Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Drum strategic bun de parcurs cu barca

Drumul judeţean 255A, cel pe care Consiliul Judeţean l-a asfaltat "la derută", înainte de campania electorală din 2008, pe o porţiune de doar un kilometru, la intrarea în localitatea Cotu Lung, a ajuns în prezent spaima şoferilor. Porţiunea rămasă neasfaltată, lungă de circa 4 kilometri, care leagă Cotu Lung de DN 23, se transformă, în perioadele ploioase, într-un fel de covată plină de noroi şi apă. O demonstrează şi fotografiile trimise de un cititor pe adresa redacţiei!
După cum v-am mai informat, pe o lungime de un kilometru s-a turnat asfalt, în toamna anului 2008, cu puţin timp înaintea alegerilor parlamentare desfăşurate atunci. După alegeri, utilajele au dispărut, iar restul carosabilului, pe o lungime de 4 kilometri, a rămas acoperit tot cu pietriş, starea sa degradându-se de la un an la altul. De prisos să menţionăm că la conducerea CJ se afla Gheorghe Bunea Stancu, iar firma care a făcut lucrarea este "Tancrad" Galaţi.
Recent, preşedintele interimar al CJ Brăila, Viorel Mortu, cel care a preluat funcţia după ce Gheorghe Bunea Stancu a fost condamnat la închisoare într-un dosar de corupţie, a declarat că, în 2016, se va turna asfalt şi pe restul de 4 km. Declaraţia acestuia vine în contextul în care drumul respectiv constituie singura legătură dintre municipiul Brăila şi Cotu Mihalea, un sătuc învecinat cu localitatea Cotu Lung. Anul acesta, Cotu Mihalea a primit titulatura de zonă turistică a judeţului Brăila, datorită plajei cu nisip fin de pe malul Siretului, care în ultima vreme a fost frecventată de tot mai mulţi vizitatori, în perioada verii.
Într-un context mai larg, DJ 255A este considerat drum strategic al judeţului Brăila. Această cale de comunicaţii rutieră porneşte de la digul râului Siret, din micul sat Cotu Mihalea, şi uneşte localităţile Cotu Lung, Muchea, Siliştea, Romanu, Scorţaru Vechi, Traian, Unirea, ajungând până la trecerea bac peste Dunăre de la Gropeni. Se spune că ruta a fost concepută de armata germană, în timpul celui de-al doilea război mondial, având rolul de a asigura o legătură rapidă între Dunăre şi Siret. Importanţa strategică a acestui drum rezidă şi din faptul că ar putea constitui o a două centură de ocolire a municipiului Brăila. Cu toate acestea, pe anumite tronsoane din DJ 255A - aşa cum este şi porţiunea dintre satul Cotu Lung şi DN 23 - starea carosabilului este atât de rea, încât până şi căruţaşii evită să meargă pe acolo.

 




Categorie articol: 

Comentarii