Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Dezvoltarea transportului în comun la Brăila şi nevoia unei strategii

• consilierul judeţean PNL, Alexandru Dănăilă, susţine că Brăila are nevoie ca Braicar să devină operator unic, însă în paralel cu dezvoltarea unei strategii pe termen mediu şi lung • acesta a afirmat recent că municipalitatea nu poate pur şi simplu să subvenţioneze mascat compania prin abonamentele pensionarilor şi ale elevilor, ci ar trebui să pună la punct un plan de dezvoltare • liberalul a insistat pe ideea achiziţionării de autobuze electrice odată cu o autobază şi servicii de mentenanţă complete • de aceeaşi părere este şi consilierul judeţean PMP, Viorel Botea, care a insistat pe ideea că la Braicar ar trebui făcute investiţii serioase cu finanţare atrasă de la UE

 

Subiectul dezvoltării transportului public de călători la Brăila şi, implicit, a societăţii “Braicar SA”, ca operator unic, este unul dintre principalele subiecte de actualitate abordate pe scena politico-administrativă. Asta, mai ales după ce municipalitatea a decis, recent, să acorde gratuitate pe transportul în comun şi elevilor de liceu şi şcoli profesionale, chiar de la 1 mai, urmând ca la o eventuală rectificare de buget măsura să fie extinsă şi pentru elevii din clasele I - VIII.

Consilierul judeţean, preşedintele PNL Brăila, Alexandru Dănăilă a criticat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, abordarea aleasă de primarul Marian Dragomir pentru a dezvolta SC Braicar SA. Acesta susţine că nu este normal ca municipalitatea să acorde tot felul de subvenţii în tranşe, doar pentru a mai aloca într-un fel sau altul bani operatorului de transport şi că trebuie neapărat creionată o strategie de dezvoltare pe termen mediu şi lung. Dănăilă a readus în discuţie propunerea liberalilor de a achiziţiona 50 de autobuze electrice de un singur tip, cu baterie închiriată, depou şi oameni pregătiţi să lucreze cu tipul de maşină selectat, dar şi o perioadă de garanţie de câţiva ani.

“Cred că modul în care acest subiect este tratat de primarul Marian Dragomir nu face altceva decât să demonstreze lipsa de coerenţă în luarea unei decizii şi mai ales lipsa unei strategii pe termen mediu şi lung cu privire la această societate şi la serviciul pe care «Braicar» îl furnizează - transportul public de călători în Municipiul Brăila. Noi am votat în CLM şi am fost de acord cu demararea procedurilor pentru ca SC Braicar să devină operator unic de transport de călători, să fie singura societate care prestează acest serviciu în municipiu. Este un lucru bun, cu condiţia să învăţăm din greşelile noastre şi să nu repetăm ceea ce s-a întâmplat greşit la CUP Dunărea”, a declarat Dănăilă, cu precizarea că deoarece deţine monopol, operatorul de apă-canal îşi permite să facă abuzuri, din punctul său de vedere. 

Dănăilă a insistat pe ideea că tocmai acordarea de abonamente gratuite anumitor categorii sociale, mai nou, pentru liceeni, demonstrează faptul că

Primăria nu a elaborat de la bun început un plan pentru dezvoltarea Braicar şi că alocă subvenţii din când în când, în funcţie de solicitările societăţii.

“Iniţial, s-a spus că vom avea transport public gratuit pentru toţi elevii din municipiu. Lucru care nu s-a concretizat. Doar pentru cei care sunt la liceu, începând cu luna mai a acestui an, iar pentru restul, după rectificarea bugetară. Asta înseamnă că la momentul la care bugetul a fost construit nu a existat o viziune cu privire la modul în care ar trebui gestionat acest serviciu. Între timp, s-a votat regulamentul pentru transportul public de călători şi pentru operatorul unic. Calculele au început să se schimbe şi şi-au dat seama că au nevoie de mai mulţi bani. Deci s-a mai găsit o categorie pentru care să subvenţionăm transportul public de călători. Dar la modul ăsta, mai stăm puţin iar în toamnă, când o să mai fie din nou nevoie de bani mai găsim o altă categorie”, a criticat sursa citată.

Liberalul a precizat că la nivelul CLM Brăila, reprezentanţii PNL vor relua propunerea achiziţionării de autobuze electrice în cadrul unui proiect complex, în speranţa că vor fi susţinuţi de majoritate. Acesta a insistat pe ideea că investiţia propusă se încadrează în consumul lunar de carburant al Braicar şi s-ar amortiza ulterior.

 

Şi PMP-iştii vor investiţii la «Braicar», dar pe fonduri europene

Tot vineri, şi tot în conferinţă de presă, ideea a fost preluată şi de către Viorel Botea, preşedintele PMP Brăila, care a punctat că, deşi susţine acordarea de abonamente gratuite elevilor, acest demers nu poate fi singurul întreprins pentru dezvoltarea Braicar. Şi PMP-istul a vorbit despre necisitatea achiziţionării de autobuze şi tramvaie noi, conform normelor impuse de Uniunea Europeană, pe fonduri structurale.

“Noi suntem de acord cu gratuitatea abonamentelor pentru elevi. De fapt, dacă ar fi să ne uităm în programul nostru de guvernare, acesta este unul dintre punctele pe care noi le-am susţinut şi pe care le susţinem. Însă cu un anumit amendament: această gratuitate nu trebuie să fie principalul element care să salveze sau să sprijine într-un fel sau altul «Braicar». Cred că sprijinirea firmei de transport brăilene trebuie făcută pe baza unor proiecte europene prin care să fie achiziţionate, conform legii şi conform standardelor cerute de Uniunea Europeană, nişte autobuze şi tramvaie. Infrastructură care să creeze brăilenilor nişte condiţii de siguranţă şi de confort privind transportul rutier în oraş. Toate aceste lucruri nu trebuie să facă altceva decât să asigure cetăţenilor o stare corectă şi o stare de siguranţă privind transportul”, a declarat Botea.

De asemenea, PMP-istul a mai vorbit şi despre necesitatea ca traseele autobuzelor şi tramvaielor să fie monitorizate constant de către cetăţeni prin montarea de panouri electronice în staţii.




Categorie articol: 

Comentarii