Mergi la conţinutul principal

De ce nu au avut brailenii apa potabila

Avariile in reteaua de furnizare a apei potabile, care au lasat la sfirsitul saptaminii trecute fara apa consumatorii din municipiu, au fost cauzate de vechimea conductelor. Ceea ce inseamna ca astfel de incidente se pot intimpla oricind.
Conducerea regiei locale de apa-canal a explicat ca pentru remedierea celor doua avarii din zona Chiscani si Radu Negru au muncit continuu circa 40 de salariati organizati in doua echipe. Totodata, estimarea initiala privind durata interventiilor - pina simbata dimineata la ora 7.00 - a fost corecta, intrucit sistemele au fost repornite in jurul acestei ore. "Ceea ce trebuie inteles este faptul ca incarcarea conductei de aductiune si a retelelor stradale cu volum de zeci de mii de metri cubi de apa s-a finalizat in circa zece ore de la pornirea sistemului", ne-a declarat Elena Dragan, purtatorul de cuvint al RA "Apa".
In ceea ce priveste pagubele inregistrate de regie in urma acestor avarii, la o prima evaluare, din datele prezentate rezulta ca numai apa pierduta prin golirea conductelor in vederea executarii lucrarilor de interventie este in cantitate de circa 5.000 mc, ceea ce, raportat la pretul de 1,77 lei/mc, reprezinta o pierdere de aproape 90 milioane de lei vechi. La aceasta suma se adauga insa si alte cheltuieli printre care cele generate de materialele si forta de munca utilizata la remedierea avariilor.
Reamintim ca problemele legate de furnizarea apei potabile in municipiu au fost generate de doua incidente petrecute in cursul zilei de vineri, 15 septembrie, primul eveniment fiind inregistrat la ora 11.30. La acea ora s-a produs o avarie pe magistrala de alimentare cu apa potabila, In zona Chiscani. Cel de-al doilea eveniment s-a produs in jurul orei 13.00 si a afectat si reteaua in zona cartierului Radu Negru, fiind avariata conducta principala din zona.
Pentru a face fata consumului populatiei, vineri dupa-amiaza si in noaptea de 15 spre 16 septembrie, regia a furnizat din alte surse apa. Revenirea la normal in ceea ce priveste furnizarea s-a produs, gradual, pina in cursul dupa-amiezii de simbata, 16 septembrie, insa apa a putut fi consumata abia spre seara, dupa precipitarea depunerilor antrenate de pe conductele retelei odata cu reluarea furnizarii si a cresterii presiunii in conducte.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro