vederi de-a lungul acestui drum. Măsura are ca scop protejarea şoselei de camionagiii care nu respectă interdicţia de greutate pe osie. Fiind încadrat la categoria a treia, drumul mării nu poate suporta maşini cu o greutate mai mare de 11 tone pe osie. Mulţi şoferi de TIR nu respectă această regulă, fapt ce poate duce la degradarea rapidă a drumului abia reabilitat. Stancu a mai vorbit de necesitatea montării de senzori şi la o întâlnire avută, acum câteva săptămâni, cu ministrul secretar de stat Răzvan Murgeanu. În cadrul acelei discuţii, Murgeanu nu l-a contrazis pe preşedintele CJ Brăila, însă i-a transmis că, în actualele condiţii economice, nu prea există posibilitatea realizării unei astfel de investiţii.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro