Mergi la conţinutul principal

De ce este tapiţeria din mijloacele de transport în comun atât de urâtă

Potrivit BBC, acestea sunt câteva aspecte care "scuză" înfăţişarea tapiţeriei:

Scuza 1: Constrângerile de proiectare

Materialul trebuie să fie durabil (cel puţin câţiva ani), uşor de curăţat, să reziste la pete, dar să le şi "ascundă" - materialul trebuie să pară curat, chiar dacă nu este. Cel mai important: trebuie să fie sigur pentru călători: focul, fumul şi procesul de ardere pot fi fatale pentru oameni, în special la câţiva metri sub pământ, într-un tunel prost ventilat.

Din fericire, există un supermaterial care salvează ziua: mocheta, faimoasa "îmbrăcăminte" a scaunelor din mijloacele de transport în comun din Marea Britanie.

Scuza 2: Procesul de proiectare

Un design pentru un nou vagon de cale ferată este o mare provocare pentru o firmă de design precum Wallace Sewell, iar un vagon updatat de tipul Tube nu este genul de sarcină tipică pentru un designer textil.

În schimb, majoritatea designerilor lucrează pentru companii private sau linii mici municipale. Deci, modelul, ca bun civic, nu este o prioritate primordială.

Munca pentru un model tipic implică proiectorul autobuzului sau vagonului, producătorul scaunului, o echipă de design (internă sau externă) şi reprezentanţi ai sistemului de transport - uneori 3 - 4 reprezentanţi din fiecare grup lucrează la design.

Potrivit directorului de Vânzări în Transport al Camira Fabrics, James Newton, procesul poate dura între 18 luni şi 2 ani. Deci, cu o asemenea durată de timp, rareori mai contează aspectul tapiţeriei.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro