Mergi la conţinutul principal

Dilema motocicliştilor: Utilitatea gecilor cu airbag

Gecile moto cu airbag sunt prezente deja de câţiva ani buni pe pieţele internaţionale. Introduse de curând şi în România, utilitatea acestora rămâne un subiect de controversă printre motociclişti, împărţindu-i pe aceştia în două tabere distincte, scrie agerpres.ro.
Dat fiind gradul de noutate a acestor tipuri de geci moto pe piaţa din România, cunoaşterea modului de funcţionare a acestora este foarte limitat.

Grad ridicat de protecţie

Adesea se pun intrebări de genul „se deschide singură in mers?", „dacă uit să mă deconectez când cobor de pe motocicleta se activează?" sau „când cad şi geaca se umflă, voi fi precum o minge?" şi exemplele pot continua.
Întrebările find legitime, agerpres.ro a încercat să explice pe scurt de ce aceste geci moto ar trebui să echipeze cât mai mulţi motociclisti români şi care este motivul pentru care în ţările din Vestul Europei, Statele Unite sau Asia, cererea acestor geci depăşeste uneori capacitatea de producţie.
Un prim motiv este gradul superior de protecţie oferit de către gecile moto cu airbag. Gecile moto clasice, indiferent de notorietatea producatorului, nu conferă protecţie pentru zona gâtului, zona lombară sau a toracelui, aceste zone fiind complet expuse riscului de accident. Prea puţin se stie faptul că un impact puternic asupra coloanei în zona cervicală sau lombară poate cauza paralizie sau chiar deces. Pe de altă parte, gecile moto cu airbag asigură, în caz de impact, o aterizare pe o pernă de aer care se deschide în 0.25 secunde şi amortizează şocul protejând astfel sistemul osos şi organele interne. Inerţia căderii în caz de accident va face ca purtătorul gecii să alunece pe geacă şi nu să sară.

Variante excluse

Activarea gecilor moto cu airbag se face utilizând o forţă de 30-35kgf asupra cablului ce declanşează conţinutul de CO2 din capsulă. Această forţă este destul de mare şi va face ca atunci când coborâţi de pe motocicletă fără să vă deconectaţi, să fiţi traşi înapoi sau chiar să culcaţi pe o parte motociclete foarte uşoare sau scutere. Deci este exclusă declanşarea din cauza conectarii, iar despre descărcare în mers nici nu poate fi vorba.
Aceste geci moto cu airbag sunt refolosibile - se schimbă doar cartuşul de CO2 dacă geaca nu este deteriorată complet. De asemenea, pentru a spori gradul de protecţie, acestea au incluse protecţii dure pentru umeri şi coate.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro