Mergi la conţinutul principal

De la anul va fi aplicata noua taxa speciala la inmatriculare

Noua taxa speciala ce va fi instituita incepind de la 1 ianuarie 2007, se va aplica la prima inmatriculare a automobilului in Romania, avind ca scop stoparea importurilor masive de automobile second hand foarte vechi si poluante, o data cu integrarea Romaniei in UE si a intrarii in vigoare a noului Cod Fiscal. Asadar taxa respectiva nu afecteaza vinzarea masinilor deja inmatriculate in tara, transferate de la un proprietar la altul, ci numai a celor care sint puse in circulatie pentru prima data in Romania.
Daca taxa va intra in vigoare, cumparatorii unui automobil mai vechi de sase ani vor trebui sa plateasca o suma vizibil mai mare, ce va creste progresiv in raport cu gradul de poluare al masinii.
Masura va fi valabila din 2007, cind aderarea la UE elimina restrictiile vamale la import, accizele si conditia ca masinile sa nu fie mai vechi de opt ani.
In schimb, sistemul de taxare propus de Ministerul Finantelor avantajeaza importurile de masini noi. Coeficientii in functie de care se calculeaza taxa pe inmatriculare depind de vechimea masinii.
Taxa de inmatriculare se calculeaza prin inmultirea numarului de centimetri cubi ai motorului, cu taxa pe centimetru cub si cu coeficientul de ajustare.
Algoritmul taxei este format din patru coeficienti si se realizeaza dupa urmatoarea formula de calcul: AxBxCx(100-D)/100, unde A este capacitatea cilindrica, B cuantumul taxei pe cmc, cuprins intre 1 si 2 euro pe cmc, C, coeficient de corelare ce variaza in functie de vechimea autovehiculelor si D, o reducere calculata in procente care creste pe masura ce autovehiculul este mai vechi.

Desi motivul afisat este cel de a proteja mediul, oficialii avantajeaza din start importurile noi

Taxa pe inmatriculare va depinde in primul rind de vechimea masinii, adica principalul criteriu dupa care romanii aleg sa importe o masina, datorita costurilor mici si a calitatii invers proportionale.
Avantajul acestei taxe este acela ca se pot inscrie si masini mai vechi de 8 ani sau cu un nivel de poluare sub Euro3. Dezavantajul major al acestei solutii este ca impune plata unor sume mari, care uneori pot egala sau chiar depasi valoarea automobilului. Astfel, se incurajeaza importul si cumpararea de autoturisme noi, dealerii auto fiind printre cei mai avantajati de aderarea la Uniunea Europeana. Demn de mentionat este ca si firma premierului Tariceanu este dealer al unui important producator auto francez.

Taxe speciale

Conform proiectului noului Cod Fiscal, incepind de anul viitor, autoturismele provenite din donatii vor fi scutite de plata taxei speciale. De asemenea, de aceasta scutire beneficiaza vehiculele destinate persoanelor cu handicap, istorice (oldtimer), finantate prin imprumuturi nerambursabile sau din cadrul unor programe de cooperare stiintifica si tehnica, acordate institutiilor de invatamint, sanatate si cultura, organelor administratiei publice, conform Mediafax.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro