Mergi la conţinutul principal

Dispariţia liniilor de autobuz 6, 11 şi 14. Soluţiile administraţiei

• primarul Marian Dragomir a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că a început deja să lucreze la înfiinţarea unei asociaţii de dezvoltare a transportului care să includă Brăila, Cazasu, Chiscani şi Vădeni • această asociere nu va fi însă gata până la finele anului • preşedintele CJ, Francisk Chiriac, ne-a declarat că a găsit soluţii pe termen scurt, mediu şi lung la această porblemă, astfel încât transportul pe aceste rute să poată fi asigurat

 

De duminică, 1 decembrie, locuitorii din Lacu Sărat şi Cazasu nu vor mai putea folosi liniile de autobuz 6, 11 şi 14 ale “Braicar”, deoarece există o directivă europeană care împiedică operatorul public de transport în comun al municipiului să efectueze curse şi în judeţ. Vestea a stârnit nemulţumirea brăilenilor din cele două localităţi, mai ales a celor care nu au maşină personală şi nu ştiu cum vor ajunge de luni la muncă şi la şcoală. Din acest motiv, primarul Marian Dragomir a ţinut să clarifice lucrurile în cadrul celei mai recente conferinţe de presă, iar soluţia propusă de acesta este înfiinţarea unei asociaţii de dezvoltare a transportului între Brăila şi comunele din zona periurbană (Cazasu, Chiscani şi Vădeni).

“Având în vedere faptul că trebuie să devenim operatori unici pe teritoriul municipiului Brăila, normativele europene ne obligă să prestăm servicii de transport doar în interiorul municipiului Brăila. Acest lucru a condus la informarea cetăţenilor din localităţile Cazasu şi Lacu Sărat asupra imposibilităţii prestării acestor servicii de transport de către «Braicar». Acum, au fost două situaţii interesante. Cei din localităţile respective care criticau «Braicarul» au ajuns să vadă că pot avea o situaţie mai neplăcută cu un operator privat de transport şi au solicitat din nou serviciile «Braicar». În momentul de faţă este la Consiliul Judeţean procedura pentru atribuirea prin licitaţie a traseelor respective către operatorii privaţi, există operatori interesaţi în acest sens, am avut şi o discuţie cu domnul preşedinte Chiriac. Dar pentru a rezolva problema am avut o întâlnire cu doamna primar Elena Coadă de la Cazasu, cu doamna viceprimar Geanina Pospai de la Chiscani şi doamna primar Coman Stanca de la Vădeni, astfel încât să înfiinţăm o asociaţie de dezvoltare a transportului care să includă localităţile Brăila, Cazasu, Chiscani şi Vădeni, iar «Braicarul» să devină operator de transport. Conducerile primăriilor au fost de acord, Consiliul Judeţean susţine acest lucru, urmează ca în perioada următoare să ne întâlnim. Se aşteaptă în momentul de faţă disponibilitatea de numire pentru această asociaţie de la Ministerul Justiţiei, urmând ca după aceea să aprobăm în consiliile locale”, a declarat primarul Marian Dragomir.

Asocierea nu va fi însă gata până la finele acestui an. Edilul a mai ţinut să precizeze că odată ce va fi înfiinţată asociaţia se vor putea achiziţiona autobuze din fonduri europene, autobuze care să fie folosite exclusiv pentru aceste rute. Mai mult, Primăria Brăila va putea acorda abonamente gratuite şi pentru aceste trasee.

“Cert este că pentru aceste rute de transport asociaţia va cumpăra propriile mijloace de transport care vor rămâne proprietatea asociaţiei şi vor fi date operatorului doar spre folosinţă. Aceasta a fost propunerea noastră şi reprezentanţii primăriilor din Cazasu, Chiscani şi Vădeni au fost de acord. Primăriile vor putea acorda abonamente gratuite elevilor care merg la şcoală, studenţilor, veteranilor de război, persoanelor cu dizabilităţi şi pensionarilor pe anumite categorii de vârstă. Fiecare UAT va veni cu o contribuţie şi se vor cumpăra autobuze care vor deservi exclusiv traseele către localităţile respective şi vor rămâne proprietatea asociaţiei. Nu vor deveni proprietatea societăţii de transport”, a explicat Dragomir.

Până când asocierea se va finaliza, Consiliul Judeţean trebuie să gestioneze problema transportului între Brăila şi localităţile Cazasu şi sat Lacu Sărat, preşedintele Francisk Chiriac declarând redactorilor “Obiectiv” că a găsit soluţii pe termen scurt, mediu şi lung. Pe termen scurt s-a propus ca operatorii privaţi care fac curse în judeţ să preia şi călătorii din cele două localităţi, pe termen mediu soluţia este acordarea licenţelor de transport unor firme private, iar pe termen lung soluţia este asocierea de care vorbea şi primarul Marian Dragomir.

Iar primele două soluţii au fost deja aplicate.

“Am reuşit să rezolvăm problema transportului în Cazasu, licitaţia a fost câştigată de un operator privat. Lacu Sărat e parţial rezolvat deoarece s-a reluat licitaţia pentru că nu s-a înscris nimeni în primă fază. E un traseu neprofitabil. Dar am găsit soluţii până la finalizarea acesteia! I-am dat primarului din Chiscani să afişeze toate traseele care trec prin Lacu Sărat şi operatorii care fac curse ce trec pe acolo, cu rugăminte ca aceştia să îşi mărească capacitatea pentru a putea prelua şi călătorii din Lacu Sărat. Deci este parţial rezolvat. Oricum noi vom organiza din nou licitaţie. Până atunci transportul călătorilor va fi asigurat”, a explicat preşedintele CJ.

 

10 lei, preţul unui bilet dus-întors Cazasu-Brăila

 

Pentru o mai bună informare a cititorilor, redactorii “Obiectiv” au luat legătura şi cu edilii din Cazasu şi Chiscani pentru a afla cum au gestionat această situaţie a transportului. Astfel, la Cazasu, potrivit declaraţiilor făcute de primarul Elena Coadă, cele două trasee “Bracar” (11 şi 14) vor fi înlocuite cu unul singur, care va fi efectuat de firma “Gebami”. Staţiile în localitate vor rămâne aceleaşi ca şi până acum, însă în municipiu va exista un singur capăt de linie, în Bariera Călăraşilor. Maxi-taxi va circula din jumătate în jumătate de oră, prima cursă va fi la ora 5.30, iar ultima la ora 10.00. Legat de bilet, preţul unei călătorii dus-întors va fi de 10 lei, iar până la Liceul Agricol biletul dus-întors va costa 6 lei. Mai trebuie punctat că operatorul privat a primit licenţa de transport pentru o perioadă de 60 zile.

În ceea ce priveşte transportul între Lacu Sărat sat şi Brăila, acolo unde nu va mai exista linia 6, Primăria Comunei Chiscani a publicat pe pagina de Facebook a instituţiei o postare în care se specifică graficul traseelor care tranzitează satul Lacu Sărat pe care le vor putea utiliza călătorii până la finalizarea licitaţiei. În ceea ce priveşte preţul unui bilet, Geanina Pospai, viceprimarul din Chiscani, a refuzat să ofere detalii, îndrumându-ne să ne adresăm Consiliului Judeţean.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro