Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Drumul judeţean pe care s-ar putea merge cu barca

• bălţile formate pe DJ 203A, între localităţile Batogu şi Ioneşti, întrec orice imaginaţie • o fotografie postată pe internet de o şoferiţă care circulă frecvent pe acolo arată dimensiunile incredibile ale gropilor pline de apă • fiind principalul drum de legătură al comunei Cireşu cu restul judeţului, DJ 203A este frecventat atât de autoturisme cât şi de autobuze • conducerea CJ spune că tronsonul respectiv ar fi trebuit reparat încă de anul trecut, însă lucrările n-au putut începe din cauza birocraţiei care a ţinut licitaţia în loc, dar şi a firmelor care fac contestaţii peste contestaţii

 

Fără îndoială, unul dintre cele mai distruse drumuri judeţene brăilene este DJ 203A, principala legătură a comunei Cireşu cu localităţile învecinate. Pe tronsonul dintre satele Ioneşti şi Batogu, gropile sunt atât de mari încât s-au transformat în adevărate bălţi, după topirea zăpezii. O fotografie postată pe internet de Alexandra B., o şoferiţă care circulă frecvent pe acea porţiune de drum demonstrează cu prisosinţă starea jalnică a acestuia.

“Drumul acesta mă lasă fără cuvinte. Fiind un drum judeţean, este destul de circulat, pe aici trec autobuzele de 3 ori pe zi, inclusiv autobuzul şcolar. Vă daţi seama că oamenilor le e jale să treacă pe aici, dar alt drum nu există. În poza respectivă apare doar una dintre bălţi, dar sunt mai multe ca aceasta. Maşina mea este înaltă, îmi permite să trec cât de cât normal prin ele, dar gândiţi-vă la celelalte maşini... E jale!”, ne-a spus autoarea postării.

Conducerea Consiliului Judeţean Brăila cunoaşte starea jalnică a drumului respectiv, spunând că acesta ar fi trebuit reparat în vara anului trecut, dar că nu s-a întâmplat acest lucru din cauza procedurilor greoaie de atribuire a contractelor. “Lucrările au fost scoase la licitaţie încă din luna aprilie a anului trecut. Este vorba despre contractul de întreţinere drumuri pe care n-am reuşit să îl semnăm în 2017 din cauza procedurilor birocratice. Câştigătorul licitaţiei a fost stabilit în toamnă, însă s-au depus contestaţii care încă se mai judecă. În data de 19 martie este ultimul termen de judecată. Deja noi avem o decizie a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, care a validat firma câştigătoare a licitaţiei. Dacă şi judecătorii vor respinge contestaţia, vom putea semna contractul, astfel încât din luna aprilie să putem începe lucrările de reparaţii pe drumurile judeţene”, ne-a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Ionel Epureanu. Firma care a câştigat licitaţia este “Hidrosalt” Bucureşti, iar firmele contestatare sunt “Tancrad” şi “Cricons” Galaţi.

În ceea ce priveşte tronsonul de pe DJ 203A pe care apar acele gropi imense pline cu apă, fotografiate de cititoarea noastră, conducerea CJ ne-a informat că este vorba despre o porţiune pietruită care nu a mai fost nivelată de câţiva ani. Reparaţiile care ar fi trebuit făcute anul trecut vor fi realizate, cu prioritate, în primăvara acestui an, dacă se rezolvă cu contestaţia şi firma câştigătoare se va putea apuca de treabă. O modernizare prin turnarea unui covor asfaltic nu este programată deocamdată, însă ar putea fi luată în calcul în cadrul unor contracte încheiate în 2019 sau 2020.

COAUTOR ARTICOL: 



Categorie articol: 

Comentarii