Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Deca, penibil!

Culmea ridicolului: pe spatele Directiei Generale a Finantelor Publice locale doi reprezentanti ai esalonului superior de conducere al institutiei figureaza ca ar fi beneficiat gratuit de servicii de internet pe adresele de domiciliu. In mod cu totul si cu totul intimplator, cei doi protagonisti sint nimeni altul decit directorul executiv, Ilie Deca si sefa Administratiei Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii, Carmen Siclovan. Adresele celor doi apar pe o factura a UPC ca puncte de consum pentru servicii de internet, alaturi de alte sedii ale Directiei de Finante, in cadrul unui contract intre DGFP Braila si UPC. In dreptul adreselor respective apare facturata ca bonus suma de 121,52 lei.
Ca intr-o scena de teatru absurd, furnizorul acestor servicii le sare in ajutor directorilor din Finante cu o explicatie halucinanta: o eroare de transfer de date. Chiar daca, prin absurd, motivul invocat ar fi veridic, care ar fi sansele ca tocmai cei doi sa fie subiectul unei astfel de erori? De ce, de exemplu, nu au aparut alti salariati ai DGFP Braila ori doi clienti obisnuiti ai respectivei companii?
Teoretic, institutia publica nu a suferit nici o pierdere pecuniara in urma acestei "erori", intrucit serviciile apar ca si cind ar fi fost facturate ca bonus la abonamentul business al DGFP Braila. Cu toate acestea, greseala asumata salvator de catre UPC da o lovitura sub centura imaginii institutiei care vegheaza la respectarea legislatiei in domeniul fiscal.
Factura cu "eroarea" a fost emisa in cursul lunii august 2008 si face referire la consumul aferent lunii iulie in cuantum de 2.065,78 lei. In desfasuratorul facturii UPC apar 6 puncte de consum: patru dintre ele reprezinta sedii ale Directiei Finantelor in Braila, Ianca, Faurei si Insuratei, plus doua adrese din municipiu: una a directorului executiv Ilie Deca, iar cea de a doua a sefului Administratiei Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii, Carmen Siclovan. Atit pentru domiciliul lui Deca cit si pentru Siclovan suma inscrisa in factura este de 121,52 lei cu mentiunea ca in ambele cazuri a fost inregistrata ca discount. Adica, teoretic, internetul pentru cele doua adrese a fost acoperit din discount-ul oferit DGFP Braila de catre furnizorul de astfel de servicii. De altfel, cuantumul celor doua bonificatii - 243,04 lei - reprezinta doua treimi din total discount aferent intregii facturi in suma de 347,2 lei. Aceasta in contextul in care in factura respectiva figureaza ca un discount de 104,16 lei a fost aplicat si in cazul sediului din municipiu al DGFP situat pe strada Delfinului la nr 1. De mentionat este ca adunate, cele 3 bonificatii inregistrate in factura respectiva reprezinta echivalentul unui abonament normal facturat pentru fiecare dintre sediile DGFP Braila din judet adica 347,2 lei.

UPC isi face "mea culpa"

Contactat de reporterii "Obiectiv", directorul executiv al DGFP Braila, revenit la conducerea institutiei de aproape o luna dupa o perioada de 6 luni de detasare fortata, s-a aratat foarte deschis in a da lamuriri cu privire la acest subiect. Ilie Deca a explicat ca nu avea cunostinta despre acest caz si ca a aflat grozavia abia in momentul in care ministerul de resort a efectuat verificari pe aceasta tema. "Am cerut imediat o explicatie de la furnizorul UPC cu privire la aceasta factura, iar raspunsul primit in data de 8 octombrie este lamuritor", ne-a declarat Ilie Deca, adaugind ca orice alt comentariu este de prisos. De altfel el a evitat sa raspunda
transand de cind i se acorda acest bonus si daca si-a achitat vreodata acest serviciu la adresa sa de acasa. Cu toate acestea, el ne-a pus la dispozitie o copie a raspunsului primit de la UPC Romania semnat de Regional Sales Manager Business Services al UPC Romania, Florin Gheorghita. Trecind peste formula introductiva de adresare, iata continutul acestui raspuns: "Referitor la sesizarea dumneavoastra privitoare la serviciile si locatiile facturate institutiei dumneavoastra, va comunicam ca, dintr-o regretabila eroare, pe acestea a aparut o neconcordanta. Motivul aparitiei acestor erori s-a datorat unor inadvertente la importul unor anumite date din vechea platforma de administrare clienti pe noua aplicatie, ce a fost achizitionata de compania noastra. Din fericire insa, aceste erori nu au afectat valoarea serviciilor si a locatiilor facturate, acestea fiind sediul institutiei din Piata Delfinului nr. 1, precum si locatiile din Ianca, Faurei si Insuratei. Valoarea serviciilor a fost de 450 Euro in conformitate cu prevederile contractului 380/23.10.2006. Ne cerem scuze pentru neintelegerile provocate si va asiguram ca acest lucru s-a datorat unor cauze independente de vointa noastra".
De mentionat este ca echipa de control de la Bucuresti a inghitit nemestecata explicatia furnizata de UPC.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii