Mergi la conţinutul principal

DIICOT critică bugetul pentru 2019: Va asigura funcționarea instituției pentru 6 luni

DIICOT critică bugetul pentru 2019. Banii alocați de Guvern le-ar ajunge doar pentru jumătate din an. Procurorii spun ca Direcția nu poate funcționa în aceste condiții.

 

„Având în vedere proiectul de buget pentru anul 2019 din care rezultă creditele bugetare aprobate pentru Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism în anul în curs şi în conformitate cu prevederile art.1 al.2 lit b şi art.7 al.6 din Legea 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, aducem la cunoştinţa opiniei publice, următoarele:
Fondurile alocate în proiectul curent de buget nu permit desfăşurarea în condiţii optime a activităţii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi pun în pericol finalizarea cauzelor penale aflate în curs.

În proiectul de buget pe anul 2019 la Titlul II “Bunuri si servicii” publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, suma alocată pentru D.I.I.C.O.T. este în cuantum de 14.500.000 lei, din care 2.000.000 lei reprezintă fondul de flagrant, conform art. 20 din OUG 78/2016, sumă ce nu poate fi utilizată pentru plăţi de bunuri si servicii.

Având în vedere faptul că pentru buna desfășurare a activității D.I.I.C.O.T. sunt necesare credite bugetare in sumă de aproximativ 1.500.000 -1.600.000 lei/luna, rezultă faptul că, într-un an, sunt necesare credite în sumă de 18.000.000 -19.000.000lei.

Menţionăm că, la data de 31.01.2019, D.I.I.C.O.T. înregistrează debite în sumă de 3.595.374,59 lei, astfel că, după achitarea acestora, creditele rămase vor asigura funcționarea instituției pentru o perioadă de cel mult 6 luni.

Datorii semnificative se înregistrează şi la plata serviciilor poştale, de telefonie fixă şi mobilă, servicii de curățenie, service-uri auto si întreținerea si funcționarea echipamentelor.
Un alt aspect pe care îl aducem in atenție este acela că societățile care furnizează utilități (energie electrică, gaze naturale, apă, canal şi salubrizare) au emis somații pentru debranșare de la aceste utilități, în condițiile în care activitatea D.I.I.C.O.T. se defăşoară în 42 de locații.

Pentru a nu fi debranșate de la utilități, la unele dintre sedii, datoriile au fost achitate de către personalul angajat, din fonduri proprii, iar în unele cazuri, tot din fonduri proprii s-au achiziționat materiale necesare desfășurării activității.

O altă cauză care conduce la blocarea activităţii instituţiei o reprezintă faptul că, până la data de 06.02.2019, nu au fost efectuate deschiderile de credite pentru luna ianuarie, deşi DIICOT a transmis numeroase solicitări atât ordonatorului principal de credite cât şi Ministerului Finanțelor Publice. Ca şi consecinţă, instituţia se află în imposibilitatea achitării la timp a facturilor curente, precum si a celor restante.

Totodată, creditele cuprinse in proiectul de buget pe anul 2019 la Titlul I „Cheltuieli de personal” si Titlul II „Bunuri si servicii” nu cuprind sumele necesare pentru asigurarea salariilor şi a dotărilor cu mijloacele necesare desfășurării activității celor 50 de polițiști judiciari prevăzuți la art. 18 alin 1 din OUG 78/2016, aprobată prin Legea 120/2018.

Precizăm că, încadrarea în structura D.I.I.C.O.T. a acestor polițiști este necesară şi utilă din perspectiva asigurării deplinei funcționari operaționale a instituției şi pentru o apărare socială eficientă împotriva unor fenomene infracţionale grave şi chiar flagelare sub anumite aspecte (spre exemplu, traficul şi consumul ilicit de droguri, traficul de substanţe psihoactive şi traficul de precursori)”, transmite DIICOT, într-un comunicat.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro