Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Doi elevi de la “Bălcescu”, locul I la Competiţa Java “Programează în greenfoot”

• Mario-Alexandru Dan şi Alexandru Gabriel Turcu au câştigat acest concurs cu proiectul “Serpent Rocks”

 

Doi elevi ai Colegiului Naţional “Nicolae Bălcescu” au fost desemnaţi câştigătorii celei de-a patra ediţii a competiţiei “Java – Programează în Greenfoot”, organizată de Adfaber cu sprijinul sponsorului Oracle Academy. Competiţia “Greenfoot” încurajează în fiecare an elevii să îşi descopere pasiunea pentru programare într-un mod interactiv şi, de ce nu, să pornească pe drumul către o carieră din domeniul IT.

La această ediţie s-au înscris sute de elevi iar din cele 84 proiecte validate, 3 echipe formate din 2 elevi şi un profesor au fost desemnate câştigătoare de către un juriu format din voluntari Adfaber, specialişti în domeniu, care au spus că anul acesta a fost cea mai dificilă jurizare de până acum. Din multele proiecte complexe, cel mai apreciat a fost cel al elevilor brăileni. Dan Mario-Alexandru şi Turcu Alexandru Gabriel. Proiectul câştigător se numeşte “Serpent Rocks” şi a fost realizat sub coordonarea profesoarei Angelica Toncea.

“Sunt onorat să fiu printre câştigătorii acestei competiţii. Pasiunea mea de când eram mic a fost să aflu care sunt mecanismele din spatele lucrurilor, de aici şi pasiunea de a afla cum funcţionează jocurile şi programele. Competiţia m-a ajutat să nu renunţ până când nu găsesc o soluţie. Am învăţat să mă documentez din surse diferite şi să le pun cap la cap”, a declarat Dan Mario-Alexandru, elev în clasa a XI-a la Colegiului Naţional „Nicolae Bălcescu” din Brăila.

Colegul său de echipă, Alexandru Turcu, a explicat în ce a constat proiectul “Serpent Rocks”.

“Pot spune că această competiţie mi-a oferit oportunitatea de a mă autodepăşi, de a învăţa un nou limbaj de programare şi de a pune în practică diferite concepte. Împreună cu colegul meu am conceput un joc de tip puzzle în care fiecare mutare contează, o provocare adevărată în ceea ce priveşte grafica şi algoritmul necesar calculării mişcărilor rămase. Pasiunea pentru programare am descoperit-o spre finalul clasei a 10-a, cu toate că de mic am fost atras de tehnologie şi de inovaţii, astfel încât în prezent am ajuns să îmi doresc o carieră ca software developer”, a spus Alexandru-Gabriel Turcu, elev şi el în clasa a XI-a.

Prin competiţia “Greenfoot” toţi elevii din liceele din România au avut oportunitatea de a învăţa bazele programării prin crearea propriului lor joc sau lecţie interactivă. Java este cel mai cunoscut limbaj de programare din lume, iar pentru mulţi participanţi un astfel de concurs este singura şansă de a pune în practică teoria învăţată la orele de informatică.




Categorie articol: 

Comentarii