Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Din nou, trafic de coşmar pe Şoseaua de Centură, în zona podului peste calea ferată

• lucrările de reabilitare a podului ar fi trebuit să fie gata în luna aprilie a anului în curs • abia în luna iunie s-a finalizat partea carosabilă şi s-au ridicat restricţiile de circulaţie • între timp, constructorul şi-a adus aminte că mai trebuie să mai monteze dispozitivele de acoperire a rosturilor • aceste lucrări au termen de finalizare 31 august a.c.

 

Lucrările de reabilitare a podului peste calea ferată, de pe Şoseaua de Centură a Brăilei, păreau finalizate, în urmă cu câteva săptămâni. Din luna iunie, pe pod s-a putut circula fără restricţii, iar după cum arăta atât partea carosabilă cât şi trotuarul, cu parapeţii aferenţi, toată lumea a crezut că lucrările sunt, în sfârşit finalizate, şi că nu vor mai exista blocaje. Din păcate, nu a fost să fie... În urmă cu câteva zile, s-au amplasat din nou mai multe balize şi câte un semafor la ambele capete ale podului, iar coşmarul din trafic a fost reluat. Se circulă din nou alternativ, motiv pentru care coloanele de maşini se întind, la orele de vârf, pe mai mult de jumătate de kilometru, iar timpii de aşteptare pot ajunge şi până la jumătate de oră. Mai mult, şoferii care “scapă” de pod, mai au de înfruntat un ambuteiaj şi la sensul giratoriu de la intersecţia cu Şos. Buzăului, deoarece se fac lucrări de reparaţii şi în zonă. Ieri, cei care au trecut prin giratoriul respectiv au fost blocaţi în trafic în jur de 10 - 15 minute.

În ceea ce priveşte podul peste calea ferată, după cum se ştie acesta se află în administrarea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care în vara anului trecut a contractat o firmă pentru lucrări de reabilitare. “Lemacons” SRL Galaţi a semnat cu CNAIR pentru reabilitarea pasajului de cale ferată de pe DN 2B (Centura Brăilei). De aceşti bani, în linii mari, antreprenorul şi-a asumat să execute consolidarea pasajului prin execuţia unei plăci de suprabetonare suplă, cu grosime de minim 8 cm, asigurând un gabarit de minim 7,8 m carosabil şi două trotuare a câte 1m fiecare. Contractul mai stipula protejarea, cu vopseluri speciale, a betoanelor expuse fenomenelor naturii şi vor fi refăcute hidroizolaţiile. În plus, a fost prevăzută şi o consolidare a rampei de acces pe pod dinspre oraş. Valoarea contractului se ridică la 4.769.547,27 lei, fără TVA, iar lucrările ar fi trebuit să fie finalizate până în luna aprilie 2019. După cum se vede, suntem la sfârşitul lunii iulie şi încă mai sunt de făcut lucrări la pod, deşi acesta fusese redat circulaţiei rutiere, fără restricţii, în urmă cu doar câteva săptămâni. Conform informaţiilor primite de la reprezentanţii CNAIR, constructorul a început acum, după finalizarea lucrărilor la suprastructura podului, să monteze dispozitivele de acoperire a rosturilor. Termenul de finalizare este 31 august 2019, ceea ce înseamnă că traficul auto va fi afectat şi pe parcursul lunii care vine.




Categorie articol: 

Comentarii