Mergi la conţinutul principal

Dr. Lila Martin, cardiolog la «West Clinique»: «Vreau ca pacienţii noştri să fie întăriţi în ideea că sunt corect evaluaţi»

A venit rândul medicului cardiolog din echipa "West Clinique" să vorbească despre serviciile medicale pe care le oferă în clinică, dar şi să ofere sfaturi pacienţilor. Reporterii "Obiectiv - Vocea Brăilei" au stat de vorbă cu dr. Lila Martin, medic cardiolog renumit. Aceasta îşi desfăşoară activitatea la "West Clinique" de multă vreme, iar prin prisma numeroaselor studii de specialitate pe care le-a urmat în drumul său de pregătire şi perfecţionare a reuşit să ajungă la un nivel apreciat de foarte mulţi dintre pacienţii ce-i calcă cu mare încredere pragul cabinetului. În cele ce urmează, vă prezentăm un interviu cu dr. cardiolog Lila Martin, în care medicul a vorbit despre dotarea clinicii brăilene, dar nu s-a sfiit nici în a acorda câteva sfaturi cititorilor cotidianului nostru.

- De ce aţi ales să vă alăturaţi colectivului „West Clinique"?

- În urmă cu 2 ani, o bună colegă şi respectabil doctor mi-a propus o colaborare cu o clinică din Brăila, însă nu am fost foarte hotărâtă că voi accepta, având experienţe mai mult sau mai puţin cenuşii cu clinici din afara Bucureştiului. Deşi partea financiară se arăta promiţătoare, efortul drumului între cele două oraşe necesită o contrabalansare mai puternică. Reţinerile mele au slăbit încă de la intrarea în clinică. Aceasta nu arată cu nimic mai prejos în comparaţie cu clinica particulară prestigioasă în care lucram, iar întâlnirea cu managerul clinicii mi-a spulberat orice rezistenţă. O doamnă care, în ciuda palorii şi expresiei feţei, ce trăda o stare de suprasolicitare cronică, era acolo pentru toată lumea, dând indicaţii şi rezolvând situaţii, conducând activităţile clinicii ca o locomotivă. Nu aducea nici pe departe cu managerii dichisiţi şi relaxaţi cu care avusesem contacte până atunci. Apoi, din conversaţie, au transpărut clar preocuparea domniei sale pentru crearea tuturor condiţiilor necesare unui act medical de înaltă calitate, cât şi respectul pentru munca intelectuală a doctorilor. Am spus da, aceasta este o persoană cu care merită să-mi unesc eforturile.

- De ce aparatură dispuneţi în cadrul clinicii pentru activitatea pe care o desfăşuraţi dumneavoastră?

- Ecograful modern cu sondă atât pentru ecografia cardiacă, dar şi pentru ecografia vasculară şi electrocardiograful erau deja în clinică. În scurt timp au fost achiziţionate şi celelalte instrumente necesare pentru evaluarea cardiologică neinvazivă. Cicloergometrul, adică bicicleta pentru testul de efort, defibrilatorul, holterul de EKG, holterul de tensiune arterială sunt aceleaşi instrumente cu care lucrez şi în Bucureşti. Nu în ultimul rând, trebuie menţionat şi laboratorul de analize medicale: performant, pentru a cărui bună funcţionare şi rigurozitate există o preocupare continuă şi susţinută şi cu o paletă largă de investigaţii ce conferă rotunjime actului diagnostic şi în cazul unor situaţii mai speciale, cum ar fi hipertensiunile secundare, tromboza venoasă, coagulopatiile, diagnosticul diferenţial al dispneei, evaluarea riscului de ateroscleroză. Am, de asemenea, la îndemână şi testul rapid de detecţie a unui presupus infarct miocardic sau a unei angine instabile, care îmi oferă siguranţă şi rapiditate în evaluarea cazurilor mai grave sau echivoce de durere în piept.

- Ce părere aveţi despre managementul clinicii?

- Am crescut, personal, ca număr de pacienţi şi prezenţa în clinică, şi numărul de pacienţi pe care îl are clinica per total. Aceste realizări sunt reflecţia managementului clinicii pentru care pacientul este pe primul loc. Creşterea nu a fost bombastică pentru că investiţiile s-au concentrat mai ales pe suprastructură şi, personal, şi în mod marginal pe publicitate. Am colegi doctori deosebiţi, cu care colaborez cu toată încrederea că pacientul meu trece mai departe în mâini inteligente şi sigure, iar acesta este, de asemenea, rezultatul efortului conducerii clinicii de a coopta medici instruiţi şi competenţi. Atenţia a fost îndreptată şi spre personalul mediu şi, în ciuda crizei actuale de cadre medicale, mai ales într-un judeţ din care lumea mai degrabă pleacă să-şi găsească locuri de muncă pe alte meleaguri, s-a reuşit crearea unei echipe eficiente, funcţionale şi competente şi la acest nivel.

- Ce proiecte aveţi? Ce v-aţi dori să faceţi în clinică pe viitor?

- Educaţie medicală continuă: urmărirea ghidurilor medicale cardiologice, dar şi în domeniile conexe cardiologiei (ghiduri atât europene, cât şi americane), informarea asupra noutăţilor în domeniu şi implementarea lor în lume, dar mai ales la noi în ţară. Lumea medicală este într-o continuă şi rapidă evoluţie, descoperiri importante, rezultate pozitive ale studiilor merg la orice pas. Mă ajută să-mi informez pacientul care, prin presiunea pe care ar exercita-o asupra statului, ar duce la implementarea mai rapidă a acestor "cuceriri" la nivel naţional. Cunoaşterea este putere. Susţinerea examenului de primariat face parte din acelaşi proces de învăţare continuă de care am vorbit. De asemenea, mi se pare importantă şi lărgirea abilităţilor mele în explorările noninvazive cardiovasculare prin ecografia 3D, aceasta prefigurându-se a intra în rutina investigaţională nu peste foarte mult timp, mai ales în condiţiile în care "West Clinique" se anunţă ca un viitor spital ce vrea să conţină şi o secţie de cardiologie intervenţională. De asemenea, în clinică se schematizează câteva proiecte de cercetare, în care voi participa ca doctor investigator.

- De ce ar trebui un pacient să aleagă serviciile medicale oferite de „West Clinique"?

- Pentru că avem echipă, abilităţile profesionale, echipamentul necesar, cadrul corect, civilizat şi elegant pentru a ne dărui fiecărui caz în parte. În mod special, pe lângă cele de mai sus, ne aplecăm asupra fiecărui pacient pentru a-i înţelege şi, eventual, spulbera sau atenua temerile, avem răbdarea de a-l informa iar şi iar asupra detaliilor bolii, aspectele cele mai probabile ale evoluţiei acesteia, aspectele la care ar trebui să se aştepte în legătură cu medicaţia, detalii medicale care îl vor ajuta să ia decizii informate. Bătrâneţea este o stare specială nu numai din punct de vedere al simptomatologiei, fiziopatologiei, cât şi al apariţiei tulburărilor cognitive. De aceea, sugerez mereu acestui tip de pacient să vină însoţit de un aparţinător care să devină îngrijitorul şi supraveghetorul informat al mamei, tatălui, bunicii, etc. după caz, şi împreună să prevenim accidente, incidente sau complicaţii legate de această stare. Vreau ca pacienţii noştri să fie întăriţi în ideea că sunt corect evaluaţi şi direcţionaţi la momentul oportun pentru investigaţii sau tratamente complexe, intervenţionale sau chirurgicale în clinici, fie de stat sau private, cu medici excepţionali, ale căror rezultate le-am putut urmări personal la patul bolnavului, de-a lungul anilor.

Nu uitaţi de abonamentele pe care "West Clinique" vi le pune la dispoziţie! Costul unui abonament pentru un adult este de 50 lei/lună, pentru o familie compusă din două persoane (Family) este de 100 lei/lună, pentru o familie cu un copil (Family 1) - 125 lei/lună, iar pentru o familie cu doi copii (Family 2) - 150 lei/lună. În cazul familiilor cu un număr mai mare de copii, se mai adaugă încă 50 lei/copil la preţul abonamentului Family. În cadrul acestor tipuri de abonamente, pacienţii vor beneficia de trei consultaţii şi două controale gratuite pe an, pentru fiecare specialitate prezentă în "West Clinique". Pentru medicina internă şi pediatrie, numărul de consultaţii şi controale este nelimitat, pacienţii venind la medic ori de câte ori au nevoie. Plata abonamentelor se poate realiza în avans în una, două sau trei rate.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro